Bývalý šéf Renaultu Flavio Briatore se dozví výsledek včerejšího soudního jednání 5. ledna 2010. V ten den se rozhodnute, zda bude zrušen zákaz, jež mu byl udělen FIA.
Jeho právní zástupce Philippe Ouakrat u pařížského soudu poukázal na to, že jeho klientovi byl trest udělen protiprávně. 59letý Ital proto také žádá odškodné ve výši 900 tis. liber (v přepočtu přes 26 mil. Kč).
Briatore byl údajně zapleten do událostí kolem úmyslné havárie Nelsona Piqueta, jr., ve Velké ceně Singapuru 2008, čímž měl pomoci týmovému kolegovi Fernandu Alonsovi k vítězství.
"Můj klient důrazně popírá jakoukoliv míru zapojení do takové tajné dohody," sdělil Ouakrat soudu. "FIA své rozhodnutí musí zrušit, protože došlo k nezákonnému postupu, co se týče rozsudku a způsobu, jakým byl vynesen."
Jean-François Prat, jenž zastupoval FIA, však tvrdil, že mezi Piquetovou nehodou a Briatorem je jasné spojení: "Piquet souhlasil s tím, že to udělá, protože chtěl dosáhnout obnovení své smlouvy i pro další sezónu a byl to právě Flavio Briatore, kdo o tom rozhodoval."
Briatore naopak poukazuje na to, že prezident FIA Max Mosley byl v tomto případě zaslepen přehnanou touhou po osobní mstě. FIA podle něj neměla právní podklad pro vydání doživotního zákazu jakéhokoliv působení v motosportu. Mosley "na sebe vzal roli žalobce, vyšetřovatele, státního zástupce i soudce," čímž dle Briatoreho došlo k porušení "základních principů soudního řízení a práva na spravedlivý proces."
Dle bývalého šéfa Renaultu šlo o osobní mstu Mosleyho za plánování konkurenční série, k čemuž se schylovalo před podpisem nové Concordské dohody v uplynulé sezóně.
Na závěr jen dodám, že bývalý šéf inženýrů Renaultu - Pat Symonds - se během úterního slyšení také odvolal proti svému pětiletému zákazu působení v F1 za zapojení do singapurské aféry.
Před nadcházející sezónou 2025 se naplno rozběhne testování Formule 1. Týmy a jezdci nyní usilovně ladí své vozy a strategie, aby byli připraveni na další vzrušující ročník plný napínavých závodů a nečekaných momentů.
S okamžitou platností se nový tým Cadillac v rámci Formule 1 připojí k TWG Motorsports, nové divizi TWG Global. Tato akvizice zahrnuje i Andretti Global, který se účastní závodů v IndyCar, Formuli E a Indy Nxt, dále Spire v NASCAR Cup, Wayne Taylor Racing v IMSA a Walkinshaw Andretti v australských supersportech.
Tento týden v Bahrajnu poutají veškerou pozornost Lewis Hamilton a Charles Leclerc, kteří se účastní klíčového testování. Ferrari, které si v zimní přestávce zajistilo sedminásobného mistra světa, se stalo hlavním tématem motorsportových diskuzí.
Red Bull odhalil svůj nový monopost RB21, se kterým Max Verstappen bude usilovat o pátý titul mistra světa v řadě. Tým představil svůj vůz těsně před začátkem testů v Bahrajnu, čímž se stal posledním, kdo odkryl vůz pro nadcházející sezónu.
Alpine představil svůj monopost AP25 poprvé na dráze v Sachíru během filmovacího dne. Tyto dny slouží nejen k ověření funkčnosti nových monopostů, ale i k jejich oficiálnímu představení na dráze.
Michael Schumacher ukončil svou kariéru ve Formuli 1 na konci roku 2006 jako jeden z nejúspěšnějších jezdců historie, když dosáhl téměř všech možných triumfů v tomto sportu.
Lewis Hamilton čelí ve Ferrari obrovské výzvě – v legendárním týmu z Maranella se pokusí dosáhnout historického osmého titulu mistra světa, zatímco očekávání fanoušků i tlak konkurence neustále rostou.
Mercedes odhalil první snímky svého nového monopostu W16, se kterým do sezóny 2025 vstoupí George Russell a talentovaný nováček Andrea Kimi Antonelli. Stáj ze Stuttgartu se chystá na další boj v královně motorsportu a naděje vkládá do kombinace zkušeností a mladé dravosti.
Aston Martin v neděli představil svůj nový monopost AMR25 včetně hlavních inovací na svém na autě. Předsezónní představení monopostů obvykle odhalují jen minimální detaily o technických novinkách, přičemž skutečné změny jsou většinou známé až během předsezónních testů.
Carlos Sainz se připojil k George Russellovi jako jeden z mála aktivních jezdců F1, kteří se podílejí na vedení organizace hájící zájmy pilotů.
Lewis Hamilton stojí před jednou z největších výzev kariéry – uspět ve Ferrari, kde mnoho legend na titul nedosáhlo. Sedminásobný šampion si uvědomuje náročnost adaptace a s respektem vzhlíží k těm, kteří to zkusili před ním.
George Russell věří, že Mercedes zahájí nadcházející sezónu silněji než v minulých letech a vyhne se problémům, které tým sužovaly u jejich vozů.