Bývalý šéf Renaultu Flavio Briatore se dozví výsledek včerejšího soudního jednání 5. ledna 2010. V ten den se rozhodnute, zda bude zrušen zákaz, jež mu byl udělen FIA.
Jeho právní zástupce Philippe Ouakrat u pařížského soudu poukázal na to, že jeho klientovi byl trest udělen protiprávně. 59letý Ital proto také žádá odškodné ve výši 900 tis. liber (v přepočtu přes 26 mil. Kč).
Briatore byl údajně zapleten do událostí kolem úmyslné havárie Nelsona Piqueta, jr., ve Velké ceně Singapuru 2008, čímž měl pomoci týmovému kolegovi Fernandu Alonsovi k vítězství.
"Můj klient důrazně popírá jakoukoliv míru zapojení do takové tajné dohody," sdělil Ouakrat soudu. "FIA své rozhodnutí musí zrušit, protože došlo k nezákonnému postupu, co se týče rozsudku a způsobu, jakým byl vynesen."
Jean-François Prat, jenž zastupoval FIA, však tvrdil, že mezi Piquetovou nehodou a Briatorem je jasné spojení: "Piquet souhlasil s tím, že to udělá, protože chtěl dosáhnout obnovení své smlouvy i pro další sezónu a byl to právě Flavio Briatore, kdo o tom rozhodoval."
Briatore naopak poukazuje na to, že prezident FIA Max Mosley byl v tomto případě zaslepen přehnanou touhou po osobní mstě. FIA podle něj neměla právní podklad pro vydání doživotního zákazu jakéhokoliv působení v motosportu. Mosley "na sebe vzal roli žalobce, vyšetřovatele, státního zástupce i soudce," čímž dle Briatoreho došlo k porušení "základních principů soudního řízení a práva na spravedlivý proces."
Dle bývalého šéfa Renaultu šlo o osobní mstu Mosleyho za plánování konkurenční série, k čemuž se schylovalo před podpisem nové Concordské dohody v uplynulé sezóně.
Na závěr jen dodám, že bývalý šéf inženýrů Renaultu - Pat Symonds - se během úterního slyšení také odvolal proti svému pětiletému zákazu působení v F1 za zapojení do singapurské aféry.
Navzdory spekulacím o přestupu k Mercedesu Helmut Marko potvrzuje, že Max Verstappen zůstane u Red Bullu i v sezóně 2026. Fanoušci tak mohou počítat s jeho pokračováním v týmu z Milton Keynes.
Mercedes připouští, že pokles výkonnosti v průběhu sezóny může souviset s některými úpravami, které tým provedl na monopostu W16. Podle inženýra Andrewa Shovlina nyní tým důkladně analyzuje, zda se vývoj vozu neubral chybným směrem.
Lewis Hamilton vzbudil pozornost fanoušků tajemným příspěvkem na sociálních sítích, v němž avizuje oznámení na začátek srpna. Zatím není jasné, čeho se novinka týká, spekulace však okamžitě nabraly na obrátkách.
Šéf stáje Williams James Vowles vyjádřil Carlosi Sainzovi omluvu za nepovedený pitstop během Velké ceny Belgie. Incident, který ovlivnil průběh závodu, přiměl vedení týmu k veřejnému přiznání chyby.
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.
Zatímco nejmladší jezdec startovního pole procházel během belgického víkendu těžkým obdobím jak na trati, tak mimo ni, jeho předchůdce v týmu Mercedes promluvil s dávkou zkušeností a nabídl cenné rady.
Lewis Hamilton po závodě v Belgii zůstává optimistou i přes sedmé místo, kterého dosáhl díky skvělému návratu v poli. Oceňuje svůj výkon a věří, že tým Mercedes postupně najde cestu zpět k předním příčkám.
George Russell potvrdil, že ho tento týden čeká klíčové jednání s Mercedesem kvůli nedávnému ústupu týmu z formy. Cílem bude najít řešení a vrátit se zpět do boje o přední příčky.
Max Verstappen zůstává i nadále vázán smlouvou s Red Bullem, protože letní přestávku tráví mezi nejlepší trojicí šampionátu. Tím nesplnil podmínku pro aktivaci výkonnostní klauzule.
Lewis Hamilton kritizoval odklad startu Velké ceny Belgie, který považoval za zbytečný. Podle něj se tím situace na trati nijak nezlepšila a chyběla konzistence v rozhodování.
Lando Norris sportovně uznal, že Oscar Piastri si vítězství ve Spa plně zasloužil. Přiznal, že ani bezchybný výkon by nestačil, protože Australan zvládl klíčové momenty lépe a celý závod měl pod kontrolou.