Bývalý šéf Renaultu Flavio Briatore se dozví výsledek včerejšího soudního jednání 5. ledna 2010. V ten den se rozhodnute, zda bude zrušen zákaz, jež mu byl udělen FIA.
Jeho právní zástupce Philippe Ouakrat u pařížského soudu poukázal na to, že jeho klientovi byl trest udělen protiprávně. 59letý Ital proto také žádá odškodné ve výši 900 tis. liber (v přepočtu přes 26 mil. Kč).
Briatore byl údajně zapleten do událostí kolem úmyslné havárie Nelsona Piqueta, jr., ve Velké ceně Singapuru 2008, čímž měl pomoci týmovému kolegovi Fernandu Alonsovi k vítězství.
"Můj klient důrazně popírá jakoukoliv míru zapojení do takové tajné dohody," sdělil Ouakrat soudu. "FIA své rozhodnutí musí zrušit, protože došlo k nezákonnému postupu, co se týče rozsudku a způsobu, jakým byl vynesen."
Jean-François Prat, jenž zastupoval FIA, však tvrdil, že mezi Piquetovou nehodou a Briatorem je jasné spojení: "Piquet souhlasil s tím, že to udělá, protože chtěl dosáhnout obnovení své smlouvy i pro další sezónu a byl to právě Flavio Briatore, kdo o tom rozhodoval."
Briatore naopak poukazuje na to, že prezident FIA Max Mosley byl v tomto případě zaslepen přehnanou touhou po osobní mstě. FIA podle něj neměla právní podklad pro vydání doživotního zákazu jakéhokoliv působení v motosportu. Mosley "na sebe vzal roli žalobce, vyšetřovatele, státního zástupce i soudce," čímž dle Briatoreho došlo k porušení "základních principů soudního řízení a práva na spravedlivý proces."
Dle bývalého šéfa Renaultu šlo o osobní mstu Mosleyho za plánování konkurenční série, k čemuž se schylovalo před podpisem nové Concordské dohody v uplynulé sezóně.
Na závěr jen dodám, že bývalý šéf inženýrů Renaultu - Pat Symonds - se během úterního slyšení také odvolal proti svému pětiletému zákazu působení v F1 za zapojení do singapurské aféry.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.