Šéf F1 Bernie Ecclestone stanovil vedení okruhu v britském Silverstone prosinec jako konečný termín, pokud do té doby neuzavřou smlouvu, Velká cena Velké Británie F1 zmizí z kalendáře mistrovství světa 2010.
"Jinak stáhneme Velkou cenu Velké Británie z kalendáře," pohrozil Ecclestone. "Nemáme jinou volbu, pokud do té doby nebudeme mít uzavřený kontrakt," vysvětlil Brit s tím, že pokud k dohodě nedojde, závod bude na jeden rok stažen z kalendáře bez náhrady. Příští zasedání Světové rady motorismu Mezinárodní automobilové federace (FIA), které schválí definitivní rozpis mistrovství světa, se koná 11. prosince.
"Vedení Silverstonu je blízko k dohodě, oni to vědí," řekl Ecclestone. "Problém není to ani tak v termínech nebo podmínkách, jako spíš zda investoři budou ochotní to s jistým rizikem financovat," dodal Ecclestone.
Velká cena Velké Británie 2010 se měla původně konat v Donington Parku, ale vedení okruhu se nepodařilo sehnat dost finančních prostředků. Okruh v Silverstone, který vlastní Britský klub závodních pilotů (BRDC), hostil už první Velkou cenu mistrovství světa F1 v roce 1950. Jeho absence v kalendáři by byla ztrátou pro celou Velkou Británii.
"Samozřejmě, že všichni chceme mít v kalendáři Velkou cenu Velké Británie. Strávil jsem strašnou spoustu času tím, že se snažím, aby se uskutečnila. Ale Silverstone nemůže chtít výjimky," prohlásil Ecclestsone.
Prezident BRDC, bývalý mistr světa F1 Damon Hill, řekl, že klub se hodně rozmýšlí, zda podepsat smlovu, která pro něj představuje riziko. "Berniho nezajímá, jestli přijdete o košili. Viděli jsme, co se stalo Doningtonu. Balancujeme na hraně, zda podepsat, nebo ne," vysvětlil Hill.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.