Šéf F1 Bernie Ecclestone stanovil vedení okruhu v britském Silverstone prosinec jako konečný termín, pokud do té doby neuzavřou smlouvu, Velká cena Velké Británie F1 zmizí z kalendáře mistrovství světa 2010.
"Jinak stáhneme Velkou cenu Velké Británie z kalendáře," pohrozil Ecclestone. "Nemáme jinou volbu, pokud do té doby nebudeme mít uzavřený kontrakt," vysvětlil Brit s tím, že pokud k dohodě nedojde, závod bude na jeden rok stažen z kalendáře bez náhrady. Příští zasedání Světové rady motorismu Mezinárodní automobilové federace (FIA), které schválí definitivní rozpis mistrovství světa, se koná 11. prosince.
"Vedení Silverstonu je blízko k dohodě, oni to vědí," řekl Ecclestone. "Problém není to ani tak v termínech nebo podmínkách, jako spíš zda investoři budou ochotní to s jistým rizikem financovat," dodal Ecclestone.
Velká cena Velké Británie 2010 se měla původně konat v Donington Parku, ale vedení okruhu se nepodařilo sehnat dost finančních prostředků. Okruh v Silverstone, který vlastní Britský klub závodních pilotů (BRDC), hostil už první Velkou cenu mistrovství světa F1 v roce 1950. Jeho absence v kalendáři by byla ztrátou pro celou Velkou Británii.
"Samozřejmě, že všichni chceme mít v kalendáři Velkou cenu Velké Británie. Strávil jsem strašnou spoustu času tím, že se snažím, aby se uskutečnila. Ale Silverstone nemůže chtít výjimky," prohlásil Ecclestsone.
Prezident BRDC, bývalý mistr světa F1 Damon Hill, řekl, že klub se hodně rozmýšlí, zda podepsat smlovu, která pro něj představuje riziko. "Berniho nezajímá, jestli přijdete o košili. Viděli jsme, co se stalo Doningtonu. Balancujeme na hraně, zda podepsat, nebo ne," vysvětlil Hill.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.
Red Bull dál tlačí na čelo pole a z RB21 se snaží dostat maximum v každém závodě. Místo velkých balíčků sází na postupné dolaďování výkonu.
Velké naděje skončily dřív, než závod vůbec začal. Franco Colapinto musel odstavit svůj vůz už po zaváděcím kole a z britské Grand Prix tak odcházel bez jediné závodní zatáčky.
Kimi Antonelli musel ve Velké ceně Británie po těžké kolizi s Hadjarem odstoupit. Incident v hustém dešti a nulové viditelnosti vyústil v jeho čtvrté DNF ze šesti závodů a jen podtrhl náročnost jeho nováčkovské sezóny
Lewis Hamilton otevřeně přiznal, že jej na Velké ceně Velké Británie brzdila nejen strategie Ferrari, ale i vlastní chyby a nedostatky vozu. Britský mistr světa se po náročném závodě cítil omezený komplexními problémy, které mu znemožnily naplno bojovat o lepší pozici.
Carlos Sainz označil své dvanácté místo v Silverstonu za zklamání, které se rovnalo odstoupení. Po slibném průběhu závodu ho smolná kolize s Leclercem připravila o body i další šanci na lepší výsledek pro trápící se Williams.
Charles Leclerc se na britské Grand Prix trápil. Kvůli střídavě mokré a suché trati se celý závod potýkal s problémy a nakonec dojel až čtrnáctý. Pro jezdeckou hvězdu Ferrari to byl závod, na který bude chtít co nejdříve zapomenout.
Po 15 letech ve Formuli 1 se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódia a ukončil tak dlouholeté čekání na vysněný výsledek. Německý jezdec předvedl vyzrálý výkon a potvrdil, že vytrvalost se ve světě motorsportu vyplácí.
Ferrari během britské Grand Prix přišlo o GPS signál Hamiltonova vozu a muselo činit strategická rozhodnutí prakticky naslepo. Výpadek dat ovlivnil i načasování přezutí, což stálo Hamiltona cenné sekundy a možný posun na pódium.
Red Bull vsadil na odvážnou strategii v nastavení Verstappenova vozu pro britskou Grand Prix – risk se však obrátil proti nim.