Mistr světa F1 Jenson Button nebude moci pracovat pro svůj nový tým McLaren před koncem roku, jeho současný zaměstnavatel, stáj Brawn GP, s níž získal titul, ho předčasně neuvolní.
Tým Brawn GP má britského pilota smluvně zavázaného do 31. prosince 2009, a ačkoli v podobných případech jsou týmy k odcházejícím jezdcům benevolentní a po vzájemné dohodě je často předčasně uvolní, Brawn GP to rozhodně nemá v úmyslu. Tým, který v pondělí převzala německá automobilka a od příští sezony bude závodit pod jménem Mercedes, hodlá "přísně trvat na dodržení kontraktu".
"Jenson nebude do konce kalendářního roku dělat vůbec nic pro McLaren," řekl výkonný ředitel týmu Nick Fry. "A pokud bude, podíváme se na to," slíbil. "V roce 2010 už k nám nemá žádné závazky, ale existují nějaké problémy ohledně procesu podepsání nové smlouvy, o kterých momentálně diskutujeme," vysvětlil Fry.
Button měl podepsanou smlouvu s týmem Honda až do roku 2011, po odstoupení japonské automobilky a transformaci týmu na Brawn GP však podepsal novou smlouvu jen pro sezonu 2009.
Mercedes byl dosud exkluzivním partnerem stáje McLaren, nyní však svůj čtyřicetiprocentní podíl postupně odprodá zpět britské stáji a bude ji pouze zásobovat motory, minimálně dalších šest let.
Příchod mistra světa Jensona Buttona z týmu Brawn GP oznámila stáj McLaren ve středu.
Jacques Villeneuve zpochybnil budoucnost Yukii Tsunody v Red Bullu po slabém začátku sezóny 2025. Podle něj Tsunodovy dosavadní výkony neodpovídají vysokým očekáváním týmu.
Charles Leclerc přiznal, že příchod Lewise Hamiltona do Ferrari mu otevřel nové obzory. Podle něj přinesl Hamilton do týmu jiný pohled na práci a závodění, který ho inspiruje.
George Russell zůstává bez smlouvy pro příští sezónu a jeho budoucnost u Mercedesu tak visí ve vzduchu. Tým mezitím nepřestává projevovat zájem o Maxe Verstappena, který je nadále jejich vysněnou posilou, i když má stále platný kontrakt u Red Bullu.
Carlos Sainz přiznal, že ho zpráva o příchodu Lewise Hamiltona do Ferrari v roce 2025 naprosto šokovala. Nejvíc ho však zaskočilo, že se to nedozvěděl od týmu, ale od kamaráda.
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.