Mistr světa F1 Jenson Button nebude moci pracovat pro svůj nový tým McLaren před koncem roku, jeho současný zaměstnavatel, stáj Brawn GP, s níž získal titul, ho předčasně neuvolní.
Tým Brawn GP má britského pilota smluvně zavázaného do 31. prosince 2009, a ačkoli v podobných případech jsou týmy k odcházejícím jezdcům benevolentní a po vzájemné dohodě je často předčasně uvolní, Brawn GP to rozhodně nemá v úmyslu. Tým, který v pondělí převzala německá automobilka a od příští sezony bude závodit pod jménem Mercedes, hodlá "přísně trvat na dodržení kontraktu".
"Jenson nebude do konce kalendářního roku dělat vůbec nic pro McLaren," řekl výkonný ředitel týmu Nick Fry. "A pokud bude, podíváme se na to," slíbil. "V roce 2010 už k nám nemá žádné závazky, ale existují nějaké problémy ohledně procesu podepsání nové smlouvy, o kterých momentálně diskutujeme," vysvětlil Fry.
Button měl podepsanou smlouvu s týmem Honda až do roku 2011, po odstoupení japonské automobilky a transformaci týmu na Brawn GP však podepsal novou smlouvu jen pro sezonu 2009.
Mercedes byl dosud exkluzivním partnerem stáje McLaren, nyní však svůj čtyřicetiprocentní podíl postupně odprodá zpět britské stáji a bude ji pouze zásobovat motory, minimálně dalších šest let.
Příchod mistra světa Jensona Buttona z týmu Brawn GP oznámila stáj McLaren ve středu.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.