Bývalý mistr světa Kimi Räikkönen příští rok ve Formuli 1 dle slov svého manažera nebude závodit. Rozhodnutí přišlo poté, co se nedohodl s McLarenem na podmínkách svého působení.
To podporuje spekulace o tom, že Jenson Button je již jednou nohou v McLarenu, byť to se velmi nelíbí jeho současnému zaměstnavateli Rossu Brawnovi.
Räikkönen měl však poměrně vysoké nároky a jeho manažer rozhodnutí komentoval slovy: "Měli jsme dvě možnosti pro příští sezónu: buď McLaren, nebo nic. Kimi se s McLarenem nebyli schopni domluvit, takže ve Formuli 1 závodit nebude - alespoň ne příští rok."
Přestávky se vůbec neobává: "Roční pauza pro Kimiho nic neznamená. Pro něj má větší význam boj o vítězství a světový šampionát. F1 bude Kimiho postrádat. Přes léto tvrdě pracoval - ve Ferrari prováděl v létě takové věci, kterých jsou schopni pouze ti nejlepší piloti.
Na čem mohla dohoda pohořet? Ještě než se McLaren začal poohlížet po Buttonovi, měly obě strany rozdílné představy o platu. Dalším, a zřejmě podstatnější problém pro Kimiho, bylo množství sponzorských aktivit, jichž by se musel během roku zúčastnit, a nejspíše také svoboda v účasti na závodech rally.
Finský pilot se příští rok nejspíše vrhne všemi silami na Mistrovství světa v rally. A protože mu šlo o vítězný vůz, v roce 2011 by pro něj nejlepší volbou pro návrat do F1 mohl být Red Bull, v němž bude končit smlouva Marku Webberovi. Jsem zvědav, nakolik se Red Bull zapojí a pomůže Kimimu s jeho rally aktivitami příští rok.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.