Bývalý mistr světa Kimi Räikkönen příští rok ve Formuli 1 dle slov svého manažera nebude závodit. Rozhodnutí přišlo poté, co se nedohodl s McLarenem na podmínkách svého působení.
To podporuje spekulace o tom, že Jenson Button je již jednou nohou v McLarenu, byť to se velmi nelíbí jeho současnému zaměstnavateli Rossu Brawnovi.
Räikkönen měl však poměrně vysoké nároky a jeho manažer rozhodnutí komentoval slovy: "Měli jsme dvě možnosti pro příští sezónu: buď McLaren, nebo nic. Kimi se s McLarenem nebyli schopni domluvit, takže ve Formuli 1 závodit nebude - alespoň ne příští rok."
Přestávky se vůbec neobává: "Roční pauza pro Kimiho nic neznamená. Pro něj má větší význam boj o vítězství a světový šampionát. F1 bude Kimiho postrádat. Přes léto tvrdě pracoval - ve Ferrari prováděl v létě takové věci, kterých jsou schopni pouze ti nejlepší piloti.
Na čem mohla dohoda pohořet? Ještě než se McLaren začal poohlížet po Buttonovi, měly obě strany rozdílné představy o platu. Dalším, a zřejmě podstatnější problém pro Kimiho, bylo množství sponzorských aktivit, jichž by se musel během roku zúčastnit, a nejspíše také svoboda v účasti na závodech rally.
Finský pilot se příští rok nejspíše vrhne všemi silami na Mistrovství světa v rally. A protože mu šlo o vítězný vůz, v roce 2011 by pro něj nejlepší volbou pro návrat do F1 mohl být Red Bull, v němž bude končit smlouva Marku Webberovi. Jsem zvědav, nakolik se Red Bull zapojí a pomůže Kimimu s jeho rally aktivitami příští rok.
Jos Verstappen naznačil, že v Red Bullu došlo k výrazné změně, kterou vnímá velmi pozitivně. Podle něj se tým nachází v jiné atmosféře než dříve.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane zdůraznil, že tým se soustředí na podporu Liama Lawsona a jeho další rozvoj.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, znovu otevřel debatu o vnitřních vztazích v McLarenu. Podle jeho slov tým podle určitých kritérií upřednostňuje jednoho z jezdců.
Toto Wolff věří, že Mercedes má stále šanci zvrátit boj o druhé místo mezi konstruktéry. Před závodem v Brazílii prohlásil, že tým je připraven „vrátit úder“ Ferrari i Red Bullu.
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.
I přes vedení v šampionátu Lando Norris přiznává, že letošní sezona pro něj nebyla úplně jednoduchá.
Oscar Piastri prochází náročnějším obdobím a jeho pozice v šampionátu se změnila, přičemž závěrečné závody sezony budou klíčové. Mladý Australan nyní čelí většímu tlaku a každý bod se bude počítat.
Bývalý pilot Formule 1 Robert Doornbos okomentoval aktuální dění ve Ferrari a upozornil na jeden z možných problémů, kterému tým Lewise Hamiltona stále čelí.
Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.