Nový tým Manor oznámil svého prvního jezdce. Je jím Timo Glock, Němec, který po odchodu Toyoty z formule jedna hledal angažmá a spekulovalo se o jeho příchodu do Renaultu. Glock se však rozhodl pro nováčka z Británie.
„Měl jsem na rok 2010 několik možností, některé u zavedenějších týmů. Každý závodník má ten samý cíl – stát se jednoho dne mistrem světa – ale způsob, jak toho chci dosáhnout je být součástí procesu budování týmu a mít hlavní podíl na vývoji auta. Proto je pro mě příležitost v Manoru tak vzrušující,“ řekl Glock. „Strávil jsem spoustu času s (technickým ředitelem) Nickem Wirthem, (šéfem týmu) Johnem Boothem a dalšími členy týmu, a co se mi líbilo nejvíc, byl pravý závodní tým vedený pravými závodníky. Stáj je možná malá a nová, ale má velké ambice a úžasné auto a skvělý vývojový program. Jsem si jistý, že mohu být velkým přinosem se svými technickými znalostmi. Nemohu se dočkat, až začneme na začátku přístího roku s testováním,“ uvedl sedmadvacetiletý Němec.Wirth prohlásil, že mu je potěšením získat pro kokpit Manoru šampiona GP2 z roku 2007. „Vždy jsem odporučoval alespoň jednoho jezdce se zkušeností s letošními vozy, který nám pomůže s vývojem. Získat pilota, který letos nejen dosáhl pódií, ale má takový talent a potenciál nás léta vést, je vzrušující. Fakt, že přijel a prohlédl si všechny části projektu předtím, než učinil rozhodnutí, vypovídá hodně o tom, kolik už toho má za sebou. Teď už se nemůžeme dočkat, až se Timo posadí do auta, až testování začne,“ řekl Wirth.Glock letos v pořadí jezdců skončil desátý. Ve třech posledních závodech však chyběl kvůli zranění, jež utrpěl v kvalifikaci na Velkou cenu Japonska. Na „bedně“ stál letos dvakrát, dojel třetí v Malajsii a druhý v Singapuru.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.