Rozhodnutí německé automobilky Mercedes koupit tým Brawn GP a odprodat svůj čtyřicetiprocentní podíl v McLarenu zpět britské stáji bude podle Rona Dennise výhodné pro obě strany.
"Je to vítězství pro obě strany, McLaren i Daimler - Mercedes," řekl spoluvlastník a bývalý šéf týmu McLaren Dennis v pondělí poté, co byly obě dohody zveřejněny. "Vždycky jsem byl přesvědčený, že stáj F1 může v jednadvacátém století přežít jen tehdy, když se stane víc než jen závodním týmem," řekl Dennis, který vládu nad stájí předal na začátku letošního roku Martinu Whitmarshovi.
"Společnosti, které chtějí působit v F1, musejí rozšiřovat pole svých obchodních aktivit, aby mohly zvyšovat své příjmy a potom vyhrávat závody a mistrovství světa," prohlásil Dennis, který v posledních letech stále rozšiřuje pole působnosti McLarenu a orientuje se na nové aktivity. McLaren vyrobil v devadesátých letech limitovanou edici sportovních vozů, na ně navazuje projekt McLaren Automotive, který Dennis vede. V roce 2011 plánuje dát na trh nový vůz MP4-12C, který by měl soupeřit se značkami Ferrari nebo Mercedes.
"Příštích několik let bude pro McLaren velmi vzrušujících, protože se chceme stát ještě silnější technologickou i ekonomickou silou. Formule 1 však bude vždycky naší hlavní aktivitou, ať už z hlediska obchodních nebo historicky sportovních důvodů," řekl Dennis.
Mercedes bude dodávat motory týmu McLaren až do roku 2015, postupný odprodej čtyřicetiprocentního podílu německé automobilky zpět britskému týmu by měl být ukončen v roce 2011. "McLaren má zájem angažovat se ve výrobě automobilů, což se překrývá s našimi zájmy. Právě proto skupina McLaren převezme v průběhu nejbližších dvou let zpět čtyřicet procent svých akcií, které momentálně vlastní Daimler. V týmu zůstaneme i nadále, ale jen jako dodavatel motorů," řekl Dieter Zetsche, předseda představenstva společnosti Daimler, která vlastní automobilku Mercedes. "Pro druhého podílníka je čím dál tím důležitější příprava výroby nového sportovního vozu. To ale pochopitelně není v zájmu Mercedesu. Proto se jako podílníci musíme rozejít," vysvětlil Zetsche.
Lando Norris sportovně uznal, že Oscar Piastri si vítězství ve Spa plně zasloužil. Přiznal, že ani bezchybný výkon by nestačil, protože Australan zvládl klíčové momenty lépe a celý závod měl pod kontrolou.
Oscar Piastri skvěle odstartoval do proměnlivé Velké ceny Belgie a dravým manévrem překonal Landa Norrise, čímž znovu získal převahu v týmovém souboji o titul a zajistil si výhru v belgickém Spa-Francorchamps.
Velká cena Belgie F2 ve Spa přinesla nečekaný zvrat, když byli oba původní vítězové hlavního závodu penalizováni za technická pochybení. Vítězství tak připadlo Romanu Staňkovi, který slaví svůj první triumf v hlavním závodě Formule 2.
Helmut Marko věří, že Max Verstappen stále může získat titul mistra světa pro rok 2025. Samotný jezdec ale zůstává skeptický a optimismu se brání.
Lewis Hamilton, Fernando Alonso a Andrea Kimi Antonelli nasadili ve Spa nové pohonné jednotky pro sezonu 2025. Carlos Sainz mezitím upravil nastavení vozu po nevydařené kvalifikaci.
Alex Dunne ovládl deštěm ovlivněný závod ve Spa a díky třetímu vítězství sezóny se vrátil do čela šampionátu F2. Na stupních vítězů ho doplnili Arvid Lindblad a potřetí v řadě i Roman Staněk.
Lewis Hamilton vypadl už v Q1 poté, co mu byl smazán čas za překročení traťových limitů. Do Velké ceny Belgie tak odstartuje až ze 16. místa.
Andrea Kimi Antonelli opět vypadl už v Q1 a jeho čekání na průlomový výsledek ve Formuli 1 se prodlužuje. Naděje, které ho provázely do královské disciplíny, zatím zůstávají nenaplněné.
Lando Norris získal pole position na belgické Grand Prix 2025 v Spa, když porazil svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Norris tak zajistil McLarenu nejlepší startovní pozici před nedělním závodem.
Navzdory nové zadní závěsové geometrii skončilo Ferrari ve sprintu belgického GP čtvrté, což podle týmu odpovídá téměř maximálnímu výkonu vozu na Spa. Novinka zatím nepřinesla výrazný posun v tempu, a Ferrari tak musí dál pracovat na zlepšení.
Oscar Piastri strávil během sprintu ve Spa příliš mnoho času za Maxem Verstappenem a je odhodlaný podobnou situaci v nedělním závodě neopakovat. Do Grand Prix vstupuje s jasným cílem postavit se svému rivalovi čelem.
Martin Brundle vyzval Mercedes, aby pevně podpořil nováčka Andreu Kimiho Antonelliho, který čelí rostoucímu tlaku. Podle něj mladý jezdec potřebuje klidné zázemí, aby mohl naplno rozvinout svůj potenciál.