Rozhodnutí německé automobilky Mercedes koupit tým Brawn GP a odprodat svůj čtyřicetiprocentní podíl v McLarenu zpět britské stáji bude podle Rona Dennise výhodné pro obě strany.
"Je to vítězství pro obě strany, McLaren i Daimler - Mercedes," řekl spoluvlastník a bývalý šéf týmu McLaren Dennis v pondělí poté, co byly obě dohody zveřejněny. "Vždycky jsem byl přesvědčený, že stáj F1 může v jednadvacátém století přežít jen tehdy, když se stane víc než jen závodním týmem," řekl Dennis, který vládu nad stájí předal na začátku letošního roku Martinu Whitmarshovi.
"Společnosti, které chtějí působit v F1, musejí rozšiřovat pole svých obchodních aktivit, aby mohly zvyšovat své příjmy a potom vyhrávat závody a mistrovství světa," prohlásil Dennis, který v posledních letech stále rozšiřuje pole působnosti McLarenu a orientuje se na nové aktivity. McLaren vyrobil v devadesátých letech limitovanou edici sportovních vozů, na ně navazuje projekt McLaren Automotive, který Dennis vede. V roce 2011 plánuje dát na trh nový vůz MP4-12C, který by měl soupeřit se značkami Ferrari nebo Mercedes.
"Příštích několik let bude pro McLaren velmi vzrušujících, protože se chceme stát ještě silnější technologickou i ekonomickou silou. Formule 1 však bude vždycky naší hlavní aktivitou, ať už z hlediska obchodních nebo historicky sportovních důvodů," řekl Dennis.
Mercedes bude dodávat motory týmu McLaren až do roku 2015, postupný odprodej čtyřicetiprocentního podílu německé automobilky zpět britskému týmu by měl být ukončen v roce 2011. "McLaren má zájem angažovat se ve výrobě automobilů, což se překrývá s našimi zájmy. Právě proto skupina McLaren převezme v průběhu nejbližších dvou let zpět čtyřicet procent svých akcií, které momentálně vlastní Daimler. V týmu zůstaneme i nadále, ale jen jako dodavatel motorů," řekl Dieter Zetsche, předseda představenstva společnosti Daimler, která vlastní automobilku Mercedes. "Pro druhého podílníka je čím dál tím důležitější příprava výroby nového sportovního vozu. To ale pochopitelně není v zájmu Mercedesu. Proto se jako podílníci musíme rozejít," vysvětlil Zetsche.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.