Rozhodnutí německé automobilky Mercedes koupit tým Brawn GP a odprodat svůj čtyřicetiprocentní podíl v McLarenu zpět britské stáji bude podle Rona Dennise výhodné pro obě strany.
"Je to vítězství pro obě strany, McLaren i Daimler - Mercedes," řekl spoluvlastník a bývalý šéf týmu McLaren Dennis v pondělí poté, co byly obě dohody zveřejněny. "Vždycky jsem byl přesvědčený, že stáj F1 může v jednadvacátém století přežít jen tehdy, když se stane víc než jen závodním týmem," řekl Dennis, který vládu nad stájí předal na začátku letošního roku Martinu Whitmarshovi.
"Společnosti, které chtějí působit v F1, musejí rozšiřovat pole svých obchodních aktivit, aby mohly zvyšovat své příjmy a potom vyhrávat závody a mistrovství světa," prohlásil Dennis, který v posledních letech stále rozšiřuje pole působnosti McLarenu a orientuje se na nové aktivity. McLaren vyrobil v devadesátých letech limitovanou edici sportovních vozů, na ně navazuje projekt McLaren Automotive, který Dennis vede. V roce 2011 plánuje dát na trh nový vůz MP4-12C, který by měl soupeřit se značkami Ferrari nebo Mercedes.
"Příštích několik let bude pro McLaren velmi vzrušujících, protože se chceme stát ještě silnější technologickou i ekonomickou silou. Formule 1 však bude vždycky naší hlavní aktivitou, ať už z hlediska obchodních nebo historicky sportovních důvodů," řekl Dennis.
Mercedes bude dodávat motory týmu McLaren až do roku 2015, postupný odprodej čtyřicetiprocentního podílu německé automobilky zpět britskému týmu by měl být ukončen v roce 2011. "McLaren má zájem angažovat se ve výrobě automobilů, což se překrývá s našimi zájmy. Právě proto skupina McLaren převezme v průběhu nejbližších dvou let zpět čtyřicet procent svých akcií, které momentálně vlastní Daimler. V týmu zůstaneme i nadále, ale jen jako dodavatel motorů," řekl Dieter Zetsche, předseda představenstva společnosti Daimler, která vlastní automobilku Mercedes. "Pro druhého podílníka je čím dál tím důležitější příprava výroby nového sportovního vozu. To ale pochopitelně není v zájmu Mercedesu. Proto se jako podílníci musíme rozejít," vysvětlil Zetsche.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.