Flavio Briatore se odvolává proti doživotnímu zákazu činnosti v motorsportu. Za zničenou pověst chce milion liber. Připojil se k němu i potrestaný Pat Symonds.
Bývalý šéfinženýr stáje Renault byl potrestán pětiletým zákazem činnosti za účast v aféře Crashgate. V roce 2008 tým záměrně zmanipuloval Velkou cenu Singapuru, když přiměl Nelsona Piqueta mladšího, aby úmyslně boural a vyvolal tak vyjetí zpomalovacího vozu. Šéf týmu Briatore byl potrestán tvrději – doživotním zákazem činnosti v motorsportu. Ital však nepřestává prohlašovat, že je nevinen. Vyžaduje milion liber za zničenou pověst. Odvolací slyšení u pařížského soudu vyšší instance se koná 24.listopadu. Podle britského listu Guardian se Symonds k Briatoremu připojil s tvrzením, že FIA k disciplinárnímu řízení přistupovala „nedůstojně“. „Rozhodnutí začít s vyšetřováním a postoupení případu Světové radě vzešla obě od stejného člověka, Maxe Mosleyho, prezidenta FIA,“ stojí v Briatoreho prohlášení.
Max MosleySpekulace o tom, že Crashgate sloužila jako zástěrka pro vyřizování osobních účtů mezi Mosleym a Briatorem se ozývají takřka od počátku. Nyní se potrestaný Ital bude snažit dokázat, že Mosleyho iniciativa v případu nevycházela z čiré obhajoby spravedlnosti. V Briatoreho prohlášení také stojí, že bývalý prezident Mosley : „se zmocnil role člověka podávajícího stížnost, vyšetřovatele, žalobce i soudce“ a vytvořil spojitost mezi událostí a Briatoreho rolí v rozštěpení FOTA.
Navzdory spekulacím o přestupu k Mercedesu Helmut Marko potvrzuje, že Max Verstappen zůstane u Red Bullu i v sezóně 2026. Fanoušci tak mohou počítat s jeho pokračováním v týmu z Milton Keynes.
Mercedes připouští, že pokles výkonnosti v průběhu sezóny může souviset s některými úpravami, které tým provedl na monopostu W16. Podle inženýra Andrewa Shovlina nyní tým důkladně analyzuje, zda se vývoj vozu neubral chybným směrem.
Lewis Hamilton vzbudil pozornost fanoušků tajemným příspěvkem na sociálních sítích, v němž avizuje oznámení na začátek srpna. Zatím není jasné, čeho se novinka týká, spekulace však okamžitě nabraly na obrátkách.
Šéf stáje Williams James Vowles vyjádřil Carlosi Sainzovi omluvu za nepovedený pitstop během Velké ceny Belgie. Incident, který ovlivnil průběh závodu, přiměl vedení týmu k veřejnému přiznání chyby.
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.
Zatímco nejmladší jezdec startovního pole procházel během belgického víkendu těžkým obdobím jak na trati, tak mimo ni, jeho předchůdce v týmu Mercedes promluvil s dávkou zkušeností a nabídl cenné rady.
Lewis Hamilton po závodě v Belgii zůstává optimistou i přes sedmé místo, kterého dosáhl díky skvělému návratu v poli. Oceňuje svůj výkon a věří, že tým Mercedes postupně najde cestu zpět k předním příčkám.
George Russell potvrdil, že ho tento týden čeká klíčové jednání s Mercedesem kvůli nedávnému ústupu týmu z formy. Cílem bude najít řešení a vrátit se zpět do boje o přední příčky.
Max Verstappen zůstává i nadále vázán smlouvou s Red Bullem, protože letní přestávku tráví mezi nejlepší trojicí šampionátu. Tím nesplnil podmínku pro aktivaci výkonnostní klauzule.
Lewis Hamilton kritizoval odklad startu Velké ceny Belgie, který považoval za zbytečný. Podle něj se tím situace na trati nijak nezlepšila a chyběla konzistence v rozhodování.
Lando Norris sportovně uznal, že Oscar Piastri si vítězství ve Spa plně zasloužil. Přiznal, že ani bezchybný výkon by nestačil, protože Australan zvládl klíčové momenty lépe a celý závod měl pod kontrolou.