Flavio Briatore se odvolává proti doživotnímu zákazu činnosti v motorsportu. Za zničenou pověst chce milion liber. Připojil se k němu i potrestaný Pat Symonds.
Bývalý šéfinženýr stáje Renault byl potrestán pětiletým zákazem činnosti za účast v aféře Crashgate. V roce 2008 tým záměrně zmanipuloval Velkou cenu Singapuru, když přiměl Nelsona Piqueta mladšího, aby úmyslně boural a vyvolal tak vyjetí zpomalovacího vozu. Šéf týmu Briatore byl potrestán tvrději – doživotním zákazem činnosti v motorsportu. Ital však nepřestává prohlašovat, že je nevinen. Vyžaduje milion liber za zničenou pověst. Odvolací slyšení u pařížského soudu vyšší instance se koná 24.listopadu. Podle britského listu Guardian se Symonds k Briatoremu připojil s tvrzením, že FIA k disciplinárnímu řízení přistupovala „nedůstojně“. „Rozhodnutí začít s vyšetřováním a postoupení případu Světové radě vzešla obě od stejného člověka, Maxe Mosleyho, prezidenta FIA,“ stojí v Briatoreho prohlášení.
Max MosleySpekulace o tom, že Crashgate sloužila jako zástěrka pro vyřizování osobních účtů mezi Mosleym a Briatorem se ozývají takřka od počátku. Nyní se potrestaný Ital bude snažit dokázat, že Mosleyho iniciativa v případu nevycházela z čiré obhajoby spravedlnosti. V Briatoreho prohlášení také stojí, že bývalý prezident Mosley : „se zmocnil role člověka podávajícího stížnost, vyšetřovatele, žalobce i soudce“ a vytvořil spojitost mezi událostí a Briatoreho rolí v rozštěpení FOTA.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.