Podle Sama Michaela by se na okruzích, kde se jezdí závody Formule 1, měly udělat změny, aby se usnadnilo předjíždění.
Ke změnám by se podle něj mělo sáhnout i na vozech. Úprava předpisů v oblasti aerodynamiky, jež vstoupila v platnost před letošní sezónou a jež měla umožnit snadnější jízdu dvou vozů za sebou a snadnější předjetí, příliš velkou změnu nepřinesla.
Na vině byla částečně legalizace dvojitých difuzorů, která jejich efekt negovala. Není tedy divu, že fanoušci po celém světě dále volají po větším počtu předjíždění na trati.
"Myslím,že změny na vozech jasně přispěly k jejich snadnější jízdě za sebou. Před námi je ale ještě spousta práce, kterou musíme v této oblasti odvést," uvádí technický ředitel Williamsu.
Podle něj je však rozvržení a tvar zatáček na okruhu minimálně stejně důležitý jako design monopostů. "Jednou z věcí, na kterou nová pravidla pro rok 2009 nebrala zřetel, byl návrh tratí. Když se podíváte na okruhy jako je Barcelona, kde nikdo nepředjíždí, a vezmete stejné vozy na Monzu, Hockenheim a podobné - najednou vidíte spoustu předjížděcích manévrů."
"Rozdíl je v rozvržení okruhu, organizátoři by se měli více zaměřit na tvorbu pomalých zatáček, po nichž následují dlouhé rovinky, a odstranit šikany. V Abú Zabí bylo hodně zajímavých věcí, ale okruh obsahoval i základní chyby - samotný závod proto nenabídl vzrušující souboje. Nemůžete stále obviňovat design vozů. FIA to nyní zkoumá, snad se nám tento problém podaří vyřešit," dodává Sam Michael.
Podle něj se zvýší příští rok počet předjetí s tím, jak vstoupí v platnost další změny v pravidlech - krom užších předních kol, zákazu dotankování během závodu, zvláště používání bočních aerodynamických krytů kol, což umožní ještě těsnější jízdu monopostů za sebou.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.