Podle Sama Michaela by se na okruzích, kde se jezdí závody Formule 1, měly udělat změny, aby se usnadnilo předjíždění.
Ke změnám by se podle něj mělo sáhnout i na vozech. Úprava předpisů v oblasti aerodynamiky, jež vstoupila v platnost před letošní sezónou a jež měla umožnit snadnější jízdu dvou vozů za sebou a snadnější předjetí, příliš velkou změnu nepřinesla.
Na vině byla částečně legalizace dvojitých difuzorů, která jejich efekt negovala. Není tedy divu, že fanoušci po celém světě dále volají po větším počtu předjíždění na trati.
"Myslím,že změny na vozech jasně přispěly k jejich snadnější jízdě za sebou. Před námi je ale ještě spousta práce, kterou musíme v této oblasti odvést," uvádí technický ředitel Williamsu.
Podle něj je však rozvržení a tvar zatáček na okruhu minimálně stejně důležitý jako design monopostů. "Jednou z věcí, na kterou nová pravidla pro rok 2009 nebrala zřetel, byl návrh tratí. Když se podíváte na okruhy jako je Barcelona, kde nikdo nepředjíždí, a vezmete stejné vozy na Monzu, Hockenheim a podobné - najednou vidíte spoustu předjížděcích manévrů."
"Rozdíl je v rozvržení okruhu, organizátoři by se měli více zaměřit na tvorbu pomalých zatáček, po nichž následují dlouhé rovinky, a odstranit šikany. V Abú Zabí bylo hodně zajímavých věcí, ale okruh obsahoval i základní chyby - samotný závod proto nenabídl vzrušující souboje. Nemůžete stále obviňovat design vozů. FIA to nyní zkoumá, snad se nám tento problém podaří vyřešit," dodává Sam Michael.
Podle něj se zvýší příští rok počet předjetí s tím, jak vstoupí v platnost další změny v pravidlech - krom užších předních kol, zákazu dotankování během závodu, zvláště používání bočních aerodynamických krytů kol, což umožní ještě těsnější jízdu monopostů za sebou.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.