Podle Sama Michaela by se na okruzích, kde se jezdí závody Formule 1, měly udělat změny, aby se usnadnilo předjíždění.
Ke změnám by se podle něj mělo sáhnout i na vozech. Úprava předpisů v oblasti aerodynamiky, jež vstoupila v platnost před letošní sezónou a jež měla umožnit snadnější jízdu dvou vozů za sebou a snadnější předjetí, příliš velkou změnu nepřinesla.
Na vině byla částečně legalizace dvojitých difuzorů, která jejich efekt negovala. Není tedy divu, že fanoušci po celém světě dále volají po větším počtu předjíždění na trati.
"Myslím,že změny na vozech jasně přispěly k jejich snadnější jízdě za sebou. Před námi je ale ještě spousta práce, kterou musíme v této oblasti odvést," uvádí technický ředitel Williamsu.
Podle něj je však rozvržení a tvar zatáček na okruhu minimálně stejně důležitý jako design monopostů. "Jednou z věcí, na kterou nová pravidla pro rok 2009 nebrala zřetel, byl návrh tratí. Když se podíváte na okruhy jako je Barcelona, kde nikdo nepředjíždí, a vezmete stejné vozy na Monzu, Hockenheim a podobné - najednou vidíte spoustu předjížděcích manévrů."
"Rozdíl je v rozvržení okruhu, organizátoři by se měli více zaměřit na tvorbu pomalých zatáček, po nichž následují dlouhé rovinky, a odstranit šikany. V Abú Zabí bylo hodně zajímavých věcí, ale okruh obsahoval i základní chyby - samotný závod proto nenabídl vzrušující souboje. Nemůžete stále obviňovat design vozů. FIA to nyní zkoumá, snad se nám tento problém podaří vyřešit," dodává Sam Michael.
Podle něj se zvýší příští rok počet předjetí s tím, jak vstoupí v platnost další změny v pravidlech - krom užších předních kol, zákazu dotankování během závodu, zvláště používání bočních aerodynamických krytů kol, což umožní ještě těsnější jízdu monopostů za sebou.
Roman Staněk získal v Abú Zabí svou druhou pole position letošní sezony a v nedělním závodě může zaútočit na další vítězství.
Lando Norris ukázal v Abu Dhabi svou rychlost už v prvním tréninku, když těsně porazil Maxe Verstappena, zatímco jeho týmový kolega Oscar Piastri musel kvůli závazkům mladého jezdce vynechat tuto část víkendu.
Juan Pablo Montoya vidí náročný víkend McLarenu v Kataru jako tiché varování, které může tým připravit na závěrečný souboj v Abu Dhabí.
Japonský pilot Yuki Tsunoda přiznal, že skutečnost jeho odsunutí z boje o závodní sedačku Red Bullu pro sezonu 2026 na něj ještě plně nedolehla.
Charles Leclerc se v Abú Zabí představí na trati společně se svým bratrem Arthurem, který nahradí Lewise Hamiltona během prvního volného tréninku.
Lewis Hamilton se otevřeně vyjádřil k současné generaci vozů Formule 1 a naznačil své obavy z nadcházejících technických změn v příští sezóně.
Lando Norris, Max Verstappen a Oscar Piastri vystoupili před novináři před finále sezony v Abú Zabí a snažili se působit co nejklidněji.
Lewis Hamilton poukázal na problém, který podle něj v letošní sezoně výrazně ovlivnil atmosféru uvnitř Ferrari. Podle něj tlak zvenčí na piloty výrazně zatížil psychiku celé stáje.
McLaren vstupuje do závěrečného závodu sezony v Abú Zabí s jasným cílem zajistit, aby jeden z jeho jezdců porazil Maxe Verstappena a získal titul, aniž by tým zasahoval do přirozeného souboje mezi Oscarem Piastrim a Landem Norrisem.
Oscar Piastri vynechá úvodní páteční trénink v Abú Zabí, aby McLaren splnil pravidlo nasazení nováčka, a jeho vůz převezme testovací jezdec Pato O’Ward, který týmu poskytne cenná data.
Lewis Hamilton přiznal, že po Velké ceně Kataru vůbec netušil, že Max Verstappen závod vyhrál, a jeho reakce odhalila napětí a dramatický vývoj boje o titul.
Red Bull oznámil významné změny v jezdecké sestavě pro nadcházející sezonu, které posílí dynamiku týmu. Mladí talentovaní jezdci získávají nové příležitosti a oba týmy se připravují na náročný rok 2026.