Podle Sama Michaela by se na okruzích, kde se jezdí závody Formule 1, měly udělat změny, aby se usnadnilo předjíždění.
Ke změnám by se podle něj mělo sáhnout i na vozech. Úprava předpisů v oblasti aerodynamiky, jež vstoupila v platnost před letošní sezónou a jež měla umožnit snadnější jízdu dvou vozů za sebou a snadnější předjetí, příliš velkou změnu nepřinesla.
Na vině byla částečně legalizace dvojitých difuzorů, která jejich efekt negovala. Není tedy divu, že fanoušci po celém světě dále volají po větším počtu předjíždění na trati.
"Myslím,že změny na vozech jasně přispěly k jejich snadnější jízdě za sebou. Před námi je ale ještě spousta práce, kterou musíme v této oblasti odvést," uvádí technický ředitel Williamsu.
Podle něj je však rozvržení a tvar zatáček na okruhu minimálně stejně důležitý jako design monopostů. "Jednou z věcí, na kterou nová pravidla pro rok 2009 nebrala zřetel, byl návrh tratí. Když se podíváte na okruhy jako je Barcelona, kde nikdo nepředjíždí, a vezmete stejné vozy na Monzu, Hockenheim a podobné - najednou vidíte spoustu předjížděcích manévrů."
"Rozdíl je v rozvržení okruhu, organizátoři by se měli více zaměřit na tvorbu pomalých zatáček, po nichž následují dlouhé rovinky, a odstranit šikany. V Abú Zabí bylo hodně zajímavých věcí, ale okruh obsahoval i základní chyby - samotný závod proto nenabídl vzrušující souboje. Nemůžete stále obviňovat design vozů. FIA to nyní zkoumá, snad se nám tento problém podaří vyřešit," dodává Sam Michael.
Podle něj se zvýší příští rok počet předjetí s tím, jak vstoupí v platnost další změny v pravidlech - krom užších předních kol, zákazu dotankování během závodu, zvláště používání bočních aerodynamických krytů kol, což umožní ještě těsnější jízdu monopostů za sebou.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.