Dá se říct, že se Kimi Räikkönen z Ferrari vytratil, jako pára nad hrncem. V Abu Dhabi nebyla k této příležitosti uspořádaná ani žádná velká oslava. Fin teď plánuje svůj start na Arctic Rally.
O Kimim je všeobecně známé, že má rád večírky a párty, ovšem po 12.místě z Abu Dhabi asi neměl moc na slavení náladu. Místo toho se s týmem Ferrari rozloučil bez větších fanfár. Kimi si potřásl rukou s každým mechanikem a popřál jim hodně štěstí. Kam zamíří, zatím neví ani sám Räikkönen. Zatím je jisté pouze jedno: Pokud zůstane v F1, tak pouze s McLarenem. 30letý jezdec má ale určité podmínky, jako například oproštění od reklamních akci nebo možnost účasti na automobilových soutěžích.Mimo jiné se v zimě na start jedné soutěže postaví, bude se jednat o domácí Arctic Rally. Odchod z Ferrari Finovi problémy nečinil: „Už jsem to věděl dlouho. Proto také nebyl důvod, abych pořádal nějakou velkou párty. První rok mi přinesl to, co jsem vždycky chtěl, mistrovský titul,“ vzpomíná na rok 2007 Kimi.
Začátek loňského roku nebyl špatný...
„Ani start do dalšího roku nebyl špatný. Potom už jsem toho ale společně moc nedosáhli. Byl jsem sice třetí jezdec roku 2008, ale tým vyhrát titul mezi konstruktéry. Letos už jsem neměl žádnou šanci. Už po zimních testech jsme věděli, že jsme hrozně vzadu. Později jsme sice získali pár dobrých umístění, ale pak se vývoj vozu zastavil,“ zakončuje Kimi.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.