Spoločnosť Bridgestone z Formule 1 po sezóne 2010 odchádza. Zatiaľ nie je známe, kto úspešného dodávateľa pneumatík z Japonska nahradí. Zdá sa, že viaceré renomované značky záujem o návrat do kráľovskej motoristickej disciplíny nemajú.
Patria k nim napríklad Michelin a Goodyear, ktoré bojovali na trati proti Bridgestonu koncom 90-tych rokov, resp. v novom miléniu.
V mene francúzskeho výrobcu prehovorila tlačová hovorkyňa spoločnosti, ktorá jasne uviedla, že comeback do Formule 1 sa momentálne neplánuje. V podobnom duchu reagoval aj zástupca americkej značky Goodyear, ktorá sa prezentovala na okruhoch prestížnej motoristickej série 3 dekády a odstúpila z "biznisu" na konci sezóny 1998.
"Do F1 sa vrátiť neplánujeme," povedal Ed Markey, tlačový hovorca úspešného výrobcu sídliaceho v Ohiu. Zároveň však dodal, že Goodyear dôkladne sleduje a analyzuje všetky dostupné možnosti a vždy reaguje podľa toho, čo je v najlepšom záujme spoločnosti.
Z hry teda zrejme môžeme vylúčiť oboch niekdajších konkurentov Bridgestonu. Podľa viacerých iných zdrojov je však mimo už aj taliansky výrobca Pirelli, ktorý tiež strávil v efjednotke istý čas a postaral sa na trati o nejedno prekvapenie.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.