Svet Formule 1 zasiahla ďalšia nepríjemná správa. Prestížne majstrovstvá opúšťa s okamžitou platnosťou Toyota, ktorá bola po odchode Hondy jediným japonským automobilovým výrobcom v seriáli.
O definitívnom prerušení väzieb Toyoty so svetom Formule 1 sa špekulovalo už dávnejšie. Hoci vedúci predstaviteľ tímu John Howett ustavične všetkých upokojoval a presviedčal, že filozofia japonskej automobilky, resp. jej oddannosť voči kráľovskej motoristickej sériii sa nemení, opak bol pravdou. Požadované ciele sa nepodarilo naplniť, navyše Japoncov stále strašili červené čísla, ktoré sa začali pravidelne objavovať na konci jednotlivých hospodárskych období. S operatívnou stratou sa počíta aj tentoraz.
Predstavitelia Toyoty prezentovali dôvod odchodu automobiky v oficiálnom vyhlásení. Podľa očakávania sa ním stala neistá a nestabilná ekonomická situácia vo svete, ktorá sa podpísala pod nepríjemné hospodárske výsledky vo viacerých sférach výroby, oblasť automobilového sektoru nevynímajúc.
Tím Panasonic Toyota Racing súťažil vo Formule 1 od roku 2002. V červenobielych autách sa v debutovej sezóne predstavili vtedy už skúsený Mika Salo a nováčik v majstrovstvách Alan McNish Stajňa si dala do nasledujúcich rokov veľké predsavzatia a víťazstvo v grand prix bolo jedným z nich. To sa žiaľ nepodarilo doisiahnuť nielen Olivierovi Panisovi, Cristianovi da Mattovi, či Ralfovi Schumacherovi, ale ani dnes už bývalým pilotom tímu Timovi Glockovi a Jarnovi Trullimu. Toyota sa môže popýšiť aspoň niekoľkými pódiovými umiestneniami a troma Pole Positions. Najlepšie výsledky v F1 dosiahla počas sezóny 2005.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.