Svet Formule 1 zasiahla ďalšia nepríjemná správa. Prestížne majstrovstvá opúšťa s okamžitou platnosťou Toyota, ktorá bola po odchode Hondy jediným japonským automobilovým výrobcom v seriáli.
O definitívnom prerušení väzieb Toyoty so svetom Formule 1 sa špekulovalo už dávnejšie. Hoci vedúci predstaviteľ tímu John Howett ustavične všetkých upokojoval a presviedčal, že filozofia japonskej automobilky, resp. jej oddannosť voči kráľovskej motoristickej sériii sa nemení, opak bol pravdou. Požadované ciele sa nepodarilo naplniť, navyše Japoncov stále strašili červené čísla, ktoré sa začali pravidelne objavovať na konci jednotlivých hospodárskych období. S operatívnou stratou sa počíta aj tentoraz.
Predstavitelia Toyoty prezentovali dôvod odchodu automobiky v oficiálnom vyhlásení. Podľa očakávania sa ním stala neistá a nestabilná ekonomická situácia vo svete, ktorá sa podpísala pod nepríjemné hospodárske výsledky vo viacerých sférach výroby, oblasť automobilového sektoru nevynímajúc.
Tím Panasonic Toyota Racing súťažil vo Formule 1 od roku 2002. V červenobielych autách sa v debutovej sezóne predstavili vtedy už skúsený Mika Salo a nováčik v majstrovstvách Alan McNish Stajňa si dala do nasledujúcich rokov veľké predsavzatia a víťazstvo v grand prix bolo jedným z nich. To sa žiaľ nepodarilo doisiahnuť nielen Olivierovi Panisovi, Cristianovi da Mattovi, či Ralfovi Schumacherovi, ale ani dnes už bývalým pilotom tímu Timovi Glockovi a Jarnovi Trullimu. Toyota sa môže popýšiť aspoň niekoľkými pódiovými umiestneniami a troma Pole Positions. Najlepšie výsledky v F1 dosiahla počas sezóny 2005.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.