Japonská automobilka Toyota stanovila 8. listopad dnem, kdy zveřejní své plány s týmem F1.
Očekávalo se, že japonský výrobce rozhodne o budoucnosti svého týmu až o týden později, poté, co v Tokiu proběhne výroční zasedání rady společnosti. Při té příležitosti se obvykle řešil rozpočet společnosti na závodění. Fakt, že rozhodnutí má přijít dříve, je nečekaný a odborníci soudí, že by to mohlo znamenat odchod další automobilky z F1.
"Výrobci aut dnes zvažují, jaký užitek jim přinese, když utratí stovky milionů jenů na účast v F1," řekl Tacuja Mizuno, investiční poradce se specializací na automobilový průmysl.
Pokud by se Toyota rozhodla z F1 odejít, byla by už třetím výrobcem automobilů, který tak v průběhu jediného roku učinil. Loni v prosinci odešla japonská Honda, letos v létě oznámila odchod německá společnost BMW.
V případě odchodu Toyoty by na startovním roštu zbylo místo pro tým Sauber, jehož přihláška do šampionátu bude přijata až v případě uvolněného místa.
Byla by to ovšem špatná zpráva pro Kamujiho Kobajašiho, třiadvacetiletého japonského pilota, který udělal dobrý dojem ve dvou závěrečných závodech, kdy v týmu nahradil zraněného Tima Glocka, a nyní je blízko smlouvě.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.