V posledním závodu sezóny v Abú Zabí volilo jedenáct z klasifikovaných pilotů strategii dvou zastávek v boxech, zatímco sedm jich stavělo pouze jednou. Kdo z nich se u mechaniků zdržel nejkratší čas?
Nejrychlejší práci předvedli mechanici Renaultu v případě výměny pneumatik a dotankování u Fernanda Alonsa. Vzhledem k tomu, že k nim (k první zastávce) zajel jako poslední ze všech pilotů až ve 34. z 55 kol, to až tak překvapivé není. Výměna kol nezdržuje, pilota nejvíce zdržuje tankování - a Španěl do konce závodu věru už moc benzínu nepotřeboval (v relativním srovnání s piloty jedoucími stejnou strategii).
Pochvalu tak zaslouží především mechanici Toyoty, když oba jejich piloti patřili k nejrychleji odbaveným pilotům v rámci obou strategií - Kobajaši stál průjezd boxy i s prací celkem 25,5 vteřiny, Trulliho obě zastávky vyšly na 47,6 vteřiny.
Opačné hodnocení si zaslouží u Red Bullu, zejména za druhé zastávky u obou pilotů. Chlapci z euforie z vývoje závodu přitom vsadili buď na jistotu, nebo se už v jeho průběhu začali opájet nejen energetickými nápoji. Jak u Webbera, tak i u Vettela, pracovali o téměř dvě vteřiny (8 %) pomaleji než konkurence.
Pomalí byli tentokrát i u Ferrari, což bylo ale způsobeno tím, že jejich jezdci stavěli jako první z těch, kteří měli v plánu pouze jednu zastávku. Fisichella si to chtěl vynahradit nelegálním zrychlením v boxové uličce, když překročil o 9,2 km/hod povolenou rychlost, za což dostal ihned trest (drive-through) a kolem garáží se musel projet ještě jednou, tentokrát vzorně.
O velký vzruch se zde postaral ve 20. kole Jaime Alguersuari, jenž místo ke svým mechanikům zabočil ke klukům Red Bullu. Muž se zvedákem sotva stačil uskočit, protože za Španělem zrovna přijížděl ke své zastávce Vettel. Jezdec Toro Rosso se spletl, protože přes pokyn k zabočení do boxové uličky na něj mechanici nečekali; k chybě navíc nejspíše přispěly podobné barvy týmů i to, že mají garáže hned vedle sebe. Další kolo už Jaime nezvládl - původně se zdálo, že mu došlo palivo, podle oficiální zprávy je však na vině selhání převodovky.
Co by se asi stalo, kdyby se pustili do práce na Alguersuariho voze? Došlo by ke komické situaci: na Vettela by jeho lidé koukali jako na zjeveni - pneumatiky by si museli nejspíše půjčit vedle u Toro Rosso, paliva by pro něj snad měli (i když nepřipravenou přesnou dávku). Nebo by ho posunuli o garáž zpět, ať se o něj postarají pro změnu kluci z dceřiné stáje? Na kdyby se však nehraje, pro Vettela to dobře dopadlo (jinak by o vítězství přišel) a Red Bul se tak mohl těšit z dalšího double v letošní sezóně.
Fanoušci Formule 1 mají jedinečnou příležitost – originální závodní vůz BMW Sauber, s nímž Robert Kubica závodil v sezóně 2009, je nyní v aukci. Cena za tento kousek historie? 390 tisíc eur, a k ještě DPH.
Lando Norris věří, že v roce 2025 bude schopný „bojovat se všemi“ o titul. Britský jezdec se poučil z chyb, které udělal v minulém roce, a je připravený vstoupit do nové sezóny s cílem usilovat o mistrovský titul.
Laura Muellerová se stala historickou postavou ve formuli 1, když byla v úterý jmenována inženýrkou týmu Haas. Jako první žena v této roli se bude podílet na spolupráci s francouzským jezdcem Estebanem Oconem.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.