V posledním závodu sezóny v Abú Zabí volilo jedenáct z klasifikovaných pilotů strategii dvou zastávek v boxech, zatímco sedm jich stavělo pouze jednou. Kdo z nich se u mechaniků zdržel nejkratší čas?
Nejrychlejší práci předvedli mechanici Renaultu v případě výměny pneumatik a dotankování u Fernanda Alonsa. Vzhledem k tomu, že k nim (k první zastávce) zajel jako poslední ze všech pilotů až ve 34. z 55 kol, to až tak překvapivé není. Výměna kol nezdržuje, pilota nejvíce zdržuje tankování - a Španěl do konce závodu věru už moc benzínu nepotřeboval (v relativním srovnání s piloty jedoucími stejnou strategii).
Pochvalu tak zaslouží především mechanici Toyoty, když oba jejich piloti patřili k nejrychleji odbaveným pilotům v rámci obou strategií - Kobajaši stál průjezd boxy i s prací celkem 25,5 vteřiny, Trulliho obě zastávky vyšly na 47,6 vteřiny.
Opačné hodnocení si zaslouží u Red Bullu, zejména za druhé zastávky u obou pilotů. Chlapci z euforie z vývoje závodu přitom vsadili buď na jistotu, nebo se už v jeho průběhu začali opájet nejen energetickými nápoji. Jak u Webbera, tak i u Vettela, pracovali o téměř dvě vteřiny (8 %) pomaleji než konkurence.
Pomalí byli tentokrát i u Ferrari, což bylo ale způsobeno tím, že jejich jezdci stavěli jako první z těch, kteří měli v plánu pouze jednu zastávku. Fisichella si to chtěl vynahradit nelegálním zrychlením v boxové uličce, když překročil o 9,2 km/hod povolenou rychlost, za což dostal ihned trest (drive-through) a kolem garáží se musel projet ještě jednou, tentokrát vzorně.
O velký vzruch se zde postaral ve 20. kole Jaime Alguersuari, jenž místo ke svým mechanikům zabočil ke klukům Red Bullu. Muž se zvedákem sotva stačil uskočit, protože za Španělem zrovna přijížděl ke své zastávce Vettel. Jezdec Toro Rosso se spletl, protože přes pokyn k zabočení do boxové uličky na něj mechanici nečekali; k chybě navíc nejspíše přispěly podobné barvy týmů i to, že mají garáže hned vedle sebe. Další kolo už Jaime nezvládl - původně se zdálo, že mu došlo palivo, podle oficiální zprávy je však na vině selhání převodovky.
Co by se asi stalo, kdyby se pustili do práce na Alguersuariho voze? Došlo by ke komické situaci: na Vettela by jeho lidé koukali jako na zjeveni - pneumatiky by si museli nejspíše půjčit vedle u Toro Rosso, paliva by pro něj snad měli (i když nepřipravenou přesnou dávku). Nebo by ho posunuli o garáž zpět, ať se o něj postarají pro změnu kluci z dceřiné stáje? Na kdyby se však nehraje, pro Vettela to dobře dopadlo (jinak by o vítězství přišel) a Red Bul se tak mohl těšit z dalšího double v letošní sezóně.
Juan Pablo Montoya věří, že Max Verstappen jednoho dne usedne do Ferrari, ale nejprve pravděpodobně zamíří do Mercedesu a cesta k italskému týmu potrvá nejméně pět let.
Lando Norris zajel nejlepší čas v úvodním tréninku na Grand Prix Ázerbájdžánu. Jeho týmový kolega a rival v boji o titul, Oscar Piastri, musel kvůli problémům s motorem část tréninku vynechat.
Podle zdrojů z paddocku míří Isack Hadjar na postup do Red Bullu v roce 2026. Nadcházející tři závody jsou klíčové pro Yukiho Tsunodu, který nevylučuje návrat k týmu Racing Bulls.
Fernando Alonso říká, že během své dlouhé kariéry ve Formuli 1 zažil jak chvíle štěstí, tak i smůly, a celkově se podle něj tyto momenty vyrovnaly. Otevřeně ale přiznává, že nejvíc ho stále tíží fakt, že na další vítězství v závodě Grand Prix čeká už velmi dlouho.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.