BMW SAUBER – REVIEW; Závod v Abú Zabí měl pro tým BMW silně nostalgický nádech. Tým se touto velkou cenou loučí s formulí jedna. Nick Heidfeld zajel velmi slušný výsledek. Kubica měl závod také rozjetý dobře, ale potýkal se s pneumatikami a kolidoval s Buemim.
Nick Heidfeld, 5.Jsem velice šťastný ze svého pátého místa. Byl to dobrý závod, ve kterém jsem dokázal z auta dostat maximum a získat čtyři body – a to je dost, abychom dosáhli svého cíle překonat Williams v poháru konstruktérů. V posledních závodech jsem měl trochu smůlu, ale tentokrát jsem opravdu z auta vytěžil celý potenciál. Docela dlouho jsem držel krok s vítězným vozem letošního ročníku, s Brawnem. Strategie na delší stint se vyplatila a trať byla s větším nánosem gumy ještě zábavnější. Je to příjemné zakončení sezóny. Teď to začíná být hodně emocionální. V posledních kolech jsem se musel dost snažit udržet koncentraci.Robert Kubica, 10.Ztratil jsem závod ve druhém stintu, byl jsem hodně pomalý, zatímco v prvním jsem měl docela dobré tempo, podobné Rubensově. Auto jelo hodně dobře. Po výměně pneumatik jsem neměl vůbec žádnou přilnavost. Trať se zrychlovala a já prostě nedokázal držet krok s ostatními. Bylo to dost divné. Můj boj se Sebastienem Buemim byl těsný a trochu nebezpečný. Skoro jsme se dotkli při brzdění do šikany. On se první pohnul doleva a zablokoval vjezd do levotočivé zatáčky. Když jsem zatočil doprava, natlačil mě přes vysoký obrubník v pravotočivé části šikany a já se otočil. Nenechal mi vlastně žádné místo. Moc děkuji týmu za poslední čtyři roky. Doufám, že se příští rok setkáme na roštu.Mario Theissen, sportovní ředitel BMWTohle byl další silný víkend pro náš tým. Nick se po startu z osmého místa postupně posunoval až na páté místo díky velmi dobrému výkonu. Robert měl třikrát smůlu: po každé zastávce v boxech se vrátil na trať za pomalým autem a kvůli kolizi s Buemim ztratil pozici. Ale nejdůležitější je, že díky dnešním bodům jsme získali další místo v poháru konstruktérů. Takže jsme velmi těžkou sezónu zakončili dobrým výsledkem. Velké díky jde celému týmu – nejen tady na okruhu, ale i do Mnichova a do Hinwilu.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.