BMW SAUBER – REVIEW; Závod v Abú Zabí měl pro tým BMW silně nostalgický nádech. Tým se touto velkou cenou loučí s formulí jedna. Nick Heidfeld zajel velmi slušný výsledek. Kubica měl závod také rozjetý dobře, ale potýkal se s pneumatikami a kolidoval s Buemim.
Nick Heidfeld, 5.Jsem velice šťastný ze svého pátého místa. Byl to dobrý závod, ve kterém jsem dokázal z auta dostat maximum a získat čtyři body – a to je dost, abychom dosáhli svého cíle překonat Williams v poháru konstruktérů. V posledních závodech jsem měl trochu smůlu, ale tentokrát jsem opravdu z auta vytěžil celý potenciál. Docela dlouho jsem držel krok s vítězným vozem letošního ročníku, s Brawnem. Strategie na delší stint se vyplatila a trať byla s větším nánosem gumy ještě zábavnější. Je to příjemné zakončení sezóny. Teď to začíná být hodně emocionální. V posledních kolech jsem se musel dost snažit udržet koncentraci.Robert Kubica, 10.Ztratil jsem závod ve druhém stintu, byl jsem hodně pomalý, zatímco v prvním jsem měl docela dobré tempo, podobné Rubensově. Auto jelo hodně dobře. Po výměně pneumatik jsem neměl vůbec žádnou přilnavost. Trať se zrychlovala a já prostě nedokázal držet krok s ostatními. Bylo to dost divné. Můj boj se Sebastienem Buemim byl těsný a trochu nebezpečný. Skoro jsme se dotkli při brzdění do šikany. On se první pohnul doleva a zablokoval vjezd do levotočivé zatáčky. Když jsem zatočil doprava, natlačil mě přes vysoký obrubník v pravotočivé části šikany a já se otočil. Nenechal mi vlastně žádné místo. Moc děkuji týmu za poslední čtyři roky. Doufám, že se příští rok setkáme na roštu.Mario Theissen, sportovní ředitel BMWTohle byl další silný víkend pro náš tým. Nick se po startu z osmého místa postupně posunoval až na páté místo díky velmi dobrému výkonu. Robert měl třikrát smůlu: po každé zastávce v boxech se vrátil na trať za pomalým autem a kvůli kolizi s Buemim ztratil pozici. Ale nejdůležitější je, že díky dnešním bodům jsme získali další místo v poháru konstruktérů. Takže jsme velmi těžkou sezónu zakončili dobrým výsledkem. Velké díky jde celému týmu – nejen tady na okruhu, ale i do Mnichova a do Hinwilu.
Michael Schumacher ukončil svou kariéru ve Formuli 1 na konci roku 2006 jako jeden z nejúspěšnějších jezdců historie, když dosáhl téměř všech možných triumfů v tomto sportu.
Lewis Hamilton čelí ve Ferrari obrovské výzvě – v legendárním týmu z Maranella se pokusí dosáhnout historického osmého titulu mistra světa, zatímco očekávání fanoušků i tlak konkurence neustále rostou.
Mercedes odhalil první snímky svého nového monopostu W16, se kterým do sezóny 2025 vstoupí George Russell a talentovaný nováček Andrea Kimi Antonelli. Stáj ze Stuttgartu se chystá na další boj v královně motorsportu a naděje vkládá do kombinace zkušeností a mladé dravosti.
Aston Martin v neděli představil svůj nový monopost AMR25 včetně hlavních inovací na svém na autě. Předsezónní představení monopostů obvykle odhalují jen minimální detaily o technických novinkách, přičemž skutečné změny jsou většinou známé až během předsezónních testů.
Carlos Sainz se připojil k George Russellovi jako jeden z mála aktivních jezdců F1, kteří se podílejí na vedení organizace hájící zájmy pilotů.
Lewis Hamilton stojí před jednou z největších výzev kariéry – uspět ve Ferrari, kde mnoho legend na titul nedosáhlo. Sedminásobný šampion si uvědomuje náročnost adaptace a s respektem vzhlíží k těm, kteří to zkusili před ním.
George Russell věří, že Mercedes zahájí nadcházející sezónu silněji než v minulých letech a vyhne se problémům, které tým sužovaly u jejich vozů.
Před startem sezóny 2025 ve Formuli 1 vzbudila FIA rozruch svými kroky k omezení jezdců, které vyvolaly bouřlivé reakce v paddocku. Zároveň se objevují spekulace o možném návratu ikonických motorů V10, což by mohlo změnit dynamiku celého šampionátu a přilákat zpět některé velké hráče.
Stáj z Faenzy využila shakedown na okruhu Enza a Dina Ferrariho, kde Juki Tsunoda a Isack Hadjar absolvovali 200 km za volantem nového VCARB 02. Tento monopost, výrazně inspirovaný technologiemi Red Bullu z Milton Keynes, má ambici prosadit se ve středu startovního pole.
Lewis Hamilton se naplno věnuje přípravám na svou debutovou sezónu ve Ferrari. Před oficiálními testy v Bahrajnu už absolvoval čtyři soukromé testy, aby se co nejlépe sžil s novým prostředím.
Aston Martin se chystá na příchod Adriana Neweyho do továrny. Konstruktér zatím nemohl zasahovat do vývoje vozu Aston Martin pro sezónu 2025, ale od března začne přispívat k vylepšení modelu AMR25.
Euforie tifosi a nadšené úsměvy provázejí Lewise Hamiltona prvními týdny ve Ferrari, na které fanoušci dlouho čekali. Přestože cesta k úspěchu nebude snadná, úvod připomíná pohádkový začátek plný očekávání a radosti. Zůstává však otázkou, zda se tento pohádkový sen promění ve skutečný vítězný příběh.