BMW SAUBER – REVIEW; Závod v Abú Zabí měl pro tým BMW silně nostalgický nádech. Tým se touto velkou cenou loučí s formulí jedna. Nick Heidfeld zajel velmi slušný výsledek. Kubica měl závod také rozjetý dobře, ale potýkal se s pneumatikami a kolidoval s Buemim.
Nick Heidfeld, 5.Jsem velice šťastný ze svého pátého místa. Byl to dobrý závod, ve kterém jsem dokázal z auta dostat maximum a získat čtyři body – a to je dost, abychom dosáhli svého cíle překonat Williams v poháru konstruktérů. V posledních závodech jsem měl trochu smůlu, ale tentokrát jsem opravdu z auta vytěžil celý potenciál. Docela dlouho jsem držel krok s vítězným vozem letošního ročníku, s Brawnem. Strategie na delší stint se vyplatila a trať byla s větším nánosem gumy ještě zábavnější. Je to příjemné zakončení sezóny. Teď to začíná být hodně emocionální. V posledních kolech jsem se musel dost snažit udržet koncentraci.Robert Kubica, 10.Ztratil jsem závod ve druhém stintu, byl jsem hodně pomalý, zatímco v prvním jsem měl docela dobré tempo, podobné Rubensově. Auto jelo hodně dobře. Po výměně pneumatik jsem neměl vůbec žádnou přilnavost. Trať se zrychlovala a já prostě nedokázal držet krok s ostatními. Bylo to dost divné. Můj boj se Sebastienem Buemim byl těsný a trochu nebezpečný. Skoro jsme se dotkli při brzdění do šikany. On se první pohnul doleva a zablokoval vjezd do levotočivé zatáčky. Když jsem zatočil doprava, natlačil mě přes vysoký obrubník v pravotočivé části šikany a já se otočil. Nenechal mi vlastně žádné místo. Moc děkuji týmu za poslední čtyři roky. Doufám, že se příští rok setkáme na roštu.Mario Theissen, sportovní ředitel BMWTohle byl další silný víkend pro náš tým. Nick se po startu z osmého místa postupně posunoval až na páté místo díky velmi dobrému výkonu. Robert měl třikrát smůlu: po každé zastávce v boxech se vrátil na trať za pomalým autem a kvůli kolizi s Buemim ztratil pozici. Ale nejdůležitější je, že díky dnešním bodům jsme získali další místo v poháru konstruktérů. Takže jsme velmi těžkou sezónu zakončili dobrým výsledkem. Velké díky jde celému týmu – nejen tady na okruhu, ale i do Mnichova a do Hinwilu.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.