Tým z Grove dnes oficiálně potvrdil dodavatele motorů pro rok 2010. O ukončení spolupráce s Toyotou se mluvilo již dlouho a před časem dokonce informoval server Autosport.com o podepsání smlouvy Williamsu s Cosworthem. Až dnes však přišlo oficiální potvrzení přímo od Franka Williamse. Přednost nakonec opravdu dostaly motory Cosworth před agregáty Renaultu.
„Ukončili jsme spolupráci s Toyotou a přecházíme k britskému dodavateli motorů Cosworth. Ve spolupráci s nimi jsme získaly mnoho titulů a těšíme se na obnovení úspěšné spolupráce,“ řekl Frank Williams.„Základna Cosworthu sídlí jen 50 mil od nás a to je velká výhoda. Mimo to nám vyhovuje zachování naší nezávislosti. Na rozdíl od Toyoty nemá Cosworth svůj vlastní tým v F1 a tím se vracíme na naši nezávislou cestu.“„Uvědomujeme si nutnost zlepšit naše výkony. V druhé polovině sezóny jsme se trochu propadli. Základ našeho auta prostě nemá dostatečnou rychlosti a to má za následek zhoršení našich výsledků.“„Jezdecké složení pro příští rok oznámíme v pondělí. Nico Rosberg odejde, to jsme věděli již delší dobu. Nico je Němec a Mercedes potřebuje alespoň jednoho jezdce, který bude jezdit s jejich motorem,“ dodal Frank Williams.Spekuluje se, že by se mohl vedle mladého Němce Nica Hülkenberga objevit zkušení Rubens Barrichello. On sám vnímá tuto možnost jako reálnou a přestupu by se nebránil.„Williams patřil vždy k týmům které připadli v úvahu, každý má o místo zde zájem, protože je to jedno z nejlepších volných míst,“ řekl Barrichello, zároveň ale dodal, že existuje šance na setrvání u Brawnu. „Je tady. Zůstává mi stále dobrá příležitost zůstat zde.“
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.