Tým z Grove dnes oficiálně potvrdil dodavatele motorů pro rok 2010. O ukončení spolupráce s Toyotou se mluvilo již dlouho a před časem dokonce informoval server Autosport.com o podepsání smlouvy Williamsu s Cosworthem. Až dnes však přišlo oficiální potvrzení přímo od Franka Williamse. Přednost nakonec opravdu dostaly motory Cosworth před agregáty Renaultu.
„Ukončili jsme spolupráci s Toyotou a přecházíme k britskému dodavateli motorů Cosworth. Ve spolupráci s nimi jsme získaly mnoho titulů a těšíme se na obnovení úspěšné spolupráce,“ řekl Frank Williams.„Základna Cosworthu sídlí jen 50 mil od nás a to je velká výhoda. Mimo to nám vyhovuje zachování naší nezávislosti. Na rozdíl od Toyoty nemá Cosworth svůj vlastní tým v F1 a tím se vracíme na naši nezávislou cestu.“„Uvědomujeme si nutnost zlepšit naše výkony. V druhé polovině sezóny jsme se trochu propadli. Základ našeho auta prostě nemá dostatečnou rychlosti a to má za následek zhoršení našich výsledků.“„Jezdecké složení pro příští rok oznámíme v pondělí. Nico Rosberg odejde, to jsme věděli již delší dobu. Nico je Němec a Mercedes potřebuje alespoň jednoho jezdce, který bude jezdit s jejich motorem,“ dodal Frank Williams.Spekuluje se, že by se mohl vedle mladého Němce Nica Hülkenberga objevit zkušení Rubens Barrichello. On sám vnímá tuto možnost jako reálnou a přestupu by se nebránil.„Williams patřil vždy k týmům které připadli v úvahu, každý má o místo zde zájem, protože je to jedno z nejlepších volných míst,“ řekl Barrichello, zároveň ale dodal, že existuje šance na setrvání u Brawnu. „Je tady. Zůstává mi stále dobrá příležitost zůstat zde.“
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.