Tým z Grove dnes oficiálně potvrdil dodavatele motorů pro rok 2010. O ukončení spolupráce s Toyotou se mluvilo již dlouho a před časem dokonce informoval server Autosport.com o podepsání smlouvy Williamsu s Cosworthem. Až dnes však přišlo oficiální potvrzení přímo od Franka Williamse. Přednost nakonec opravdu dostaly motory Cosworth před agregáty Renaultu.
„Ukončili jsme spolupráci s Toyotou a přecházíme k britskému dodavateli motorů Cosworth. Ve spolupráci s nimi jsme získaly mnoho titulů a těšíme se na obnovení úspěšné spolupráce,“ řekl Frank Williams.„Základna Cosworthu sídlí jen 50 mil od nás a to je velká výhoda. Mimo to nám vyhovuje zachování naší nezávislosti. Na rozdíl od Toyoty nemá Cosworth svůj vlastní tým v F1 a tím se vracíme na naši nezávislou cestu.“„Uvědomujeme si nutnost zlepšit naše výkony. V druhé polovině sezóny jsme se trochu propadli. Základ našeho auta prostě nemá dostatečnou rychlosti a to má za následek zhoršení našich výsledků.“„Jezdecké složení pro příští rok oznámíme v pondělí. Nico Rosberg odejde, to jsme věděli již delší dobu. Nico je Němec a Mercedes potřebuje alespoň jednoho jezdce, který bude jezdit s jejich motorem,“ dodal Frank Williams.Spekuluje se, že by se mohl vedle mladého Němce Nica Hülkenberga objevit zkušení Rubens Barrichello. On sám vnímá tuto možnost jako reálnou a přestupu by se nebránil.„Williams patřil vždy k týmům které připadli v úvahu, každý má o místo zde zájem, protože je to jedno z nejlepších volných míst,“ řekl Barrichello, zároveň ale dodal, že existuje šance na setrvání u Brawnu. „Je tady. Zůstává mi stále dobrá příležitost zůstat zde.“
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.
Fernando Alonso odstartuje do Velké ceny Velké Británie ze sedmé pozice. Posunul se dopředu díky tomu, že Oliver Bearman a Andrea Kimi Antonelli obdrželi penalizace.
Charles Leclerc se postaví na start Velké ceny Velké Británie až ze šestého místa, přestože do kvalifikace vstupoval jako jeden z hlavních kandidátů na pole position. Jezdec Ferrari tak nenavázal na slibnou formu z tréninků a v klíčových chvílích nezajel ideální kolo.
Lewis Hamilton byl během kvalifikace v Silverstonu konkurenceschopný, ale nakonec skončil až pátý. V rozhodujícím kole ho zpomalila nedotáčivost v závěrečném sektoru.
Max Verstappen si na Silverstonu vyjel pole position, když porazil oba McLareny i domácí favority Lewise Hamiltona a George Russella. Nizozemec opět potvrdil svou dominanci v klíčovém momentu kvalifikace.
Roman Staněk znovu na pódiu. Český talent se v Silverstonu blýskl skvělým představením, když ze sedmé příčky vystoupal až na třetí místo. Už od úvodních metrů bylo jasné, že má závod skvěle rozjetý, a nakonec si dojel pro své třetí kariérní pódium ve Formuli 2.