Kdyby Honda neopustila šampionát F1, už by měla titul mezi týmy i mezi jezdci v kapse. I tak svého rozhodnutí nelituje.
Je to taková ironie, Honda lila roky do F1 miliardy a výsledek? Většinou nestál za moc. Podařilo se jí získat i uznávaného Rosse Brawna, ale až po jejím ústupu z F1 nastal radikální obrat. Tým převzal Ross Brawn, a s podstatně nižšími náklady získal tituly. Na druhou stranu stáj muselo díky snižování nákladů opustit hodně lidí. Přesto, kdo by si myslel, že se teď manažeři v Tokiu tahají za vlasy a nahlas si vyčítají, že F1 opustili, je na omylu. „Nelituji ničeho. Po našem ústupu jen pozorujeme, jak se týmu dobře daří. Říkám jen jedno, naše námaha také určitou měrou přispěla k tomuto senzačnímu výsledku,“ míní Takanobu Ito, šéf koncernu Honda. „Honda je pyšná na to, že přechod týmu do soukromého vlastnictví proběhl bez větších problémů. Myslím, že jsme přechod zvládli poměrně dobře. Mimo to jsme mohli všechny uvolněné zdroje investovat do ekologických technologií. Jsme velmi pyšní na to, že se managementu podařil takto rychlý a hladký přechod,“ pokračuje Ito.
Barrichello v Monacu 2007 splýval s mořem...
„Před rokem rozhodl pan Fukui o tom, že opustíme F1. Čekal jsem na konkrétní rozhodnutí. F1 máme rádi, ale důležitější je naše podnikání,“ řekl Ito. V probíhající finanční krizi se automobilka musí zaměřit na úspory. Podobně tomu tak je i u BMW, které F1 opustí rok po Hondě.
Jacques Villeneuve zpochybnil budoucnost Yukii Tsunody v Red Bullu po slabém začátku sezóny 2025. Podle něj Tsunodovy dosavadní výkony neodpovídají vysokým očekáváním týmu.
Charles Leclerc přiznal, že příchod Lewise Hamiltona do Ferrari mu otevřel nové obzory. Podle něj přinesl Hamilton do týmu jiný pohled na práci a závodění, který ho inspiruje.
George Russell zůstává bez smlouvy pro příští sezónu a jeho budoucnost u Mercedesu tak visí ve vzduchu. Tým mezitím nepřestává projevovat zájem o Maxe Verstappena, který je nadále jejich vysněnou posilou, i když má stále platný kontrakt u Red Bullu.
Carlos Sainz přiznal, že ho zpráva o příchodu Lewise Hamiltona do Ferrari v roce 2025 naprosto šokovala. Nejvíc ho však zaskočilo, že se to nedozvěděl od týmu, ale od kamaráda.
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.