Kdyby Honda neopustila šampionát F1, už by měla titul mezi týmy i mezi jezdci v kapse. I tak svého rozhodnutí nelituje.
Je to taková ironie, Honda lila roky do F1 miliardy a výsledek? Většinou nestál za moc. Podařilo se jí získat i uznávaného Rosse Brawna, ale až po jejím ústupu z F1 nastal radikální obrat. Tým převzal Ross Brawn, a s podstatně nižšími náklady získal tituly. Na druhou stranu stáj muselo díky snižování nákladů opustit hodně lidí. Přesto, kdo by si myslel, že se teď manažeři v Tokiu tahají za vlasy a nahlas si vyčítají, že F1 opustili, je na omylu. „Nelituji ničeho. Po našem ústupu jen pozorujeme, jak se týmu dobře daří. Říkám jen jedno, naše námaha také určitou měrou přispěla k tomuto senzačnímu výsledku,“ míní Takanobu Ito, šéf koncernu Honda. „Honda je pyšná na to, že přechod týmu do soukromého vlastnictví proběhl bez větších problémů. Myslím, že jsme přechod zvládli poměrně dobře. Mimo to jsme mohli všechny uvolněné zdroje investovat do ekologických technologií. Jsme velmi pyšní na to, že se managementu podařil takto rychlý a hladký přechod,“ pokračuje Ito.
Barrichello v Monacu 2007 splýval s mořem...
„Před rokem rozhodl pan Fukui o tom, že opustíme F1. Čekal jsem na konkrétní rozhodnutí. F1 máme rádi, ale důležitější je naše podnikání,“ řekl Ito. V probíhající finanční krizi se automobilka musí zaměřit na úspory. Podobně tomu tak je i u BMW, které F1 opustí rok po Hondě.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.