Kdyby Honda neopustila šampionát F1, už by měla titul mezi týmy i mezi jezdci v kapse. I tak svého rozhodnutí nelituje.
Je to taková ironie, Honda lila roky do F1 miliardy a výsledek? Většinou nestál za moc. Podařilo se jí získat i uznávaného Rosse Brawna, ale až po jejím ústupu z F1 nastal radikální obrat. Tým převzal Ross Brawn, a s podstatně nižšími náklady získal tituly. Na druhou stranu stáj muselo díky snižování nákladů opustit hodně lidí. Přesto, kdo by si myslel, že se teď manažeři v Tokiu tahají za vlasy a nahlas si vyčítají, že F1 opustili, je na omylu. „Nelituji ničeho. Po našem ústupu jen pozorujeme, jak se týmu dobře daří. Říkám jen jedno, naše námaha také určitou měrou přispěla k tomuto senzačnímu výsledku,“ míní Takanobu Ito, šéf koncernu Honda. „Honda je pyšná na to, že přechod týmu do soukromého vlastnictví proběhl bez větších problémů. Myslím, že jsme přechod zvládli poměrně dobře. Mimo to jsme mohli všechny uvolněné zdroje investovat do ekologických technologií. Jsme velmi pyšní na to, že se managementu podařil takto rychlý a hladký přechod,“ pokračuje Ito.
Barrichello v Monacu 2007 splýval s mořem...
„Před rokem rozhodl pan Fukui o tom, že opustíme F1. Čekal jsem na konkrétní rozhodnutí. F1 máme rádi, ale důležitější je naše podnikání,“ řekl Ito. V probíhající finanční krizi se automobilka musí zaměřit na úspory. Podobně tomu tak je i u BMW, které F1 opustí rok po Hondě.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.