Naděje britského závodního okruhu Donington Park na to, že se stane novým hostitelem Velké ceny Británie F1, podle britských médií definitivně padly, vedení okruhu se nedaří vyřešit finanční problémy.
Okruh v Donington Parku má finanční potíže už delší dobu. Stanice BBC a listy Guardian, Telegraph a Express nyní tvrdí, že Donington nedostane plánovanou půjčku ve výši 135 milionů liber, kterou mínil pokrýt náklady na přestavbu okruhu.
Vedení okruhu vydalo prohlášení, v němž to přiznalo. "Společnost Donington Ventures Leisure Limited musí potvrdit, že úvěr ve výši 135 milionů liber, který měl pokrýt náklady na přestavbu okruhu, nebyl přidělen," uvádí se v prohlášení.
Vedení okruhu má čas do pondělí 26. října, aby dalo své finance do pořádku, což ale vypadá značně nereálně. Původní konečný termín přitom počítal už s 12. říjnem, šéf F1 Bernie Ecclestone dal Doningtonu dva týdny navíc.
Šance na pořádání britské Grand Prix se nyní znovu otevírá tradičnímu okruhu v Silverstone, jehož představitelé už jednají s Berniem Ecclestonem.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.