Šéf Toyoty John Howett přiznal, že Kimi Räikkönen odmítl jejich nabídku, na druhou stranu jej velmi potěšil výkon mladého Japonce Kamuje Kobajašiho, a to natolik, že mu zvažuje po skvělém výkonu v Brazílii nabídnout místo závodního pilota příští rok.
Kobajaši dojel na 10. místě, což je vzhledem k jeho zkušenostem, nedostatku přípravy a testování úctyhodný výkon. Pohledné byly i jeho souboje s novopečeným mistrem světa Jensonem Buttonem, předjetím Giancarla Fisichelly a celkově zkušenými defenzivními manévry, na které dojel jeho krajan Kazuki Nakajima.
Jenson Button Kobajašiho označil kvůli agresívní jízdě za absolutního blázna - ona kolize s Nakajimou by byla na pováženou (druhá změna směru, třetí přišla ještě v brzdné zóně), jenže postižený Kazuki to označil za závodní incident. A zpytovat svědomí může právě on. Při pokusu o předjetí Kobajašiho se dopustil chyby, když jej příliš dlouho následoval, aby v aerodynamickém stínu získal vyšší rychlost při předjetí. Jenže trochu to přepískl a při pozdním pokusu o předjetí škrtl spoilerem o soupeře před sebou. K podobnému kontaktu bez tak vážných následků došlo i při úspěšném útoku Hamiltona na Barrichella - tam to odnesl pouze Lewis poškozenou bočnicí předního křídla, Rubens žel defektem levé zadní pneumatiky.
Ale zpět k pilotům Toyoty, která se nyní stává kvůli svému budoucímu jezdeckému složení středem pozornosti, jelikož v nejistotě nechává jak Jarna Trulliho, tak i Tima Glocka. O Kobajašim šéf Toyoty Howett prohlásil: "Myslím, že odvedl slušnou práci. Dostal se před Fisiho pěkným přejetím a opravdu dobře si vedl v bránění své pozice proti Buttonovi, když ji párkrát získal zpět. Na to, že jel poprvé, zanechal velmi působivý dojem."
Znamená to ale, že je po svém prvním závodu ve Formuli 1 mladý Japonec najednou ve hře o závodní místo pro příští sezónu? "Musíme se na to podívat, ale uznejte, že po takovém výkonu si zaslouží seriózní zvážení," pokračuje Howett. Přes pochvalu přiznal, že se jeho nedostatek zkušeností v závodě přeci jen projevil: "Byl trochu pomalejší. Trápil se s pneumatikami, nedokázal je udržet na vrcholu, což jej zdržovalo."
Co se pilotů Toyoty týče, zdálo se, že má své jisté pouze Jarno Trulli. I pod ním se však začíná houpat židle, klade si totiž takové podmínky, které mu Toyota není ochotna splnit. Jasněji by mělo být minimálně po 15. listopadu, na kdy je plánována správní rada japonské automobilky. Jejímu předsedovi - Tadaši Jamašinovi - Trulli řekl, že se svým rozhodnutím počká do této schůze, kde se bude projednávat i rozpočet závodního týmu.
Je zajímavé, že přitom tak trochu obchází svého přímého nadřízeného Howetta, který řekl, že o tom nic neví: "Nevím, jestli spolu hovořili, a to mám docela dobrý vztah s Jamašinou. Četl jsem o tom ale v tisku. Co však vím je, jaký má Toyota postoj k Jarnovi: nevylučujeme možnost prodloužení kontraktu s ním, musíme si však vyjasnit jednu či dvě věci." Jedním z problémů by mohly být Italovy požadavky na zvýšení platu, co by mohlo být tím druhým, zatím není jasné.
Lewis Hamilton obdržel od komisařů trest za svou jízdu na cestě na startovní rošt při Velké ceně Nizozemska.
Oscar Piastri po dramatickém závodě v Zandvoortu zůstává nohama na zemi, přestože vede šampionát o 34 bodů. Australský jezdec upozorňuje, že sezóna je ještě dlouhá a jakékoli podcenění soupeřů by ho mohlo stát body i vítězství.
Charles Leclerc v Zandvoortu nedokončil závod kvůli kolizi s Kimim Antonellim. Pro Ferrari to byla další bolestná ztráta bodů a pro Leclerca frustrující vyústění víkendu, který začal slibně.
Lando Norris zažil velkou ránu, když musel v Zandvoortu odstoupit z Velké ceny Holandska. Přesto zůstává optimistický ohledně svých šancí na zisk titulu v letošní sezóně.
Pro Lewise Hamiltona se Velká cena Nizozemska změnila v noční můru, když narazil do zdi a musel závod předčasně ukončit. Incident znamenal další ztrátu bodů pro Ferrari.
Oscar Piastri měl v Zandvoortu navrch nad Landem Norrisem, ale vítězství si musel vybojovat při dvou restartech za Safety Carem. Jeho triumf stvrdil až šokující motorový výpadek týmového kolegy. Překvapením závodu se stal Isack Hadjar
Lewis Hamilton přiznal, že závěr před letní přestávkou byl pro něj noční můrou, ale kvalifikace na Zandvoortu mu vrátila optimismus.
Oliver Bearman z týmu Haas dokázal proměnit problémy v kvalifikaci na Velké ceně Nizozemska ve svůj prospěch. Britský nováček vyměnil novou motorovou jednotku od Ferrari, což mu dává větší volnost v nadcházejících závodech, ale bude startovat z pit lane.
Kimi Antonelli ukončil páteční trénink v Zandvoortu předčasně, když zaparkoval svůj Mercedes v kačírku. Pro nováčka to znamenalo ztrátu cenných kol a dat na náročné trati u Severního moře.
Isack Hadjar předvedl v Zandvoortu skvělý výkon a vybojoval čtvrté místo na startu. Pro francouzského mladíka je to zatím nejlepší kvalifikační výsledek v F1.
Red Bullu dochází trpělivost. Helmut Marko oznámil, že Yuki Tsunoda má čas do Grand Prix Mexika, aby prokázal, že si zaslouží místo v Red Bullu pro sezónu 2026 po boku Maxe Verstappena.
Oscar Piastri vybojoval překvapivě pole position na Velkou cenu Holandska, když překonal svého týmového kolegu Landa Norrise, jenž ovládl všechny páteční tréninky.