Šéf Toyoty John Howett přiznal, že Kimi Räikkönen odmítl jejich nabídku, na druhou stranu jej velmi potěšil výkon mladého Japonce Kamuje Kobajašiho, a to natolik, že mu zvažuje po skvělém výkonu v Brazílii nabídnout místo závodního pilota příští rok.
Kobajaši dojel na 10. místě, což je vzhledem k jeho zkušenostem, nedostatku přípravy a testování úctyhodný výkon. Pohledné byly i jeho souboje s novopečeným mistrem světa Jensonem Buttonem, předjetím Giancarla Fisichelly a celkově zkušenými defenzivními manévry, na které dojel jeho krajan Kazuki Nakajima.
Jenson Button Kobajašiho označil kvůli agresívní jízdě za absolutního blázna - ona kolize s Nakajimou by byla na pováženou (druhá změna směru, třetí přišla ještě v brzdné zóně), jenže postižený Kazuki to označil za závodní incident. A zpytovat svědomí může právě on. Při pokusu o předjetí Kobajašiho se dopustil chyby, když jej příliš dlouho následoval, aby v aerodynamickém stínu získal vyšší rychlost při předjetí. Jenže trochu to přepískl a při pozdním pokusu o předjetí škrtl spoilerem o soupeře před sebou. K podobnému kontaktu bez tak vážných následků došlo i při úspěšném útoku Hamiltona na Barrichella - tam to odnesl pouze Lewis poškozenou bočnicí předního křídla, Rubens žel defektem levé zadní pneumatiky.
Ale zpět k pilotům Toyoty, která se nyní stává kvůli svému budoucímu jezdeckému složení středem pozornosti, jelikož v nejistotě nechává jak Jarna Trulliho, tak i Tima Glocka. O Kobajašim šéf Toyoty Howett prohlásil: "Myslím, že odvedl slušnou práci. Dostal se před Fisiho pěkným přejetím a opravdu dobře si vedl v bránění své pozice proti Buttonovi, když ji párkrát získal zpět. Na to, že jel poprvé, zanechal velmi působivý dojem."
Znamená to ale, že je po svém prvním závodu ve Formuli 1 mladý Japonec najednou ve hře o závodní místo pro příští sezónu? "Musíme se na to podívat, ale uznejte, že po takovém výkonu si zaslouží seriózní zvážení," pokračuje Howett. Přes pochvalu přiznal, že se jeho nedostatek zkušeností v závodě přeci jen projevil: "Byl trochu pomalejší. Trápil se s pneumatikami, nedokázal je udržet na vrcholu, což jej zdržovalo."
Co se pilotů Toyoty týče, zdálo se, že má své jisté pouze Jarno Trulli. I pod ním se však začíná houpat židle, klade si totiž takové podmínky, které mu Toyota není ochotna splnit. Jasněji by mělo být minimálně po 15. listopadu, na kdy je plánována správní rada japonské automobilky. Jejímu předsedovi - Tadaši Jamašinovi - Trulli řekl, že se svým rozhodnutím počká do této schůze, kde se bude projednávat i rozpočet závodního týmu.
Je zajímavé, že přitom tak trochu obchází svého přímého nadřízeného Howetta, který řekl, že o tom nic neví: "Nevím, jestli spolu hovořili, a to mám docela dobrý vztah s Jamašinou. Četl jsem o tom ale v tisku. Co však vím je, jaký má Toyota postoj k Jarnovi: nevylučujeme možnost prodloužení kontraktu s ním, musíme si však vyjasnit jednu či dvě věci." Jedním z problémů by mohly být Italovy požadavky na zvýšení platu, co by mohlo být tím druhým, zatím není jasné.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.