Šéf Toyoty John Howett přiznal, že Kimi Räikkönen odmítl jejich nabídku, na druhou stranu jej velmi potěšil výkon mladého Japonce Kamuje Kobajašiho, a to natolik, že mu zvažuje po skvělém výkonu v Brazílii nabídnout místo závodního pilota příští rok.
Kobajaši dojel na 10. místě, což je vzhledem k jeho zkušenostem, nedostatku přípravy a testování úctyhodný výkon. Pohledné byly i jeho souboje s novopečeným mistrem světa Jensonem Buttonem, předjetím Giancarla Fisichelly a celkově zkušenými defenzivními manévry, na které dojel jeho krajan Kazuki Nakajima.
Jenson Button Kobajašiho označil kvůli agresívní jízdě za absolutního blázna - ona kolize s Nakajimou by byla na pováženou (druhá změna směru, třetí přišla ještě v brzdné zóně), jenže postižený Kazuki to označil za závodní incident. A zpytovat svědomí může právě on. Při pokusu o předjetí Kobajašiho se dopustil chyby, když jej příliš dlouho následoval, aby v aerodynamickém stínu získal vyšší rychlost při předjetí. Jenže trochu to přepískl a při pozdním pokusu o předjetí škrtl spoilerem o soupeře před sebou. K podobnému kontaktu bez tak vážných následků došlo i při úspěšném útoku Hamiltona na Barrichella - tam to odnesl pouze Lewis poškozenou bočnicí předního křídla, Rubens žel defektem levé zadní pneumatiky.
Ale zpět k pilotům Toyoty, která se nyní stává kvůli svému budoucímu jezdeckému složení středem pozornosti, jelikož v nejistotě nechává jak Jarna Trulliho, tak i Tima Glocka. O Kobajašim šéf Toyoty Howett prohlásil: "Myslím, že odvedl slušnou práci. Dostal se před Fisiho pěkným přejetím a opravdu dobře si vedl v bránění své pozice proti Buttonovi, když ji párkrát získal zpět. Na to, že jel poprvé, zanechal velmi působivý dojem."
Znamená to ale, že je po svém prvním závodu ve Formuli 1 mladý Japonec najednou ve hře o závodní místo pro příští sezónu? "Musíme se na to podívat, ale uznejte, že po takovém výkonu si zaslouží seriózní zvážení," pokračuje Howett. Přes pochvalu přiznal, že se jeho nedostatek zkušeností v závodě přeci jen projevil: "Byl trochu pomalejší. Trápil se s pneumatikami, nedokázal je udržet na vrcholu, což jej zdržovalo."
Co se pilotů Toyoty týče, zdálo se, že má své jisté pouze Jarno Trulli. I pod ním se však začíná houpat židle, klade si totiž takové podmínky, které mu Toyota není ochotna splnit. Jasněji by mělo být minimálně po 15. listopadu, na kdy je plánována správní rada japonské automobilky. Jejímu předsedovi - Tadaši Jamašinovi - Trulli řekl, že se svým rozhodnutím počká do této schůze, kde se bude projednávat i rozpočet závodního týmu.
Je zajímavé, že přitom tak trochu obchází svého přímého nadřízeného Howetta, který řekl, že o tom nic neví: "Nevím, jestli spolu hovořili, a to mám docela dobrý vztah s Jamašinou. Četl jsem o tom ale v tisku. Co však vím je, jaký má Toyota postoj k Jarnovi: nevylučujeme možnost prodloužení kontraktu s ním, musíme si však vyjasnit jednu či dvě věci." Jedním z problémů by mohly být Italovy požadavky na zvýšení platu, co by mohlo být tím druhým, zatím není jasné.
Liam Lawson hodnotí svůj start do sezóny 2025 jako slabý, když po čtyřech závodech stále nemá žádné body, přičemž technické problémy a penalizace mu ztěžují šance na lepší umístění. I přesto zůstává optimistický a věří, že s vyhnutím se dalším chybám a zlepšením stability na trati přijdou lepší výsledky.
Lewis Hamilton dojel v Miami až osmý a jeho závod poznamenaly napjaté rádiové výměny i nejistota v taktice. Podle novináře Ferreta však vztahy ve Ferrari zůstávají harmonické a napětí mezi jezdci je přirozené vzhledem k jejich ambicím.
Lewis Hamilton čelí kritice za své rádiové komentáře během Velké ceny Miami, které rozladily tým Ferrari i veřejnost. Podle bývalého pilota F1 Ralfa Schumachera měl britský jezdec projevit více pokory a omluvit se, místo aby vše shazoval na sarkasmus.
George Russell letos podává silné výkony a drží se na čtvrtém místě šampionátu, přesto Mercedes zatím neprodloužil jeho smlouvu, která vyprší na konci roku 2025. Spekuluje se, že tým vyčkává kvůli možné dostupnosti Maxe Verstappena.
Andrea Kimi Antonelli v debutové sezóně F1 ukazuje svůj talent, když v Miami dvakrát kvalifikoval výše než George Russell, ale v závodě opět podlehl. Týmový šéf Toto Wolff věří v jeho potenciál a zaměřuje se na zlepšení závodního tempa a správy pneumatik.
Aston Martin očekává vylepšení od Imoly, ale zůstává obezřetný a drží se dlouhodobého plánu. Alonso dál opakuje cíl stát se mistry světa v roce 2026, zatímco Cowell hájí strategii jako součást širší vize.
Damon Hill zpochybňuje, jak dlouho Max Verstappen vydrží u Red Bullu, pokud se změní dynamika týmu nebo výkonnost vozu. Podle něj bude rozhodující, zda pro něj Red Bull zůstane dostatečně motivující výzvou.
Ferrari doufalo v boj o titul, místo toho řeší výkyvy formy a limity vozu. Klíčová bude trojice závodů, hlavně Barcelona s očekávanými vylepšeními.
Max Verstappen se v pátek pokusil o tajný test na Nürburgringu pod jménem „Franz Hermann“, ale jeho identitu fanoušci i fotografové rychle odhalili. Z tichého výjezdu s týmem Verstappen.com Racing se tak stala nečekaná mediální událost.
Sergio Pérez zůstává středem pozornosti. O jeho služby pro rok 2026 usilují kromě Cadillacu, další dva týmy a návrat na startovní rošt je reálnou možností.
Toto Wolff zmírnil svůj postoj k chystaným změnám pravidel pro motory v roce 2026 a místo kritiky vyzývá k otevřenosti. Podle něj by měla F1 zvážit úpravy, pokud povedou k lepšímu výsledku pro celý sport.
Oscar Piastri letos udělal výrazný výkonnostní skok díky zásadnímu zlepšení v práci s pneumatikami. Podle šéfa McLarenu Andrey Stelly je právě tato dovednost klíčová pro jeho schopnost držet krok s elitou.