Předposlední závod sezóny - dramatická Velká cena Brazílie je za námi. V dnešním ohlédnutí se podíváme na jednotlivé zastávky v boxech - jakou měl který pilot strategii a jak dlouho se u svých mechaniků zdržel?
Nejkratší čas strávil během závodu Giancarlo Fisichella díky tomu, že jel jako jediný z pilotů pouze na jeden pit-stop.
Pochvalu si zaslouží mechanici týmu BrawnGP, díky nimž byl Jenson Button druhý nejrychleji odbavený pilot. Zasloužil se o to samozřejmě i Jenson za rychlý příjezd, správné dobrzdění i perfektní výjezd z boxů.
V Brazílii výjezd není jednoduchý - hned za pitlane je totiž prudká zatáčka vlevo na dvojku, po sešlápnutí plynu je třeba hned brzdit do pravotočivé na trojku. Po ní je možné prudce akcelerovat v levotočivé zatáčce na rovinku, kde se připojují na trať v rychlosti kolem 290km/hod. Vůz je v oné poslední zatáčce na výjezdu z boxů téměř na hranici přilnavosti, k čemuž přispívá nejen poloměr oné zatáčky, ale také fakt, že je v nádrži hodně paliva a pneumatiky nejsou zahřáté na provozní teplotu.
Třikrát se v boxech včera objevili Liuzzi, Barrichello a Kovalainen - ovšem neplánovaně. Liuzzi s Kovalainenem museli kvůli kolizím k mechanikům hned v úvodu. Finové předvedli zajímavou ohňovou show, když Heikki oflamboval Kimiho, za což pak dostal McLaren trest. Domácí Rubens musel v závěru dodatečně stavět, když mu při předjížděcím manévru Hamilton poškodil levou zadní pneumatiku.
Škoda, že si komentátoři nevšimli včera, že v prvním kole byli v boxech oba jezdci McLarenu - 7 vteřin před Kovalainenem i Hamilton, který včera odjel fantastický závod. Suchý setup, s nimž stáj z Wokingu nastoupila do kvalifikace, se nakonec přeci jen vyplatil (stejně jako Kubicovi).
Smůlu měl v závodu Heidfeld, kterému hned po své první zastávce došlo palivo, zřejmě selhalo tankovací zařízení u BMW. V tabulce jsem jej neuváděl, stejně jako další piloty, jež nedojeli do cíle.
Juan Pablo Montoya věří, že Max Verstappen jednoho dne usedne do Ferrari, ale nejprve pravděpodobně zamíří do Mercedesu a cesta k italskému týmu potrvá nejméně pět let.
Lando Norris zajel nejlepší čas v úvodním tréninku na Grand Prix Ázerbájdžánu. Jeho týmový kolega a rival v boji o titul, Oscar Piastri, musel kvůli problémům s motorem část tréninku vynechat.
Podle zdrojů z paddocku míří Isack Hadjar na postup do Red Bullu v roce 2026. Nadcházející tři závody jsou klíčové pro Yukiho Tsunodu, který nevylučuje návrat k týmu Racing Bulls.
Fernando Alonso říká, že během své dlouhé kariéry ve Formuli 1 zažil jak chvíle štěstí, tak i smůly, a celkově se podle něj tyto momenty vyrovnaly. Otevřeně ale přiznává, že nejvíc ho stále tíží fakt, že na další vítězství v závodě Grand Prix čeká už velmi dlouho.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.