Předposlední závod sezóny - dramatická Velká cena Brazílie je za námi. V dnešním ohlédnutí se podíváme na jednotlivé zastávky v boxech - jakou měl který pilot strategii a jak dlouho se u svých mechaniků zdržel?
Nejkratší čas strávil během závodu Giancarlo Fisichella díky tomu, že jel jako jediný z pilotů pouze na jeden pit-stop.
Pochvalu si zaslouží mechanici týmu BrawnGP, díky nimž byl Jenson Button druhý nejrychleji odbavený pilot. Zasloužil se o to samozřejmě i Jenson za rychlý příjezd, správné dobrzdění i perfektní výjezd z boxů.
V Brazílii výjezd není jednoduchý - hned za pitlane je totiž prudká zatáčka vlevo na dvojku, po sešlápnutí plynu je třeba hned brzdit do pravotočivé na trojku. Po ní je možné prudce akcelerovat v levotočivé zatáčce na rovinku, kde se připojují na trať v rychlosti kolem 290km/hod. Vůz je v oné poslední zatáčce na výjezdu z boxů téměř na hranici přilnavosti, k čemuž přispívá nejen poloměr oné zatáčky, ale také fakt, že je v nádrži hodně paliva a pneumatiky nejsou zahřáté na provozní teplotu.
Třikrát se v boxech včera objevili Liuzzi, Barrichello a Kovalainen - ovšem neplánovaně. Liuzzi s Kovalainenem museli kvůli kolizím k mechanikům hned v úvodu. Finové předvedli zajímavou ohňovou show, když Heikki oflamboval Kimiho, za což pak dostal McLaren trest. Domácí Rubens musel v závěru dodatečně stavět, když mu při předjížděcím manévru Hamilton poškodil levou zadní pneumatiku.
Škoda, že si komentátoři nevšimli včera, že v prvním kole byli v boxech oba jezdci McLarenu - 7 vteřin před Kovalainenem i Hamilton, který včera odjel fantastický závod. Suchý setup, s nimž stáj z Wokingu nastoupila do kvalifikace, se nakonec přeci jen vyplatil (stejně jako Kubicovi).
Smůlu měl v závodu Heidfeld, kterému hned po své první zastávce došlo palivo, zřejmě selhalo tankovací zařízení u BMW. V tabulce jsem jej neuváděl, stejně jako další piloty, jež nedojeli do cíle.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.