BMW SAUBER - REVIEW; Jezdci BMW Sauberu si dnes stěžovali na špatnou ovladatelnost jejich monopostů. Kubica byl spokojen s jeho chováním při silném dešti, ale na osychající trati ho trápila nedotáčivost. Heidfeld si stěžuje na aquaplaning, kdy se jeho monopost nekontrolovatelně vozil po trati.
Robert Kubica, 8. Podmínky během kvalifikace byly opravdu těžké. V jednu chvíli bylo na trati tolik vody, že auto bylo téměř neovladatelné. Naštěstí se po přestávce podmínky zlepšily. Jeli jsme s relativně nízkým přítlakem, který byl zřejmě nedostatečný v těchto podmínkách. K mému překvapení, bylo auto dost konkurenceschopné, když byla trať mokrá, ale při osychání trati bylo řízení obtížnější. Měl jsem příliš nedotáčivosti. Auto je nastaveno pro suchou trať, takže si musíme počkat, jaké bude zítra počasí.Nick Heidfeld, 19. Samozřejmě, je nepříjemné skončit v první části, ale prostě jsem neměl šanci. Špatně jsme nastavily světlou výšku, které byla vzhledem k množství vody příliš nízká. Aquaplaning mi tak nevznikal pouze na obutí ale na celé podlaze mého monopostu. To už není o řízení, to je plavání. Na konci první části jsem vyměnil pneumatiky a situace se hodně změnila, ale ani to mi nepomohlo.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.