Nelson Piquet starší v rozhovoru pro italskou Gazzettu dello Sport kritizoval Flavia Briatoreho za jeho chování k jeho synovy a vytýkal mu jeho praktiky. Uvedl také, že měl Nelson Piquet junior možnost závodit za Toro Rosso, ale nevyužil ji a závodil i v roce 2009 za Renault.
„On si to zaslouží,“ nešetřil Piquet starší hned kraje Briatoreho. „Předpokládám, že to nebyla jeho přímo jeho myšlenka, ale nechat mladého řidiče něco takového udělat je hrozné. Nesmí se už na závodech objevit.“„Měl jsem skvělou kariéru a předtím, než můj syn přišel do F1, vyhrál v každé třídě. Svěřil jsem ho do rukou Briatoremu a první rok nebyl zase tak špatný.“„Rok 2009 byl od začátku katastrofa, které začala nedostatkem testování během zimy. Když minulý rok udělal tu havárii v Singapuru, právě tady na Interlagos jsem o tom řekl Charliemu Whitingovi,“ pokračoval Brazilec. „Řekl mi, že buď musí existovat přesvědčivý důkaz, nebo musí Nelsinho učinit písemné prohlášení, jinak nemůže začít vyšetřování.“Piquet starší dále řekl, že jeho syn měl možnost odejít už před rokem 2009. „Byl to Briatore, kdo usiloval o prodloužení smlouvy. Já jsem už nechtěl nechat Nelsineho závodit za Renault. Už jsem pro něj společně s Gerhardem Bergerem dokonce našel místo u Toro Rosso.“„Ale Nelsinho chtěl zůstat u Renaultu i v roce 2009, protože existovala šance, že Alonso odejde do Ferrari. Briatore ho přesvědčil. Ve smlouvě měl však klauzuli, že pokud nezíská v polovině sezóny 40% bodů co nastřádá Alonso, může být smlouva ukončena.“
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.