Christian Klien připustil, že je v kontaktu se třemi týmy ohledně místa závodního pilota v příštím roce. V současné době záložní jezdec BMW jel naposledy závod F1 v roce 2006. Rakušan ale doufá, že s novými týmy by mohl sehnat místo závodního pilota.
Christian si odbyl svůj debut v F1 s dnes již neexistující stájí Jaguar. Místo mu tehdy zajistil jeho dlouholetý sponzor, Red Bull. Vydržel zde téměř celou sezonu, na poslední tři Grand Prix ho nahradil Robert Doornbos. Klien po roce získávání zkušeností v Jaguáru převlékl overal a stal se po bodu zkušeného a rychlého Davida Coultharda druhým jezdcem Red Bullu. O místo přišel až po sezoně 2006, kdy jej nahradil Mark Webber.
Při vzniku Red Bull Racingu s Coulthardem a Liuzzim
“Zatím jediné, co mohu prozradit, je to, že mě kontaktovaly tři týmy. Neustále s těmito třemi týmy jednáme, ale zatím je stále moc brzy na to, abychom mohli mluvit o nějaké smlouvě. Chtěl bych získat dlouhodobější kontrakt. Budoucí perspektiva je pro mne daleko důležitější než rychle uzavřený kontrakt, který po roce skončí. Je mi teprve 26 a jsem si jistý, že mě v F1 ještě několik let čeká,“ říká sebejistě Rakušan.
V BMW se moc nesvezl
Christian říká, že jedná pouze s týmy, které mají seriózní zájem, dobře však ví, že se nemá říkat „hop, dokud nepřeskočíš“. „Čas, kdy by došlo k oznámení případné spolupráce, není až tak důležitý. Sezona bude ještě trvat další dva týdny a spousta týmu navíc bude připravena testovat nové stroje až před koncem roku.“
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.