Christian Klien připustil, že je v kontaktu se třemi týmy ohledně místa závodního pilota v příštím roce. V současné době záložní jezdec BMW jel naposledy závod F1 v roce 2006. Rakušan ale doufá, že s novými týmy by mohl sehnat místo závodního pilota.
Christian si odbyl svůj debut v F1 s dnes již neexistující stájí Jaguar. Místo mu tehdy zajistil jeho dlouholetý sponzor, Red Bull. Vydržel zde téměř celou sezonu, na poslední tři Grand Prix ho nahradil Robert Doornbos. Klien po roce získávání zkušeností v Jaguáru převlékl overal a stal se po bodu zkušeného a rychlého Davida Coultharda druhým jezdcem Red Bullu. O místo přišel až po sezoně 2006, kdy jej nahradil Mark Webber.
Při vzniku Red Bull Racingu s Coulthardem a Liuzzim
“Zatím jediné, co mohu prozradit, je to, že mě kontaktovaly tři týmy. Neustále s těmito třemi týmy jednáme, ale zatím je stále moc brzy na to, abychom mohli mluvit o nějaké smlouvě. Chtěl bych získat dlouhodobější kontrakt. Budoucí perspektiva je pro mne daleko důležitější než rychle uzavřený kontrakt, který po roce skončí. Je mi teprve 26 a jsem si jistý, že mě v F1 ještě několik let čeká,“ říká sebejistě Rakušan.
V BMW se moc nesvezl
Christian říká, že jedná pouze s týmy, které mají seriózní zájem, dobře však ví, že se nemá říkat „hop, dokud nepřeskočíš“. „Čas, kdy by došlo k oznámení případné spolupráce, není až tak důležitý. Sezona bude ještě trvat další dva týdny a spousta týmu navíc bude připravena testovat nové stroje až před koncem roku.“
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.