Paddy Lowe nesouhlasí s názorem, že zákaz dotankovávání v závodech platný od příští sezóny by je měl učinit nudné. Podle šéfa inženýrů McLarenu dokonce může vést k zastávkám navíc díky tomu, že nedokážeme přesně odhadnout vlivy velkého množství paliva.
"Je to hodně velká výzva, která vyžaduje strašně moc úsilí všech týmů k tomu, aby ji zvládli - od skutečného návrhu palivové nádrže ve voze přes nárazuvzdornost monopostu až po volbu strategie," vysvětluje Lowe.
"Věřím, že závody budou příští rok dosti odlišné. Někdo říká méně zajímavé. Já o tom nejsem přesvědčený. Myslím, že máme důvody, proč je můžeme očekávat velmi zábavné. Vozy budou úplně jiné, co se týče hmotnosti na začátku a konci závodů. V současnosti pozorujeme lineární zhoršení časů na kolo při přidání hmotnosti; dostaneme se do sféry, kdy budeme mít zcela odlišné stroje, když do nich nalijeme 160 kg benzínu."
"Dalším faktorem budou pneumatiky. Podle Bridgestonu pneumatiky vydrží 200 km. Není jasné, co se stane, když ujedete delší vzdálenost. Závod obvykle měří přes 300 km, takže bude zajímavé sledovat, jak jezdci využijí různé pneumatiky, a neměli bychom vyloučit, že pravidla - ne jako před rokem 1994, kdy se také nesmělo tankovat - budou vyžadovat jednu změnu pneumatik: že budete muset odjezdit něco na měkčí i tvrdší směsi."
"Je možné, že konstrukce pneumatik přinese dobrodružství v podobě jejich ještě častější výměny. Někteří předpokládají, že se pojede jen na jednu zastávku kvůli nim, ale je dost možné, že pneumatiky budou v závodě ztrácet výkonnost natolik, že bude potřeba zajet do boxů více než jednou, obzvláště v některých závodech."
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.