Paddy Lowe nesouhlasí s názorem, že zákaz dotankovávání v závodech platný od příští sezóny by je měl učinit nudné. Podle šéfa inženýrů McLarenu dokonce může vést k zastávkám navíc díky tomu, že nedokážeme přesně odhadnout vlivy velkého množství paliva.
"Je to hodně velká výzva, která vyžaduje strašně moc úsilí všech týmů k tomu, aby ji zvládli - od skutečného návrhu palivové nádrže ve voze přes nárazuvzdornost monopostu až po volbu strategie," vysvětluje Lowe.
"Věřím, že závody budou příští rok dosti odlišné. Někdo říká méně zajímavé. Já o tom nejsem přesvědčený. Myslím, že máme důvody, proč je můžeme očekávat velmi zábavné. Vozy budou úplně jiné, co se týče hmotnosti na začátku a konci závodů. V současnosti pozorujeme lineární zhoršení časů na kolo při přidání hmotnosti; dostaneme se do sféry, kdy budeme mít zcela odlišné stroje, když do nich nalijeme 160 kg benzínu."
"Dalším faktorem budou pneumatiky. Podle Bridgestonu pneumatiky vydrží 200 km. Není jasné, co se stane, když ujedete delší vzdálenost. Závod obvykle měří přes 300 km, takže bude zajímavé sledovat, jak jezdci využijí různé pneumatiky, a neměli bychom vyloučit, že pravidla - ne jako před rokem 1994, kdy se také nesmělo tankovat - budou vyžadovat jednu změnu pneumatik: že budete muset odjezdit něco na měkčí i tvrdší směsi."
"Je možné, že konstrukce pneumatik přinese dobrodružství v podobě jejich ještě častější výměny. Někteří předpokládají, že se pojede jen na jednu zastávku kvůli nim, ale je dost možné, že pneumatiky budou v závodě ztrácet výkonnost natolik, že bude potřeba zajet do boxů více než jednou, obzvláště v některých závodech."
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.