Předposlední závod letošní sezóny je za rohem. Bridgestone přiveze na okruh, kde se bude jezdit proti směru hodinových ručiček střední a super-měkkou směs. Tuto alokaci pneumatik uvidíme v této sezóně naposledy.
Stejné sady Bridgestone přivezl letos již do Austrálie, Číny, Bahrajnu a Německa. O nástrahách brazilského okruhu se zmiňuje šéf vývoje závodních pneumatik Bridgestone - Hirohide Hamašima: "Interlagos je velmi náročný a zajímavý okruh. První zatáčka na konci dlouhé rovinky je z kopce, což znamená, že je obtížné trefit správně brzdný bod. Očekáváme, že zde dojde k pár předjetím a také zablokováním kol, což může pneumatiky poškodit.
Povrch okruhu je zpočátku obvykle velmi špinavý, ale během víkendu se hodně zlepšuje. A jak jsme viděli loni, počasí zde může být velkou výzvou pro týmy."
Na co se Bridgestone hlavně zaměřuje z hlediska výkonnosti pneumatik? "Interlagos je okruhem, kde je prioritou vysoká přilnavost. V našich pneumatikách je rozdíl v tvrdosti, takže týmy budou muset odvést co nejlepší práci vzhledem k oběma sadám, což také umožní mnoho strategických variant. Tradičně bychom se zde měli setkávat s velkým drolením kvůli zpočátku prašnému povrchu a zatáčkovité vnitřní části. Letos to ale nebude představovat až takový problém, protože slicky jsou vůči drolení odolnější než drážkované pneumatiky, na nichž jsme zde jezdili dříve," dodává Hamašima.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.