Při vyslovení tohoto jména si každý vybaví vousatého malého muže, který závodí pro tým BMW Sauber. Tentokrát si ale neposvítíme na jeho výkony na trati, nýbrž na život mimo ni.
Německý jezdec, který patří mezi ty zkušenšjší jezdce F1, našel útočiště v daňovém ráji ve Švýcarsku. To není mezi závodníky a sportovci celkově, žádně překvapení. Za daně ročně ušetří tolik peněz, kolik my nevyděláme za celý život.
Ve svém luxusním domě ale nebydlí sám – o domácnost se stará jeho snoubenka, Patricia Papen, která má po ruce jejich dvě děti – syna Jodu (*2007) a o dva roky starší dceru Juni. Obě jména jsou poněkud neobvyklá a sama Patricia přiznala, že svého syna prostě „musela“ pojmenovat po jedné postavě z Hvězdných válek, které údajně vášnivě zbožňuje.
„Děti jsou tou nejkrásnější věcí, co jen v životě můžete mít. Když je to potřeba, tak musím být příšnější, to jsem se ale musel naučit.“
To ale tvrdí Nick dnes. Ve svých dvaatřiceti letech už má jiné priority, než měl dříve. Na začátku jeho kariéry v nejvyšší motoristické soutěži plnil články internetových serverů tvrzeními, že nechce žádné děti, žádnou manželku. To druhé prozatím ještě platí, ne ale na dlouho. Na jaře letošního roku na Eifelovce požádal svou přítelkyni se kterou žije už devět let, aby si jej vzala. Má se tak stát na konci sezóny.
Se svou partnerkou mají stejný vkus, který v padoocku někdy působí poněkud extravagantně. Stejně tak v umění si mohou podat ruce, proto pro ně není problém vybrat si nový obraz do bytu. Mezi jejich favority patří kanadský malíř Zilon, který ve svém moderním umění zobrazuje abstraktně démony. Společně navštěvují galerie ve městech, kam cestují hlavně za prací. Nick se ale nezajímá jen o malířství, ale opatrně pokukuje i po fotografování, které jej prý nesmírně baví. I tady má plnou podporu své snoubenky.
Co by to bylo ale jezdce, kdyby jeho vášní nebyly automobily. A garáž musí mít pravděpodobně velikost normálního českého bytu. Obsahuje totiž BMW M3 („pro radost“), BMW X5 („skvělé na přepravu našich dětí a psa; zároveň ideální do švýcarských hor, kde je hodně sněhu“), Fiat 500 z roku 1966, Ford Mustang z roku 1965 Fastback („má hezký design“), MINI Coper S („auto Patricie“). A v neposlední řadě ještě jednu třešinku na dortu:
"Jako milovník klasických aut, mám Beetla Convertible z roku 1967. Moje maminka měla tohle auto také a řídí jej dodnes. Podle mě je to nejkrásnější auto ve své třídě, nejen kvůli zvuku, ale také kvůli vzpomínkám."
Heidfeld ale nenakupuje auta jen pro to, aby dokázal, že na jejich provoz má, ale proto, že k nim má citový vztah. Na otázku, zda má rád sportovní auta odpověděl: "Ale ano, mám. Ale kdybych řekl, že mám Ferrari, Porsche nebo Lotus, tak by to vypadalo jako vychloubání, a o to já nestojím."
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.