AKTUALIZOVÁNO: Nelson Piquet mladší, kterého v létě propustila stáj F1 Renault, bude testovat v sérii NASCAR.
Příští pondělí má čtyřiadvacetiletý Brazilec testovat vůz Toyota Tundra týmu Red Horse Racing, který se v současné době se dvěma auty účastní seriálu NASCAR Truck. K testu má dojít na okruhu Rockingham Speedway nedaleko Charlotte v Severní Carolině. Kromě Piqueta bude jezdit také pilot série IndyCar Vitro Meira.
Piquet však tvrdí, že jeho prioritou je nadále F1. "Nevzdám to, dokud se neprosadím v F1. Jednám s několika stájemi a například nováčkové nabízejí otevřené možnosti. Nedělám si iluze, vím, že to budu mít velmi těžké. Ale pokud dostanu šanci, chci ji využit na sto procent," řekl Brazilec.
"Tým Red Horse Racing mě pozval do NASCAR a já to považuji za zajímavou výzvu. Je to odlišný svět, něco pro mě úplně nového. Bude to prostě zábavná zkušenost v dobrém týmu," vysvětlil Piquet svou plánovanou epizodu v NASCAR. "Nemohu ale říci, že bych plánoval přestup, spíš se jedná o monitorování možností. Vždycky jsem měl rád různé motoristické kategorie, takže v podstatě nevylučuji ani rally nebo IndyCar. Před pár lety jsem absolvoval Porsche Supercup, skvělou zkušeností byly i závody v Le Mans, tam se chci určitě jednou vrátit. Mou prioritou je ale F1," tvrdí Piquet mladší, který si cestu zpět do F1 zkomplikoval svou účastí ve skandálu stáje Renault.
Piquet při loňské Velké ceně Singapuru záměrně havaroval, způsobil tak výjezd zaváděcího vozu a umožnil, aby jeho stájový kolega Fernando Alonso vyhrál. Piquet, který celou věc oznámil, když ho letos v létě stáj propustila, tvrdí, že tak jednal na pokyn tehdejšího šéfa Flavia Briatoreho a technického ředitele Pata Symondse. Za účast v aféře nebyl, na rozdíl od Briatoreho a Symondse, potrestán, protože mu Mezinárodní automobilová federace (FIA) nabídla imunitu výměnou za to, že bude vypovídat pravdu.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.