Potvrzení přestupu Španěla Fernanda Alonsa do stáje Ferrari podle očekávání rozehrálo přestupovou hru v F1, stále však není jisté, kam půjde mistr světa z roku 2007 Kimi Räikköenn, který právě Alonsovi udělal v italské stáji místo.
V souvislosti s finským pilotem se nejvíc mluví o stáji McLaren, která není příliš nadšená výkony jeho krajana Heikkiho Kovalainena a potřebuje silného hráče do dvojice s Lewisem Hamiltonem. V poslední době dala najevo zájem o Räikkönena také Toyota. Nejnovější zprávy pak hovoří o tom, že čilé kontakty probíhají mezi Räikkönenovým managementem a týmem Red Bull, ačkoli ten má pod smlouvou nejen kandidáta na titul letošního mistra světa Sebastiana Vettela, ale také Australana Marka Webbera. "Vyjednáváme i s týmy, o nichž si každý myslí, že nemají volné místo," prozradil Räikköenův manažer Steve Robertston.
Většina odborníků na F1 se shoduje na tom, že Renault ve středu potvrdí příchod čtyřiadvacetiletého polského pilota Roberta Kubici z BMW Sauber, kterého doporučil odcházející Fernando Alonso. Soudí se, že Renault bude hledat dál, protože výkony nováčka Romaina Grosjeana tým nijak nepřesvědčily. Grosjean byl favoritem bývalého šéfa stáje Flavia Briatoreho, a jelikož ten už u týmu není, očekává se, že Švýcar s francouzskou licencí ve francouzské stáji skončí. Úplně nahoře na listině možných kandidátů je prý u Renaultu Němec Nick Heidfeld. Z týmu BMW Sauber, který nemá v příští sezoně jisté místo v šampionátu, by se tak stěhovala kompletní jezdecká dvojice. V hledáčku nového šéfa Renaultu Boba Bella jsou i další dva Němci, Timo Glock z Toyoty a Adrian Sutil z Force India. Renault ale zřejmě nepotvrdí druhého pilota brzy po Kubicovi, na jeho jméno si možná budeme muset počkat až do ledna.
Williams plánuje kompletně vyměnit jezdce, stáj už oznámila příchod nováčka, letošního mistra série GP2 Nika Hülkenberga. Jeho stájovým kolegou by se mohl stát sedmatřicetiletý Rubens Barrichello, který by si tak vyměnil místo s Nikem Rosbergem, kterého chce naopak do své stáje Ross Brawn. Pikantní by ovšem bylo, kdyby Barrichello přestupoval jako mistr světa. Dva závody před koncem sezony ztrácí Brazilec čtrnáct bodů na lídra šampionátu, svého stájového kolegu Jensona Buttona.
Bez místa se tak předběžně ocitají Fin Heikki Kovalainen z McLarenu, Kazuki Nakajiíma z Williamsu, Jarno Trulli z Toyoty a Romain Grosjean z Renaultu, kteří by však mohli najít angažmá v některém z nových týmů.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.