Nelson Piquet mladší tvrdí, že je největší obětí posledního skandálu v F1, tzv. crashgate stáje Renault, a připouští, že bude těžké nastartovat znovu kariéru v F1.
Čtyřiadvacetiletý Brazilec tvrdí, že byl potrestán nejvíc. Bývalý šéf týmu Flavio Briatore přitom dostal doživotní zákaz činnosti v F1 a ostatních seriálech organizovaných Mezinárodní automobilovou federací a bývalý technický ředitel stáje Pat Symonds byl suspendován na pět let.
Piquet mladší při loňské Velké ceně Singapuru na pokyn Briatoreho a Symondse záměrně havaroval na dohodnutém místě a v dohodnutém kole, aby tím vyvolal výjezd zaváděcího vozu a umožnil tak vítězství stájového kolegy Fernanda Alonsa.
"Někteří lidé tvrdí, že by mě FIA měla také potrestat, jenže ve skutečnosti nikdo nebyl potrestán víc než já," řekl Piquet. "Jsem na začátku kariéry, na rozdíl ostatních, co dostali trest. Já budu muset překonávat hodně překážek. Víceméně budu muset začít znovu od začátku," dodal Brazilec, který vysvětlil, že strategie s úmyslnou havárií byla dojednána krátce před závodem, a tvrdí, že neměl dost času, aby si to promyslel, a také byl pod velkým tlakem.
"Všechno se to seběhlo tak rychle, neměl jsem čas zvážit důsledky," řekl Piquet. "Byl jsem ve složité pozici, ve hře bylo obnovení mého kontraktu. Žádost dvou nejdůležitějších osob týmu mě překvapila, navíc jeden z nich byl mým manažerem."
Piquet tvrdí, že se stal obětí Briatoreho frustrace, že Renault, který v letech 2005 a 2006 přivedl Fernanda Alonsa ke dvěma titulům mistra světa, už není schopen postavit auto schopné vítězit. "Briatore si vyléval svou nespokojenost na mně. Žádný jiný nováček nebyl pod takovým tlakem jako já. Tlak týmu, aby byly výsledky, je jedna věc, tohle ale bylo psychické týrání."
Pilot tvrdí, že kdyby jeho otec, trojnásobný mistr světa Nelson Piquet, byl v Singapuru přítomen, toto rozhodnutí by nebylo nepadlo. "Od té doby jezdil můj otec na všechny závody," prozradil Piquet.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.