Nelson Piquet mladší tvrdí, že je největší obětí posledního skandálu v F1, tzv. crashgate stáje Renault, a připouští, že bude těžké nastartovat znovu kariéru v F1.
Čtyřiadvacetiletý Brazilec tvrdí, že byl potrestán nejvíc. Bývalý šéf týmu Flavio Briatore přitom dostal doživotní zákaz činnosti v F1 a ostatních seriálech organizovaných Mezinárodní automobilovou federací a bývalý technický ředitel stáje Pat Symonds byl suspendován na pět let.
Piquet mladší při loňské Velké ceně Singapuru na pokyn Briatoreho a Symondse záměrně havaroval na dohodnutém místě a v dohodnutém kole, aby tím vyvolal výjezd zaváděcího vozu a umožnil tak vítězství stájového kolegy Fernanda Alonsa.
"Někteří lidé tvrdí, že by mě FIA měla také potrestat, jenže ve skutečnosti nikdo nebyl potrestán víc než já," řekl Piquet. "Jsem na začátku kariéry, na rozdíl ostatních, co dostali trest. Já budu muset překonávat hodně překážek. Víceméně budu muset začít znovu od začátku," dodal Brazilec, který vysvětlil, že strategie s úmyslnou havárií byla dojednána krátce před závodem, a tvrdí, že neměl dost času, aby si to promyslel, a také byl pod velkým tlakem.
"Všechno se to seběhlo tak rychle, neměl jsem čas zvážit důsledky," řekl Piquet. "Byl jsem ve složité pozici, ve hře bylo obnovení mého kontraktu. Žádost dvou nejdůležitějších osob týmu mě překvapila, navíc jeden z nich byl mým manažerem."
Piquet tvrdí, že se stal obětí Briatoreho frustrace, že Renault, který v letech 2005 a 2006 přivedl Fernanda Alonsa ke dvěma titulům mistra světa, už není schopen postavit auto schopné vítězit. "Briatore si vyléval svou nespokojenost na mně. Žádný jiný nováček nebyl pod takovým tlakem jako já. Tlak týmu, aby byly výsledky, je jedna věc, tohle ale bylo psychické týrání."
Pilot tvrdí, že kdyby jeho otec, trojnásobný mistr světa Nelson Piquet, byl v Singapuru přítomen, toto rozhodnutí by nebylo nepadlo. "Od té doby jezdil můj otec na všechny závody," prozradil Piquet.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.