Nelson Piquet mladší tvrdí, že je největší obětí posledního skandálu v F1, tzv. crashgate stáje Renault, a připouští, že bude těžké nastartovat znovu kariéru v F1.
Čtyřiadvacetiletý Brazilec tvrdí, že byl potrestán nejvíc. Bývalý šéf týmu Flavio Briatore přitom dostal doživotní zákaz činnosti v F1 a ostatních seriálech organizovaných Mezinárodní automobilovou federací a bývalý technický ředitel stáje Pat Symonds byl suspendován na pět let.
Piquet mladší při loňské Velké ceně Singapuru na pokyn Briatoreho a Symondse záměrně havaroval na dohodnutém místě a v dohodnutém kole, aby tím vyvolal výjezd zaváděcího vozu a umožnil tak vítězství stájového kolegy Fernanda Alonsa.
"Někteří lidé tvrdí, že by mě FIA měla také potrestat, jenže ve skutečnosti nikdo nebyl potrestán víc než já," řekl Piquet. "Jsem na začátku kariéry, na rozdíl ostatních, co dostali trest. Já budu muset překonávat hodně překážek. Víceméně budu muset začít znovu od začátku," dodal Brazilec, který vysvětlil, že strategie s úmyslnou havárií byla dojednána krátce před závodem, a tvrdí, že neměl dost času, aby si to promyslel, a také byl pod velkým tlakem.
"Všechno se to seběhlo tak rychle, neměl jsem čas zvážit důsledky," řekl Piquet. "Byl jsem ve složité pozici, ve hře bylo obnovení mého kontraktu. Žádost dvou nejdůležitějších osob týmu mě překvapila, navíc jeden z nich byl mým manažerem."
Piquet tvrdí, že se stal obětí Briatoreho frustrace, že Renault, který v letech 2005 a 2006 přivedl Fernanda Alonsa ke dvěma titulům mistra světa, už není schopen postavit auto schopné vítězit. "Briatore si vyléval svou nespokojenost na mně. Žádný jiný nováček nebyl pod takovým tlakem jako já. Tlak týmu, aby byly výsledky, je jedna věc, tohle ale bylo psychické týrání."
Pilot tvrdí, že kdyby jeho otec, trojnásobný mistr světa Nelson Piquet, byl v Singapuru přítomen, toto rozhodnutí by nebylo nepadlo. "Od té doby jezdil můj otec na všechny závody," prozradil Piquet.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.