Nelson Piquet junior se považuje na největší oběť posledního skandálu v F1

Piquet jr., Nelson
Piquet jr., Nelson, foto: Lotus F1 Team
Ringo , mediafax 5. října 2009 16:16
Sdílej:

Nelson Piquet mladší tvrdí, že je největší obětí posledního skandálu v F1, tzv. crashgate stáje Renault, a připouští, že bude těžké nastartovat znovu kariéru v F1.

Čtyřiadvacetiletý Brazilec tvrdí, že byl potrestán nejvíc. Bývalý šéf týmu Flavio Briatore přitom dostal doživotní zákaz činnosti v F1 a ostatních seriálech organizovaných Mezinárodní automobilovou federací a bývalý technický ředitel stáje Pat Symonds byl suspendován na pět let.

Piquet mladší při loňské Velké ceně Singapuru na pokyn Briatoreho a Symondse záměrně havaroval na dohodnutém místě a v dohodnutém kole, aby tím vyvolal výjezd zaváděcího vozu a umožnil tak vítězství stájového kolegy Fernanda Alonsa.

"Někteří lidé tvrdí, že by mě FIA měla také potrestat, jenže ve skutečnosti nikdo nebyl potrestán víc než já," řekl Piquet. "Jsem na začátku kariéry, na rozdíl ostatních, co dostali trest. Já budu muset překonávat hodně překážek. Víceméně budu muset začít znovu od začátku," dodal Brazilec, který vysvětlil, že strategie s úmyslnou havárií byla dojednána krátce před závodem, a tvrdí, že neměl dost času, aby si to promyslel, a také byl pod velkým tlakem.

"Všechno se to seběhlo tak rychle, neměl jsem čas zvážit důsledky," řekl Piquet. "Byl jsem ve složité pozici, ve hře bylo obnovení mého kontraktu. Žádost dvou nejdůležitějších osob týmu mě překvapila, navíc jeden z nich byl mým manažerem."

Piquet tvrdí, že se stal obětí Briatoreho frustrace, že Renault, který v letech 2005 a 2006 přivedl Fernanda Alonsa ke dvěma titulům mistra světa, už není schopen postavit auto schopné vítězit. "Briatore si vyléval svou nespokojenost na mně. Žádný jiný nováček nebyl pod takovým tlakem jako já. Tlak týmu, aby byly výsledky, je jedna věc, tohle ale bylo psychické týrání."

Pilot tvrdí, že kdyby jeho otec, trojnásobný mistr světa Nelson Piquet, byl v Singapuru přítomen, toto rozhodnutí by nebylo nepadlo. "Od té doby jezdil můj otec na všechny závody," prozradil Piquet.

Stalo se
Novinky
Valtteri Bottas

Valtteri Bottas nabízí svou pomoc Red Bullu: Místo toho dostává studenou sprchu

Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.

Novinky
Lewis Hamilton v Barceloně.

Lewis Hamilton u premiéra: Školství potřebuje reformu

Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.

Novinky
Max Verstappen v Barceloně

„Rozpoutalo se peklo.“ Helmut Marko se rozmluvil, jak se Max Verstappen zhroutil

Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.

Novinky
James Vowles

Vowlesova slova o omluvě Totu Wolffovi: Rivalita versus respekt

James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.