V pravidelném ohlédnutí za nedělním závodem se podíváme na jednotlivé zastávky v boxech. Kdo se u mechaniků zdržel nejméně a kdo naopak nejdéle? Kdo jel na kolik zastávek?
Nejkratší čas v boxech strávil domácí Kazuki Nakajima na Williamsu, jeho zastávka včetně průjezdu pitlane zabrala jako jedinému jezdci méně 27 vteřin.
Poměrně krátkou dobu v boxech strávili i Fernando Alonso a Romain Grosjean, a to díky tomu, že tam zajeli během závodu pouze jednou.
Z pilotů jedoucích dvouzastávkovou strategii byl nejrychlejší Tonio Liuzzi, kde se mechanici Toro Rosso vyznamenali obzvlášť při jeho druhé zastávce, která byla včera absolutně nejkratší.
Celkem dlouhá byla první zastávka vítěze závodu Sebastiana Vettela, při níž měli mechanici problém se sundáním levého předního kola. Z podobného důvodu se při druhém pit-stopu zdržel Heikki Kovalainen, což ho stálo 2 vteřiny navíc.
Díky tomu se před něj dostal na chvíli Fisichella - na výjezdu z boxů však Fin dříve vypnul omezovač rychlosti a navíc si pomohl KERSem, takže v první zatáčce byl již na úrovni Fisichelly, který jej tak rychle vedle sebe nečekal - došlo ke kontaktu, naštěstí bez větších následků.
Smolařem včerejšího dne byl Mark Webber na Red Bullu, jenž havaroval v sobotním tréninku a vůz poškodil natolik, že ho mechanici nestihli opravit a musel startovat z boxů. Nicméně ne vše bylo ideální, zlobila ho opěrka hlavy, kterou se nepodařilo napoprvé opravit a tak se hned v dalším kole zde objevil znovu. Technické problémy se ho držely a ve druhém kole byl u mechaniků znova, v závodě celkem pětkrát a v garáži tak strávil téměř tři minuty.
Alex Brundle analyzoval styl jízdy Lewise Hamiltona a zjistil, že jeho agresivní brzdění ve vysokorychlostních zatáčkách může být problémem pro stabilitu Ferrari SF-25. Tento rozdíl v přístupu k brzdám mezi ním a Charlesem Leclercem vysvětluje některé z jeho potíží s novým vozem.
Christian Horner odmítl tvrzení Tota Wolffa, že obavy ohledně motorů byly na program Komise F1 přidány na poslední chvíli jako "vtip". Podle Hornera jde o dlouhodobé téma, které bylo opakovaně diskutováno, nikoli novou stížnost.
Tento víkend se ve Miami uskuteční druhý sprintový závod letošní sezony Formule 1. Po šestitýdenní přestávce od prvního sprintu v Číně, kde to vypadalo, že Lewis Hamilton začíná úspěšnou éru ve Ferrari.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že letošní kontroverzní pravidla upravující chování jezdců by mohla projít úpravami. Podle něj není vyloučeno, že se na základě reakcí z paddocku i širší veřejnosti dočkáme změn v aktuálním znění těchto předpisů.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.