V pravidelném ohlédnutí za nedělním závodem se podíváme na jednotlivé zastávky v boxech. Kdo se u mechaniků zdržel nejméně a kdo naopak nejdéle? Kdo jel na kolik zastávek?
Nejkratší čas v boxech strávil domácí Kazuki Nakajima na Williamsu, jeho zastávka včetně průjezdu pitlane zabrala jako jedinému jezdci méně 27 vteřin.
Poměrně krátkou dobu v boxech strávili i Fernando Alonso a Romain Grosjean, a to díky tomu, že tam zajeli během závodu pouze jednou.
Z pilotů jedoucích dvouzastávkovou strategii byl nejrychlejší Tonio Liuzzi, kde se mechanici Toro Rosso vyznamenali obzvlášť při jeho druhé zastávce, která byla včera absolutně nejkratší.
Celkem dlouhá byla první zastávka vítěze závodu Sebastiana Vettela, při níž měli mechanici problém se sundáním levého předního kola. Z podobného důvodu se při druhém pit-stopu zdržel Heikki Kovalainen, což ho stálo 2 vteřiny navíc.
Díky tomu se před něj dostal na chvíli Fisichella - na výjezdu z boxů však Fin dříve vypnul omezovač rychlosti a navíc si pomohl KERSem, takže v první zatáčce byl již na úrovni Fisichelly, který jej tak rychle vedle sebe nečekal - došlo ke kontaktu, naštěstí bez větších následků.
Smolařem včerejšího dne byl Mark Webber na Red Bullu, jenž havaroval v sobotním tréninku a vůz poškodil natolik, že ho mechanici nestihli opravit a musel startovat z boxů. Nicméně ne vše bylo ideální, zlobila ho opěrka hlavy, kterou se nepodařilo napoprvé opravit a tak se hned v dalším kole zde objevil znovu. Technické problémy se ho držely a ve druhém kole byl u mechaniků znova, v závodě celkem pětkrát a v garáži tak strávil téměř tři minuty.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.