BMW SAUBER - REVIEW; Nick Heidfeld měl dnes velkou šanci na body, možná i na podiové umístění. Týmu ale nevyšla ani jedna ze strategií, proto si z Japonska odvážejí jen tři body.
Nick Heidfeld, 6.Dnes to pro mě nebyl zrovna šťastný den. Z výsledku jsem velmi zklamaný. Měli jsme na dosah čtvrté místo, to se ale změnilo zejména po druhém pit stopu, kde uvízla matice zadního kola. Ale celkově si nemohu stěžovat, tyto věci se občas stanou. Normálně míváme výborné pit stopy. Tady jsem daroval Kimimu svou pozici a na trať jsem se vrátil těsně za ním. Když vyjel safety car, tak jsem ztratil ještě jednu pozici na úkor Nica (Rosberga), který měl štěstí a natankoval ve správnou chvíli.“
Robert Kubica, 9.Celý víkend byl pro mě špatný. Včera jsem neměl šanci ukázat svou dobrou rychlost kvůli červeným vlajkám. Dnes jsem se zasekl v provozu hned několikrát. Navíc jsem ztratil dost času na záčátku, kdy jsem měl těžké a nedotáčivé auto. Jednu dobu jsem našel dobré tempo a byl jsem dost rychlý, když už jsem měl lehčí auto. Potom jsem měl ale zase smůlu v načasování prvního pit stopu, protože jsem tankoval po Nickovi (Heidfeldovi) a Kimi (Räikkönenovi), kteří se dostali přede mě. To mě stálo další čas. Také po výjezdu safety caru jsem byl opět v provozu a zasekl jsem se za Buttonem. V zatáčkách jsem byl rychlejší než on, ale nebyl jsem schopný jej předjet, protože mi chyběla dostatečná rychlost na rovinkách.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.