TOYOTA – REVIEW; Jarno Trulli se kvalifikoval jako druhý na domácí velké ceně Toyoty. Timo Glock ve druhé části havaroval a byl převezen do nemocnice. Podle Pascala Vaselona se nejednalo o technickou závadu na voze a pilot by měl být v pořádku.
Jarno Trulli, 2.Samozřejmě mě mrzí, co se stalo Timovi, protože jsme oba mohli startovat z přední strany roštu. Bylo dobré slyšet hned od týmu, že je v pořádku, jen trochu naštvaný, že se mnou není v top šestici. Byla to bláznivá kvalifikace se všemi těmi červenými vlajkami a jsem moc rád za výsledek, hlavně tady, před našimi japonskými fanoušky. Celý tým odvedl dobrou práci se všemi vylepšeními, které mi daly šanci ucházet se o přední řadu. Oni mi poskytli auto pro boj vpředu a já bych jim chtěl poděkovat. Mou prioritou v kvalifikaci bylo udržet si koncentraci, protože jsem věděl, že máme opravdovou šanci na dobrý výsledek. Myslím, že mé dnešní kolo bylo maximum, jaké jsem mohl z auta dostat, takže jsem s ním spokojený. Teď se těším na zítřejší závod, ve kterém bude mým cílem získat pro Toyotu pódium na domácí grand prix. Doufám, že první kolo bude bez problémů a potom udělám, co budu moct, pro dobrý výsledek.Pascal Vaselon, generální manažer pro šasiPro Jarna to byl dobrý den, což povrdilo, že náš balíček funguje na tomto typu tratí s dominující aerodynamikou dobře. Už ráno jsme viděli, že ho čeká velký den a bude mít dobrou kvalifikaci. Jsme samozřejmě zklamaní, že nám pole position unikla o méně než desetinu sekundy, ale jsme si jistí, že naše strategie bude zítra konkurenceschopná. U Tima to byl jiný příběh. Jsme pochopitelně frustrovaní, že se nekvalifikoval, kde jsme předpokládali, ale šťastní, že je v pořádku, protože to je vždy naše priorita. Byl to velký náraz, ale data neukazují v daném kole nic neobvyklého.
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.
George Russell potřebuje novou smlouvu na příští sezónu. Güenther Steiner se obává, že jeho požadavky komplikují Mercedesu cestu za získáním Maxe Verstappena.
Adrian Newey zůstává plně koncentrován na projekt vozu Aston Martin pro sezonu 2026, a to i navzdory potížím, které aktuálně tým potkávají. Legendární inženýr tak potvrzuje, že dlouhodobá strategie má pro něj prioritu před krátkodobými výsledky.
Laurent Mekies musí v Red Bullu co nejdříve vyřešit nejistou budoucnost Maxe Verstappena. Jeho rozhodnutí může zásadně ovlivnit nejen tým, ale i rozložení sil v celé Formuli 1.
Christian Horner se během Velké ceny Británie ostře pohádal s Josem Verstappenem. Incident přišel právě v době, kdy Horner čelil spekulacím o konci ve funkci šéfa Red Bullu.
Finský závodník Valtteri Bottas se tento týden znovu posadil za volant vozu Mercedes – na jihu Španělska, na okruhu v Jerezu, absolvuje soukromý test.
Cadillac představil požadavky na své jezdce pro sezonu 2026, zatímco v paddocku propuká tvrdý boj o jejich podpisy. Šéf týmu Dan Towriss přiznal, že vyjednávání jsou plná napětí a rivality.
Zak Brown tvrdí, že vztah mezi Norrisem a Piastrim je pro McLaren spíše radostí než problémem. Doufá, že jejich zdravá rivalita vydrží až do konce sezóny.
Martin Brundle naznačuje, že za koncem Christiana Hornera mohl stát tlak ze strany blízkého okolí Maxe Verstappena. Podle něj sehrál Verstappenův tým v rozhodnutí Red Bullu klíčovou roli.