TOYOTA – REVIEW; Jarno Trulli se kvalifikoval jako druhý na domácí velké ceně Toyoty. Timo Glock ve druhé části havaroval a byl převezen do nemocnice. Podle Pascala Vaselona se nejednalo o technickou závadu na voze a pilot by měl být v pořádku.
Jarno Trulli, 2.Samozřejmě mě mrzí, co se stalo Timovi, protože jsme oba mohli startovat z přední strany roštu. Bylo dobré slyšet hned od týmu, že je v pořádku, jen trochu naštvaný, že se mnou není v top šestici. Byla to bláznivá kvalifikace se všemi těmi červenými vlajkami a jsem moc rád za výsledek, hlavně tady, před našimi japonskými fanoušky. Celý tým odvedl dobrou práci se všemi vylepšeními, které mi daly šanci ucházet se o přední řadu. Oni mi poskytli auto pro boj vpředu a já bych jim chtěl poděkovat. Mou prioritou v kvalifikaci bylo udržet si koncentraci, protože jsem věděl, že máme opravdovou šanci na dobrý výsledek. Myslím, že mé dnešní kolo bylo maximum, jaké jsem mohl z auta dostat, takže jsem s ním spokojený. Teď se těším na zítřejší závod, ve kterém bude mým cílem získat pro Toyotu pódium na domácí grand prix. Doufám, že první kolo bude bez problémů a potom udělám, co budu moct, pro dobrý výsledek.Pascal Vaselon, generální manažer pro šasiPro Jarna to byl dobrý den, což povrdilo, že náš balíček funguje na tomto typu tratí s dominující aerodynamikou dobře. Už ráno jsme viděli, že ho čeká velký den a bude mít dobrou kvalifikaci. Jsme samozřejmě zklamaní, že nám pole position unikla o méně než desetinu sekundy, ale jsme si jistí, že naše strategie bude zítra konkurenceschopná. U Tima to byl jiný příběh. Jsme pochopitelně frustrovaní, že se nekvalifikoval, kde jsme předpokládali, ale šťastní, že je v pořádku, protože to je vždy naše priorita. Byl to velký náraz, ale data neukazují v daném kole nic neobvyklého.
Liam Lawson hodnotí svůj start do sezóny 2025 jako slabý, když po čtyřech závodech stále nemá žádné body, přičemž technické problémy a penalizace mu ztěžují šance na lepší umístění. I přesto zůstává optimistický a věří, že s vyhnutím se dalším chybám a zlepšením stability na trati přijdou lepší výsledky.
Lewis Hamilton dojel v Miami až osmý a jeho závod poznamenaly napjaté rádiové výměny i nejistota v taktice. Podle novináře Ferreta však vztahy ve Ferrari zůstávají harmonické a napětí mezi jezdci je přirozené vzhledem k jejich ambicím.
Lewis Hamilton čelí kritice za své rádiové komentáře během Velké ceny Miami, které rozladily tým Ferrari i veřejnost. Podle bývalého pilota F1 Ralfa Schumachera měl britský jezdec projevit více pokory a omluvit se, místo aby vše shazoval na sarkasmus.
George Russell letos podává silné výkony a drží se na čtvrtém místě šampionátu, přesto Mercedes zatím neprodloužil jeho smlouvu, která vyprší na konci roku 2025. Spekuluje se, že tým vyčkává kvůli možné dostupnosti Maxe Verstappena.
Andrea Kimi Antonelli v debutové sezóně F1 ukazuje svůj talent, když v Miami dvakrát kvalifikoval výše než George Russell, ale v závodě opět podlehl. Týmový šéf Toto Wolff věří v jeho potenciál a zaměřuje se na zlepšení závodního tempa a správy pneumatik.
Aston Martin očekává vylepšení od Imoly, ale zůstává obezřetný a drží se dlouhodobého plánu. Alonso dál opakuje cíl stát se mistry světa v roce 2026, zatímco Cowell hájí strategii jako součást širší vize.
Damon Hill zpochybňuje, jak dlouho Max Verstappen vydrží u Red Bullu, pokud se změní dynamika týmu nebo výkonnost vozu. Podle něj bude rozhodující, zda pro něj Red Bull zůstane dostatečně motivující výzvou.
Ferrari doufalo v boj o titul, místo toho řeší výkyvy formy a limity vozu. Klíčová bude trojice závodů, hlavně Barcelona s očekávanými vylepšeními.
Max Verstappen se v pátek pokusil o tajný test na Nürburgringu pod jménem „Franz Hermann“, ale jeho identitu fanoušci i fotografové rychle odhalili. Z tichého výjezdu s týmem Verstappen.com Racing se tak stala nečekaná mediální událost.
Sergio Pérez zůstává středem pozornosti. O jeho služby pro rok 2026 usilují kromě Cadillacu, další dva týmy a návrat na startovní rošt je reálnou možností.
Toto Wolff zmírnil svůj postoj k chystaným změnám pravidel pro motory v roce 2026 a místo kritiky vyzývá k otevřenosti. Podle něj by měla F1 zvážit úpravy, pokud povedou k lepšímu výsledku pro celý sport.
Oscar Piastri letos udělal výrazný výkonnostní skok díky zásadnímu zlepšení v práci s pneumatikami. Podle šéfa McLarenu Andrey Stelly je právě tato dovednost klíčová pro jeho schopnost držet krok s elitou.