TOYOTA – REVIEW; Jarno Trulli se kvalifikoval jako druhý na domácí velké ceně Toyoty. Timo Glock ve druhé části havaroval a byl převezen do nemocnice. Podle Pascala Vaselona se nejednalo o technickou závadu na voze a pilot by měl být v pořádku.
Jarno Trulli, 2.Samozřejmě mě mrzí, co se stalo Timovi, protože jsme oba mohli startovat z přední strany roštu. Bylo dobré slyšet hned od týmu, že je v pořádku, jen trochu naštvaný, že se mnou není v top šestici. Byla to bláznivá kvalifikace se všemi těmi červenými vlajkami a jsem moc rád za výsledek, hlavně tady, před našimi japonskými fanoušky. Celý tým odvedl dobrou práci se všemi vylepšeními, které mi daly šanci ucházet se o přední řadu. Oni mi poskytli auto pro boj vpředu a já bych jim chtěl poděkovat. Mou prioritou v kvalifikaci bylo udržet si koncentraci, protože jsem věděl, že máme opravdovou šanci na dobrý výsledek. Myslím, že mé dnešní kolo bylo maximum, jaké jsem mohl z auta dostat, takže jsem s ním spokojený. Teď se těším na zítřejší závod, ve kterém bude mým cílem získat pro Toyotu pódium na domácí grand prix. Doufám, že první kolo bude bez problémů a potom udělám, co budu moct, pro dobrý výsledek.Pascal Vaselon, generální manažer pro šasiPro Jarna to byl dobrý den, což povrdilo, že náš balíček funguje na tomto typu tratí s dominující aerodynamikou dobře. Už ráno jsme viděli, že ho čeká velký den a bude mít dobrou kvalifikaci. Jsme samozřejmě zklamaní, že nám pole position unikla o méně než desetinu sekundy, ale jsme si jistí, že naše strategie bude zítra konkurenceschopná. U Tima to byl jiný příběh. Jsme pochopitelně frustrovaní, že se nekvalifikoval, kde jsme předpokládali, ale šťastní, že je v pořádku, protože to je vždy naše priorita. Byl to velký náraz, ale data neukazují v daném kole nic neobvyklého.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.