Pilot Toyoty Timo Glock byl dnes odpoledne vrtulníkem dopraven do nemocnice po havárii v kvalifikaci na Velkou cenu Japonska. Závodník si po nárazu ve vysoké rychlosti stěžuje na bolesti zad, má také poraněnou levou nohu.
Glock se včera necítil dobře a tréninky za něj odjezdil náhradní jezdec Kamuji Kobajaši. Dnes už si Němec do kokpitu sedl, ve druhé části kvalifikace však naboural. Stalo se tak jen krátce poté, co byl znovuspuštěna časomíra. Přerušení červenými vlajkami si několik minut před Glockem vyžádal Jaime Alguersuari. Jejich nehoda si byla v lecčems podobná. Oba piloti své monoposty čelně zabořili do bariéry s pneumatik. Na rozdíl od otřeseného Alguersuariho však Glock z vozu nevystoupil sám.
Maršálci odklízejí Glockovu ToyotuBezprostředně po nárazu pilot vyjmul volant, ale zůstal sedět v monopostu. K poničené Toyotě okamžitě přispěchali maršálci, brzy dorazil také lékařský vůz a kolem kokpitu byly nataženy zástěny. To nevěstilo nic dobrého, v garáži Toyoty panovalo velké napětí. Po několika minutách byl pilot vyproštěn a na nosítkách přenesen do sanitky. Glock zamával a ukázal vztyčený palec. V tu chvíli se všem ulevilo, minimálně bylo jasné, že je při vědomí. Němec se podrobil prohlídce v lékařském centru na okruhu v Suzuce, posléze byl převezen do blízké nemocnice Jokaiči. Glock si stěžoval na bolesti zad, což může signalizovat poranění páteře způsobené pneumatikami po nárazu do bariéry. Utrpěl také poranění na levé noze. O tom, zda se Timo Glock zúčastní zítřejšího závodu, rozhodne Toyota zítra ráno. V případě, že toho nebude schopen, nahradí ho pravděpodobně třetí jezdec Kamui Kobajaši.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.
Red Bull Racing se v roce 2026 chystá představit vlastní pohonné jednotky, které vyvinul ve spolupráci s Fordem. Šéf týmu Christian Horner je nadšený z tohoto kroku, i když si je vědom rizika, které s ním souvisí.
Lewis Hamilton čelí jednomu z nejtěžších období své kariéry, což potvrzuje i renomovaný novinář Mark Hughes. V Džiddě utrpěl pravděpodobně svou nejtvrdší porážku od týmového kolegy, což zdůrazňuje složitost jeho současné situace.
Zak Brown očekává, že mezi Norrisem a Piastrim může v budoucnu dojít ke střetu kvůli jejich ambicím. Zdůraznil však, že McLaren má jasná pravidla a silné vedení, aby podobné situace zvládl.
Isack Hadjar musel na cestě do Formule 1 překonat mnoho překážek, ale nyní, když dostal šanci, ji využívá naplno a zanechává silný dojem.
George Russell, pilot Mercedesu, je přesvědčen, že jeho tým je po pěti závodech v sezóně 2025 „mnohem blíže“ lídrovi šampionátu McLarenu, než se původně očekávalo. Podle Russella se Mercedesu podařilo výrazně zúžit rozdíl a teď už je zcela jasné, že McLaren není jediným tým, který má šanci na titul.
Bývalý pilot F1 Gijs van Lennep tvrdí, že Max Verstappen už dávno dokázal svou výjimečnost a není třeba čekat na konec jeho kariéry. Podle něj si Verstappen své místo mezi nejlepšími zasloužil už nyní.
Lewis Hamilton nezažívá ve Ferrari zrovna pohádkový příběh. Teď se k názoru Ralfa Schumachera přidal i bývalý jezdec Red Bullu, který se domnívá, že britský šampion by po sezoně 2025 mohl Formuli 1 definitivně opustit.