TORO ROSSO – REVIEW; Piloto Toro Rosso si dnes sami zkomplikovali život, když se obou podařilo havarovat v druhé části kvalifikace. Kvůli Alguersuarimu byla dokonce kvalifikace na začátku přerušena po tom, co havaroval v zatáčce Degner. Chyby se v závěru dopustil i Buemi, který zkomplikoval závěh druhé části spoustě pilotů, kteří buď své rychlé kolo byli nucení ukončit, nebo přeletět přes trosky jeho vozu.
Sebastien Buemi, 10.
Nejsem šťastný, měl jsem auto v Q3, ale po havárii jsem se nemohl zúčastnit. Je to velká škoda, protože to bylo teprve podruhé co jsem byl v Q3 a auto bylo dneska super. Měl jsem náskok, takže jsem asi ani nemusel vyjet na to poslední kolo. V Q1 po nehodě se mi podařilo auto přivést zpátky do boxů a nechat opravit, takže jsem se o to samé pokoušel i po té druhé havárii, protože z kokpitu nikdy nevíte jak moc rozsáhlé je poškození. V tom místě trati jsou vysoké obrubníky a když se jich dotknete, tak je prostě přeletíte. Doufám, že se mi v závodě povede zužitkovat rychlost vozu a odvděčit se tak za práci týmu, kterou musejí udělat.
Jaime Alguersuari, 15.
Před nehodou jsem tvrdě tlačil na pneumatiky. Ztratil jsem kontrolu a šel do zdi. Byl to celkem velký náraz. Auto vypadá velmi špatně, ale já jsem v pořádku. V rychlé zatáčce 9 jsem si věřil ,ale na tvrdých pneumatikách jsem zde najel na trávník a ztratil přilnavost. Obrubníky jsou tam příliš vysoké vzhledem k rychlosti kterou zatáčku projíždíme. Doufám, že se opravy obejdou bez výměny částí, za které bych dostal penalizaci. Věděli jsme, že to dnes bude obtížné, dnes ráno byl trénink poprvé na suchu a já jsem na téhle trati jel vůbec poprvé. Dopadlo to špatně, ale je zřejmé, že jsme se hnuli dopředu a já doufám, že budu mít dobrý závod. Omlouvám se, že jsem klukům z týmu přidělal tolik práce.
Mercedes po slibném začátku sezony v Džiddě tvrdě narazil, když Russell a Antonelli dojeli až pátý a šestý. Šéf týmu Toto Wolff označil závod za „nejhorší výkon roku“ a tým nyní hledá příčiny propadu tempa.
Lando Norris po závodě v Džiddě upozornil, že McLaren nemá takový náskok, jak si někteří myslí. Britský jezdec navíc poprvé v sezoně přišel o vedení v šampionátu, když ho předstihl týmový kolega Oscar Piastri.
Max Verstappen sice odstartoval do závodu v Džiddě z pole position, ale nakonec se musel spokojit až s druhým místem. Na jeho výsledek měl zásadní vliv trest, který obdržel za incident v úvodním kole s novým lídrem šampionátu Oscarem Piastrim.
Penalizace Maxe Verstappena za neoprávněný zisk výhody po projetí únikové zóny, což umožnilo Oscaru Piastrimu převzít vedení a získat vítězství, se stala zásadním momentem Velké ceny saúdské Arábie. Tento incident vyvolal kontroverze a diskuse, přičemž McLaren CEO Zak Brown považoval penalizaci za zaslouženou.
Jezdec Red Bullu Max Verstappen se v Saúdské Arábii ocitl pod drobnohledem kvůli manévru, který se stal předmětem diskusí.
Po skvělém startu z druhé pozice se Oscar Piastri v první zatáčce dostal bok po boku s Maxem Verstappenem, který však projetím únikovou zónou udržel vedení. Po odmítnutí vrátit pozici obdržel Verstappen pětisekundovou penalizaci, což Piastri využil a slavil vítězství.
Oscar Piastri si vítězstvím v Džiddě připsal třetí triumf v letošní sezoně Formule 1 a poprvé v kariéře převzal vedení v průběžném pořadí. Jezdec McLarenu tak potvrdil svou skvělou formu i vysoké ambice v boji o titul v sezoně 2025.
Jennifer Lopez se při Velké ceně Saúdské Arábie vrátila do prostředí Formule 1 jako speciální host Ferrari a po jedenácti letech opět vystoupila na pódiu v rámci závodního víkendu.
Ferrari ztrácí dech – při ideálních podmínkách na kolo nestačí na Red Bull, McLaren ani Mercedes a podle všeho drží až čtvrtou příčku ve výkonnostním žebříčku.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.