Jak se zítra seřadí piloti na startovním roštu? Kdo zajel jak rychlý čas a o kolik zaostal za postupovým místem do další části kvalifikace, resp. jezdci na druhém až desátém místě na vítěze kvalifikace?
U pěti pilotů chybí časy: Mark Webber si poškodil vůz ve třetím tréninku tak, že jej mechanici nebyli schopni dát do kvalifikace dohromady; Alguersuari, Glock, Kovalainen a Buemi kvůli haváriím neodjeli v dané části žádné měřené kolo.
Ráno dostal trest Liuzzi, který se kvalifikoval devatenáctý, za výměnu převodovky. Protože se však Webber kvalifikace nezúčastnil a bude startovat z boxů, nemá Liuzziho na postavení před startem žáden vliv.
FIA navíc udělila penalizaci v podobě odsunu o pět míst na startovním roštu pro Alonsa, Barrichella, Buemiho, Buttona a Sutila. Důvodem bylo to, že tato pětice si vklidu dokončila plnou rychlostí svá rychlá kola, zatímco vlály žluté vlajky a nezpomalili ani v kritických místech, kde došlo k nehodám. Buemi dostal navíc další penalizaci za nebezpečnou jízdu a omezování ostatních pilotů.
Na startu tak dojde k zajímavým posunům, jež učiní boj o titul zajímavějším. Oba Brawny se propadají více dozadu, snadnější cestu ke stažení náskoku na ně bude mít Sebastian Vettel. Nick Heidfeld se posouvá na čtvrté místo.
Kovalainen se také posouvá o 5 míst vzad za výměnu převodovky. Postih za výměnu šasi se dotkne Glocka, jenž svůj vůz zdemoloval uprostřed odpolední části. Má poraněnou nohu a do zítřejšího závodu nenastoupí. Kobajašimu, jenž ho v pátečních trénincích zastupoval, ho nenahradí - dle pravidel by musel nastoupit alespoň do jedné sobotní části - a FIA vyjímku Toyotě odmítla udělit.
Na výsledné postavení pilotů má mít vliv pořadí, v němž byly udíleny penalizace. Podle toho jsem se teď (20:25 hod) snažil ještě jednou přepracovat (dnes už asi po osmé) postavení na startu. Při opětovném zpřeházení závodníků jsem postupoval dle těchto penalizací, jež byly uděleny v tuto dobu: Alonso (16:52 hod), Barrichello (17:05 hod), Button (17:07), Sutil (17:08 hod), Kovalainen (17:54 hod), Buemi 18:18 hod).
Nechápu, proč to FIA tak dlouho trvá (snaží se snad dle sebe poskládat závodníky?). Poněkud úsměvná je penalizace + 5 míst pro Barrichella, který se de facto posouvá pouze o jedno místo.
Tato verze startovního roštu již je finální.
Juan Pablo Montoya věří, že Max Verstappen jednoho dne usedne do Ferrari, ale nejprve pravděpodobně zamíří do Mercedesu a cesta k italskému týmu potrvá nejméně pět let.
Lando Norris zajel nejlepší čas v úvodním tréninku na Grand Prix Ázerbájdžánu. Jeho týmový kolega a rival v boji o titul, Oscar Piastri, musel kvůli problémům s motorem část tréninku vynechat.
Podle zdrojů z paddocku míří Isack Hadjar na postup do Red Bullu v roce 2026. Nadcházející tři závody jsou klíčové pro Yukiho Tsunodu, který nevylučuje návrat k týmu Racing Bulls.
Fernando Alonso říká, že během své dlouhé kariéry ve Formuli 1 zažil jak chvíle štěstí, tak i smůly, a celkově se podle něj tyto momenty vyrovnaly. Otevřeně ale přiznává, že nejvíc ho stále tíží fakt, že na další vítězství v závodě Grand Prix čeká už velmi dlouho.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.