Jak se zítra seřadí piloti na startovním roštu? Kdo zajel jak rychlý čas a o kolik zaostal za postupovým místem do další části kvalifikace, resp. jezdci na druhém až desátém místě na vítěze kvalifikace?
U pěti pilotů chybí časy: Mark Webber si poškodil vůz ve třetím tréninku tak, že jej mechanici nebyli schopni dát do kvalifikace dohromady; Alguersuari, Glock, Kovalainen a Buemi kvůli haváriím neodjeli v dané části žádné měřené kolo.
Ráno dostal trest Liuzzi, který se kvalifikoval devatenáctý, za výměnu převodovky. Protože se však Webber kvalifikace nezúčastnil a bude startovat z boxů, nemá Liuzziho na postavení před startem žáden vliv.
FIA navíc udělila penalizaci v podobě odsunu o pět míst na startovním roštu pro Alonsa, Barrichella, Buemiho, Buttona a Sutila. Důvodem bylo to, že tato pětice si vklidu dokončila plnou rychlostí svá rychlá kola, zatímco vlály žluté vlajky a nezpomalili ani v kritických místech, kde došlo k nehodám. Buemi dostal navíc další penalizaci za nebezpečnou jízdu a omezování ostatních pilotů.
Na startu tak dojde k zajímavým posunům, jež učiní boj o titul zajímavějším. Oba Brawny se propadají více dozadu, snadnější cestu ke stažení náskoku na ně bude mít Sebastian Vettel. Nick Heidfeld se posouvá na čtvrté místo.
Kovalainen se také posouvá o 5 míst vzad za výměnu převodovky. Postih za výměnu šasi se dotkne Glocka, jenž svůj vůz zdemoloval uprostřed odpolední části. Má poraněnou nohu a do zítřejšího závodu nenastoupí. Kobajašimu, jenž ho v pátečních trénincích zastupoval, ho nenahradí - dle pravidel by musel nastoupit alespoň do jedné sobotní části - a FIA vyjímku Toyotě odmítla udělit.
Na výsledné postavení pilotů má mít vliv pořadí, v němž byly udíleny penalizace. Podle toho jsem se teď (20:25 hod) snažil ještě jednou přepracovat (dnes už asi po osmé) postavení na startu. Při opětovném zpřeházení závodníků jsem postupoval dle těchto penalizací, jež byly uděleny v tuto dobu: Alonso (16:52 hod), Barrichello (17:05 hod), Button (17:07), Sutil (17:08 hod), Kovalainen (17:54 hod), Buemi 18:18 hod).
Nechápu, proč to FIA tak dlouho trvá (snaží se snad dle sebe poskládat závodníky?). Poněkud úsměvná je penalizace + 5 míst pro Barrichella, který se de facto posouvá pouze o jedno místo.
Tato verze startovního roštu již je finální.
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.
Red Bull dál tlačí na čelo pole a z RB21 se snaží dostat maximum v každém závodě. Místo velkých balíčků sází na postupné dolaďování výkonu.
Velké naděje skončily dřív, než závod vůbec začal. Franco Colapinto musel odstavit svůj vůz už po zaváděcím kole a z britské Grand Prix tak odcházel bez jediné závodní zatáčky.
Kimi Antonelli musel ve Velké ceně Británie po těžké kolizi s Hadjarem odstoupit. Incident v hustém dešti a nulové viditelnosti vyústil v jeho čtvrté DNF ze šesti závodů a jen podtrhl náročnost jeho nováčkovské sezóny
Lewis Hamilton otevřeně přiznal, že jej na Velké ceně Velké Británie brzdila nejen strategie Ferrari, ale i vlastní chyby a nedostatky vozu. Britský mistr světa se po náročném závodě cítil omezený komplexními problémy, které mu znemožnily naplno bojovat o lepší pozici.
Carlos Sainz označil své dvanácté místo v Silverstonu za zklamání, které se rovnalo odstoupení. Po slibném průběhu závodu ho smolná kolize s Leclercem připravila o body i další šanci na lepší výsledek pro trápící se Williams.
Charles Leclerc se na britské Grand Prix trápil. Kvůli střídavě mokré a suché trati se celý závod potýkal s problémy a nakonec dojel až čtrnáctý. Pro jezdeckou hvězdu Ferrari to byl závod, na který bude chtít co nejdříve zapomenout.
Po 15 letech ve Formuli 1 se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódia a ukončil tak dlouholeté čekání na vysněný výsledek. Německý jezdec předvedl vyzrálý výkon a potvrdil, že vytrvalost se ve světě motorsportu vyplácí.
Ferrari během britské Grand Prix přišlo o GPS signál Hamiltonova vozu a muselo činit strategická rozhodnutí prakticky naslepo. Výpadek dat ovlivnil i načasování přezutí, což stálo Hamiltona cenné sekundy a možný posun na pódium.