Mistr světa F1 Lewis Hamilton si v pátečních trénincích poprvé vyzkoušel okruh v Suzuce, na němž se v neděli pojede Velká cena Japonska, a označil ho za nejlepší trať, na které kdy závodil.
Hamilton byl okruhem v Suzuce nadšený i přes nepříznivé podmínky způsobené silným deštěm. "Tohle je nejlepší okruh, na kterém jsem kdy jel," řekl Brit, který se svým vozem McLaren odjel ve druhém tréninku pouhých pět kol a stačilo mu to na čtvrté místo. "Bylo to výborné a moc jsem si to užil, i když bylo mokro," dodal.
"Moc jsme toho nenajezdili, vlastně jsme neměli vyjíždět na trať vůbec, ale já jsem si nemohl pomoci. Prostě jsem musel, bylo to skvělé," líčil nadšený pilot. "Slyšel jsem, že při závodě by mělo být sucho, a strašně se těším, až vyzkouším, co se tady dá zajet," dodal.
Čtyřiadvacetiletý Hamilton, přestože má na kontě už jeden titul mistra světa a jednou byl vicemistrem, závodí v F1 teprve třetí sezonu a okruh v Suzuce ještě nezažil. Poslední dva roky se totiž Velká cena Japonska konala ve Fidži.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.