Heikki Kovalainen na McLarenu se stal na osychající trati v Suzuce vítězem prvního tréninku před Velkou cenou Japonska. Druhý skončil domácí miláček Kazuki Nakajima na Williamsu.
Formule 1 s potěšením opět zavítala na okruh v Suzuce, která se každý rok v rámci Velké ceny Japonska střídá s Mie-Ken ve Fuji. Během tréninku panovalo proměnlivé počasí a pravděpodobně bude hrát velkou úlohu i ve zbytku víkendu, kdy by se mohly objevit další přeháňky.
Po ranní spršce zůstala trať mokrá a v 10 hod tamějšího času vyrazily vozy na okruh. Za absence slunečního svitu přetrvávaly teploty kolem 23 °C (trať: 22 °C). Během jízd začalo opět pršet, jezdci jezdily časy kolem 1:48 min, ke konci za lepšících se podmínek zajel Kovalainen 1:40,356 min.
V tréninku vzhledem k podmínkám vlály často žluté vlajky. Giancarlo Fisichella na Ferrari projel štěrkovou zónou po problémech ve vlásence (zatáčka č. 11). Fernando Alonso zde měl také velkou kliku, když se štěstím těsně minul mantinely.
Tima Glocka, jehož zklátila chřipka, nahradil domácí Kamuj Kobajaši. Nováček skončil předposlední před Romainem Grosjeanem. Glock by však měl do zítřejší kvalifikace již nastoupit. Další domácí pilot Kazuki Nakajima v tréninku dlouho vedl, místní trať zřejmě dobře zná, s lepšícím se monopostem Williams by mohl tentokrát konečně sáhnout na body.
Andrea Stella uznává, že řídit dva ambiciózní jezdce bojující o titul je náročné a vyžaduje citlivý přístup. McLaren teď balancuje mezi týmovou rovnováhou a snahou vytěžit maximum z formy Landa Norrise a Oscara Piastriho.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.