Heikki Kovalainen na McLarenu se stal na osychající trati v Suzuce vítězem prvního tréninku před Velkou cenou Japonska. Druhý skončil domácí miláček Kazuki Nakajima na Williamsu.
Formule 1 s potěšením opět zavítala na okruh v Suzuce, která se každý rok v rámci Velké ceny Japonska střídá s Mie-Ken ve Fuji. Během tréninku panovalo proměnlivé počasí a pravděpodobně bude hrát velkou úlohu i ve zbytku víkendu, kdy by se mohly objevit další přeháňky.
Po ranní spršce zůstala trať mokrá a v 10 hod tamějšího času vyrazily vozy na okruh. Za absence slunečního svitu přetrvávaly teploty kolem 23 °C (trať: 22 °C). Během jízd začalo opět pršet, jezdci jezdily časy kolem 1:48 min, ke konci za lepšících se podmínek zajel Kovalainen 1:40,356 min.
V tréninku vzhledem k podmínkám vlály často žluté vlajky. Giancarlo Fisichella na Ferrari projel štěrkovou zónou po problémech ve vlásence (zatáčka č. 11). Fernando Alonso zde měl také velkou kliku, když se štěstím těsně minul mantinely.
Tima Glocka, jehož zklátila chřipka, nahradil domácí Kamuj Kobajaši. Nováček skončil předposlední před Romainem Grosjeanem. Glock by však měl do zítřejší kvalifikace již nastoupit. Další domácí pilot Kazuki Nakajima v tréninku dlouho vedl, místní trať zřejmě dobře zná, s lepšícím se monopostem Williams by mohl tentokrát konečně sáhnout na body.
Sergio Pérez po bolestném konci v Red Bullu našel novou motivaci a v roce 2026 se vrátí do Formule 1 jako jezdec nováčka Cadillac. Zkušený Mexičan tak dostane šanci na restart kariéry i podíl na budování ambiciózního projektu od základů.
Sergio Pérez po těžkém konci u Red Bullu strávil letošní rok pauzou, aby si odpočinul a zhodnotil svou kariéru, než se vrátí do F1 s Cadillacem. Mexický pilot je přesvědčen, že díky tréninku a plánovanému testování bude připraven podávat výkony od prvního závodu sezony 2026.
Alex Brundle označil angažování Valtteriho Bottase a Sergia Péreze za správný krok pro Cadillac, i když by rád viděl místo pro mladého nebo amerického jezdce.
Generální ředitel týmu Cadillac F1 Dan Towriss se vyjádřil k spekulacím ohledně možného přesunu Christiana Hornera, zdůrazňujíc, že tým je plně zaměřen na budování vlastního projektu.
Jolyon Palmer se zastal Lewise Hamiltona a tvrdí, že jeho výkony nevypadají špatně kvůli nedostatku rychlosti, ale kvůli sérii drobných chyb, které ovlivnily výsledky.
Cadillac oficiálně oznámil, že jeho piloty pro debut v F1 v roce 2026 budou Sergio Pérez a Valtteri Bottas. Tým sází na tuto zkušenou dvojici, aby co nejlépe zvládl náročný vstup do světového šampionátu.
Andrea Stella očekává, že druhá polovina sezony 2025 bude pro McLaren mnohem náročnější, zejména kvůli rostoucí síle soupeřů, především Ferrari. Po dominanci v první polovině roku si tým nemůže dovolit polevit a musí být připraven na tvrdý boj o každý bod.
Zkušený pilot Formule 1 Sergio Pérez se spojí s Valtterim Bottasem, když Cadillac nasadí tuto zkušenou dvojici do své debutové sezony v roce 2026.
Emerson Fittipaldi Jr., syn legendárního šampiona Formule 1, přiznal, že jeho obdiv k Maxu Verstappenovi se zrodil během kontroverzního finále sezony 2021 v Abú Dhabí.
Jolyon Palmer míní, že těsný bodový rozdíl mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim není jen odrazem jejich výkonů, ale i výsledkem štěstí. Podle něj Norrisovi v několika případech výrazně pomohly okolnosti, které mu umožnily zůstat v těsném kontaktu s týmovým kolegou.
James Allison varuje, že i po změně pravidel v roce 2026 zůstanou pneumatiky hlavním limitem výkonu monopostů. Podle něj bude strategie a práce s degradací klíčovější než samotné technické inovace.
Podle amerických médií zvažuje Red Bull možnost přivést do svého týmu F1 šampiona IndyCar Alexe Paloua, který by usedl vedle Maxe Verstappena.