Toyota Motosport GmbH dnes oznámila uzavření smlouvy s ZF Sachs, který se tak stane v sezoně oficiálním dodavatelem Panasonic Toyota Racing Formula 1 týmu.
A kdože to ten Sachs vlastně je? Jedna se o specialistu na tlumiče a spojky. Nová smlouva, k níž se zavázal na rok 2010 a další léta, byla oznámena na Nürburgringu, v dějišti Velké ceny Německa.
Logo ZF Sachs jakožto logo oficiálního dodavatele bude zobrazováno na patřičných místech monopostu, kombinéz a garážích závodního týmu. Bude těžit také z rozsáhlého partnerského aktivačního programu Toyoty.
Šéf závodního týmu Toyoty Tadaši Jamašima na adresu nové dohody uvedl: "Spojky firmy ZF Sachs Race Engineering jsou nedílnou součástí našeho monopostu TF109, takže již se ZF Sachs - jejich odhodláním, kvalitou a výkonností - máme zkušenosti, sdílíme tytéž hodnoty. Je samozřejmě potěšující získat dalšího nového partnera pro rok 2010. I když jsme uprostřed rozjeté sezony, vývoj a plánování pro příští sezonu již začalo. Jsem přesvědčen o tom, že díky tvrdé práce týmu a pokračující podpory našich partnerů, budeme silnější než kdykoliv dříve."
Potěšení je ale i na druhé straně. Dr. Peter Ottenbruch, ředitel ZF Sachs totiž prohlásil: "Partnerství s Toyotou posiluje naše odhodlání a zapojení do Formule 1. Jedná se o nejvyspělejší formu motosportu na světě, což pro naše produkty ideální platforma. Toyota Motosport jakožto zavedený a ambiciózní tým je pro ZF Sachs ideálním partnerem k rozšíření svého zapojení a aktivit ve Formuli 1, takže se těším na dlouhý a plodný vztah."
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.