Toyota Motosport GmbH dnes oznámila uzavření smlouvy s ZF Sachs, který se tak stane v sezoně oficiálním dodavatelem Panasonic Toyota Racing Formula 1 týmu.
A kdože to ten Sachs vlastně je? Jedna se o specialistu na tlumiče a spojky. Nová smlouva, k níž se zavázal na rok 2010 a další léta, byla oznámena na Nürburgringu, v dějišti Velké ceny Německa.
Logo ZF Sachs jakožto logo oficiálního dodavatele bude zobrazováno na patřičných místech monopostu, kombinéz a garážích závodního týmu. Bude těžit také z rozsáhlého partnerského aktivačního programu Toyoty.
Šéf závodního týmu Toyoty Tadaši Jamašima na adresu nové dohody uvedl: "Spojky firmy ZF Sachs Race Engineering jsou nedílnou součástí našeho monopostu TF109, takže již se ZF Sachs - jejich odhodláním, kvalitou a výkonností - máme zkušenosti, sdílíme tytéž hodnoty. Je samozřejmě potěšující získat dalšího nového partnera pro rok 2010. I když jsme uprostřed rozjeté sezony, vývoj a plánování pro příští sezonu již začalo. Jsem přesvědčen o tom, že díky tvrdé práce týmu a pokračující podpory našich partnerů, budeme silnější než kdykoliv dříve."
Potěšení je ale i na druhé straně. Dr. Peter Ottenbruch, ředitel ZF Sachs totiž prohlásil: "Partnerství s Toyotou posiluje naše odhodlání a zapojení do Formule 1. Jedná se o nejvyspělejší formu motosportu na světě, což pro naše produkty ideální platforma. Toyota Motosport jakožto zavedený a ambiciózní tým je pro ZF Sachs ideálním partnerem k rozšíření svého zapojení a aktivit ve Formuli 1, takže se těším na dlouhý a plodný vztah."
Nové záběry mimo televizní přenos, kde Fernando Alonso vyjel z tratě poté, co Lewis Hamilton při předjíždění v Rakousku přišel „trochu pozdě“. Alonso se tak vyhnul kolizi při Hamiltonově riskantním manévru.
Toto Wolff vyzval italské fanoušky a média, aby dali Fredericu Vasseurovi čas a prostor na práci ve Ferrari. Reagoval tak na rostoucí spekulace o jeho budoucnosti v čele týmu.
Red Bull se i po povýšení Jukiho Cunody stále potýká s problémy na druhém místě, což vyvolává otázky, zda bude muset provést druhou změnu jezdce v tomto roce.
Fanoušci Franca Colapinta vyzvali FIA a Formuli 1, aby odsoudily nenávistné útoky vůči jezdci Alpine. Po incidentu s Oscarem Piastrim v Rakousku čelil Colapinto urážkám i výhrůžkám smrtí.
Tým Williams zažil v Rakousku těžký den, když oba jeho vozy nedokončily závod. Dvojité odstoupení podtrhlo pokračující technické i výkonnostní problémy, které stáj v letošní sezóně trápí.
Lando Norris stáhl náskok týmového kolegy Oscara Piastriho na pouhých 15 bodů. Tím dál potvrzuje svou formu a zajišťuje McLarenu napínavý interní boj o titul.
Ferrari skončilo na Velké ceně Rakouska s Charlesem Leclercem třetí a Lewisem Hamiltonem čtvrtý, přičemž Hamilton během závodu zpochybňoval týmovou strategii. Zástupce šéfa Ferrari Jerome d'Ambrosio však ujistil, že zvolený přístup byl optimální.
Šéf Red Bullu Christian Horner po Velké ceně Rakouska jen stroze komentoval výkon Yukiho Tsunody. Jeho zdrženlivé vyjádření naznačuje, že důvěra v japonského jezdce v týmu slábne.
Po nevydařené domácí Velké ceně Red Bullu Helmut Marko uvedl, že letošní titul s Maxem Verstappenem je velmi nepravděpodobný. Zůstává však otázkou, jak vážné problémy tým skutečně má.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, se v Rakousku objevil při slavnostním ceremoniálu, kde předával Prezidentskou medaili vítězi závodu Landu Norrisovi. Tento čestný úkol mu byl svěřen na pozvání prezidenta FIA Mohammeda Ben Sulayema.
Charles Leclerc si na Velké ceně Rakouska vyjel třetí místo, čímž potvrdil svou stabilní formu v aktuální sezóně. Jeho výkon opět ukázal, že je jedním z hlavních adeptů na špičkové příčky v šampionátu.
Šéf McLarenu Andrea Stella vyjádřil hrdost na výkon svých jezdců na GP Rakouska. I přesto, že Oscar Piastri posunul hranice týmových „Papaya Rules“ téměř za hranu, týmový šéf jejich jízdu ocenil.