Kimi Räikkönen přiznal, že jej velmi mrzí jeho odchod z Ferrari na konci této sezóny. Finský jezdec se s týmem dohodl na rozvázání smlouvy dobrovolně.
Po měsících plných dohod, kdy všechna motoristická média stále opakovala otázku, zda bude Fernando Alonso závodit ve Ferrari, se rozhodla italská automobilka ve středu tuto skutečnost potvrdit. Španělský jezdec usedne do sedačky po boku Felipeho Massy místo stávajícího Räikkönena.
Räikkönen, jenž do týmu vstoupil v roce 2007 a nahradil tak legendu Schumachera, měl ve Ferrari zůstat ještě rok, ale vzhledem k tomu, že Ferrari se snažilo o přechod Alonsa co nejdříve, dohodli se společně na finančním vypořádání, které mu zkrátí kariéru u itaského týmu o 12 měsíců.
Současně s lítostí, kterou nyní finský jezdec cítí, vzpomíná ale i na spoustu hezkých zážitků, které s týmem zažil.
„Jsem velmi smutný, že odcházím z týmu, se kterým jsem strávil tři úžasné roky, během kterých jsme vyhráli spoustu závodů. Dohromady jsme vyhráli 50% světových titulů, v tomto období, a já jsem s nimi dokázal získat titul mistra světa v roce 2007. Tento cíl jsem si nastavil už na začátku své kariéry. Vždy jsem se tu cítil jako doma, stejně jako každý jiný tady a uchovám si spoustu krásných vzpomínek.“
Odchod Räikkönena perfektně nahrává další spekulaci, která tvrdí, že se finský jezdec příští rok posadí do monopostu vedle Hamiltona. To by znamenalo návrat do McLarenu. Nicméně tým se ve středu nechal slyšet, že týmového kolegu pro Brita ještě nadále vybírá.
Mluvčí McLarenu k tomu řekl: „Jak už je na veřejnosti známo, Lewis Hamilton má u nás smlouvu uzavřenou až do roku 2012. Pokud jde o jméno druhého řidiče, ještě jsme nedošli k žádnému rozhodnutí.“
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.