Tým z Kolína nad Rýnem se připravuje na domácí závod GP Japonska. Jezdci Toyoty jsem jedou uspět a budou podporování tisíci diváků na tribunách. Jarno i Timo by rádi navázali na slibný výsledek z GP Singapuru, kde si Timo dojel pro skvělé druhé místo. Jestli se jim podaří uspět uvidíme již tuto neděli.
Jak byste popsal okruh jako Suzuka?Jarno Trulli: Je to velmi technický a náročný okruh. Je zde mnoho rychlých zatáček a mnoho prudkých změn směru, takže je to pro řidiče velmi pěkné. Spa je velice podobné, ale řekl bych, že je o něco těžší, protože je delší. Okruh zde je hodně rozdílný a potřebujete být rychlí ve všech jeho částech, aerodynamika je zde velmi důležitá. Už se opravdu těším na návrat do Suzuky, po dvou příjemných letech strávených na Fuji Speedway, protože je to jeden z nejlepších závodních okruhů.Timo Glock: Suzuka je mega trať, jedna z nejlepších na světě. Opravdu se těším, až si zde znovu zazávodím, je to již pět let, což je příliš dlouho! Suzuka je hlavně rychlá trať a ve Formuli 1 si zde užijete hodně zábavy. Je to opravdu zajímavý okruh, se spoustou odlišných zatáček, stejně jako sekcí nahoru dolů. To rozhodně není jednoduché.Jaká je vaše oblíbená část trati?JT: Trať je příliš dobrá pro zvolení pouze jedné části! Kombinace rychlých zatáček na začátku kola je velice zábavná ve Formuli 1, pak musíte rychle nalevo z 130R, následuje prudké brzdění za šikanou, které je docela náročné.TG: Pro mě je nejzajímavější část trati první sektor, zatáčky tři, čtyři a pět jedete do kopce. Jedete přes 300km/h, takže rychlost a změny směru jsou opravdu super.Jaké vzpomínky máte na Suzuku?JT: Mám dobré i špatné vzpomínky na Suzuku. Obecně jsem zde neměl mnoho štěstí. Vzpomínám si jak jsem v roce 2003 byl nejrychlejší v první části kvalifikace, ale v druhé pršelo v nesprávnou chvíli a já jsem musel startovat vzadu. Ale i tak jsem byl rychlí a skončil pátý, kdybych startoval v první šestce mohl jsem vyhrát. Jednou z mích nejlepších vzpomínek je jak jsem zde s Toyotou debutoval v roce 2004. Bylo to opravdu zvláštní zážitek jet do Japonska poprvé jako jezdec Toyoty a reakce týmu a fanoušků, na mé provizorní pole position v první části kvalifikace byla skvělá.Jaké zkušenosti máte se zdejšími fanoušky?JT: Tohle je skvělá věc na Japonsku, ať jedeme do Suzuky nebo Fuji, máme zde mnoho příznivců. Toyota má hodně fanoušků, ale já osobně mám v Japonsku taky velký fan club. Mám opravdu rád, když můžu strávit nějaký čas se svými fanoušky tady v Japonsku během závodního víkendu a doufám, že se mi tato možnost naskytne i letos. Díky nim je tenhle závod speciální, cítím se jako při druhé domácí Grand Prix. Mám mnoho přátel v Japonsku, a doufám, že s nimi oslavím neděli.TG: Minulý rok jsem byl opravdu překvapen kolik fanoušků mě a Toyotě na Fuji fandí. Jsou nadšený a opravdu milují F1. Je to skvělý pocit jet kolem trati a vidět vlajky a transparenty Toyota, cítit jejich podporu. Je to opravdu motivující a já se nemůžu dočkat, až si to v Japonsku zopakuji. Na jednu věc si vzpomínám, fanoušci vás na Suzuce obklopují celou dobu. V hotelu jsou vždy stovky fanoušků čekají venku, ať už jdete z okruhu nebo na, jsou všude, chtějí jen pozdravit a dát najevo svou podporu. Jsou to bláznivý, milí lidé a vytvářejí opravdu zvláštní atmosféru.Jaké jsou vaše cíle pro Grand Prix Japonska?JT: Letos bychom měli být konkurenceschopní a doufáme, že bude silní, tak abychom při naší domácí Grand Prix odjeli dobrý závod. Jsme dostatečně silní abychom byli v první šestce a chtěli bychom být co nejblíže pódiu. Doufám, že můžeme japonským fanouškům předvést dobrou show a výsledek, ne který se můžou těšit.TG: Jednoho dne bych rád vyhrál Grand Prix Japonska na Toyotě, to by byl sen. Nevím jestli to bude možné již v tomto roce, ale mým cílem je bojovat o stupně vítězů, kdybych se postavil před fanoušky Toyoty bylo by to perfektní.
Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.
Max Verstappen z Red Bullu a Oliver Bearman z Haasu vstupují do víkendu v Brazílii s větším klidem, protože jim již nehrozí zákaz startu.
Podle informací médií si Ferrari po slibných výsledcích na nedávných závodech v USA a Mexiku rozmyslelo rozsah změn na svém voze pro sezónu 2026.
Jezdci McLarenu, Lando Norris a Oscar Piastri, prozradili, jak ladí přípravy na závěrečný boj o titul, aby zůstali konkurenceschopní až do posledního závodu sezóny.
Pilot Ferrari Charles Leclerc oznámil zásnuby se svou partnerkou Alexandrou Saint Mleux prostřednictvím příspěvku na Instagramu, který během chvíle zaplavil sociální sítě.
Yuki Tsunoda stojí před rozhodujícím obdobím své kariéry u Red Bullu. Jezdec i tým potvrdili, kdy padne definitivní rozhodnutí.
Bývalý mechanik Red Bullu, Calum Nicholas, odhalil nové a zajímavé detaily o dění během kontroverzní Velké ceny Abu Dhabi 2021.
Guenther Steiner se po Velké ceně Mexika opět dostal do centra pozornosti, když vyzdvihl skvělý výkon Olivera Bearmana.
Italská média naznačují, že George Russell by se mohl objevit na radaru Ferrari, pokud by se v týmu uvolnilo místo po Hamiltonovi nebo Leclercovi. I když je v Mercedesu spokojený, jeho schopnosti z něj činí lákavou možnost pro budoucnost Maranella.
Liam Lawson zažil v úvodu Velké ceny Mexika okamžik, který vyděsil celý paddock. Krátce po startu se ocitl v nečekané a znepokojivé situaci, jež znovu připomněla, jak křehká může být bezpečnost ve Formuli 1.
Bývalý jezdec F1 Christijan Albers zpochybnil, že Lando Norris a Oscar Piastri patří mezi největší talenty současného motorsportu.
Lewis Hamilton se otevřeně podělil o své dojmy z nové kapitoly své kariéry a popsal ji jako mimořádně silný moment.