Týmy F1 chtějí změny v kalendáři mistrovství světa pro příští rok, který Mezinárodní automobilová federace zveřejnila začátkem týdne.
Týmy se obávají logistických problémů, protože Velkou cenu Monaka a Velkou cenu Turecka dělí v květnu 2010 pouhý týden. Za dva týdny po Turecku se celý konvoj bude muset přesunout do Kanady.
Členové Asociace týmů F1 (FOTA) se v neděli před Velkou cenou sešli v Singapuru, týmy se shodly, že je třeba něco udělat. "Chceme napsat FIA a majiteli komerčních práv na F1 dopis. V Turecku závodíme rádi, ale bude to problém s logistikou," řekl viceprezident FOTA John Howett, který dodal, že delší časový odstup mezi Velkou cenou Turecka a Kanady by také nezanedbatelně snížil náklady týmů.
Další záležitostí, kterou chtějí stáje vyjasnit, je nová destinace na mapě F1, Velká cena Koreje, která se má konat v říjnu. "Chceme objasnit ekonomický přinos Velké ceny Koreje, je to přece jen devatenáctý závod sezony," zmínil Howett.
FOTA také prodiskutovala svou dohodu nepoužívat příští rok systém KERS ve světle toho, že Sam Michael, technický ředitel stáje Williams, která byla tento měsíc znovu přijata do FOTA, prohlásil, že jeho tým zvažuje použití zařízení na zpětné získávání kinetické energie KERS. FOTA dosáhla dohody ohledně KERS v době, kdy Williams nebyl členem. "Naše rozhodnutí nadále platí pro rok 2010, nyní pracujeme na další sezoně. KERS je nákladné zařízení, hledáme nějakou ekonomicky přijatelnou alternativu. Budeme to řešit v příštích týdnech, až bude více času," vysvětlil Howett.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.