Týmy F1 chtějí změny v kalendáři mistrovství světa pro příští rok, který Mezinárodní automobilová federace zveřejnila začátkem týdne.
Týmy se obávají logistických problémů, protože Velkou cenu Monaka a Velkou cenu Turecka dělí v květnu 2010 pouhý týden. Za dva týdny po Turecku se celý konvoj bude muset přesunout do Kanady.
Členové Asociace týmů F1 (FOTA) se v neděli před Velkou cenou sešli v Singapuru, týmy se shodly, že je třeba něco udělat. "Chceme napsat FIA a majiteli komerčních práv na F1 dopis. V Turecku závodíme rádi, ale bude to problém s logistikou," řekl viceprezident FOTA John Howett, který dodal, že delší časový odstup mezi Velkou cenou Turecka a Kanady by také nezanedbatelně snížil náklady týmů.
Další záležitostí, kterou chtějí stáje vyjasnit, je nová destinace na mapě F1, Velká cena Koreje, která se má konat v říjnu. "Chceme objasnit ekonomický přinos Velké ceny Koreje, je to přece jen devatenáctý závod sezony," zmínil Howett.
FOTA také prodiskutovala svou dohodu nepoužívat příští rok systém KERS ve světle toho, že Sam Michael, technický ředitel stáje Williams, která byla tento měsíc znovu přijata do FOTA, prohlásil, že jeho tým zvažuje použití zařízení na zpětné získávání kinetické energie KERS. FOTA dosáhla dohody ohledně KERS v době, kdy Williams nebyl členem. "Naše rozhodnutí nadále platí pro rok 2010, nyní pracujeme na další sezoně. KERS je nákladné zařízení, hledáme nějakou ekonomicky přijatelnou alternativu. Budeme to řešit v příštích týdnech, až bude více času," vysvětlil Howett.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.