Týmy F1 chtějí změny v kalendáři mistrovství světa pro příští rok, který Mezinárodní automobilová federace zveřejnila začátkem týdne.
Týmy se obávají logistických problémů, protože Velkou cenu Monaka a Velkou cenu Turecka dělí v květnu 2010 pouhý týden. Za dva týdny po Turecku se celý konvoj bude muset přesunout do Kanady.
Členové Asociace týmů F1 (FOTA) se v neděli před Velkou cenou sešli v Singapuru, týmy se shodly, že je třeba něco udělat. "Chceme napsat FIA a majiteli komerčních práv na F1 dopis. V Turecku závodíme rádi, ale bude to problém s logistikou," řekl viceprezident FOTA John Howett, který dodal, že delší časový odstup mezi Velkou cenou Turecka a Kanady by také nezanedbatelně snížil náklady týmů.
Další záležitostí, kterou chtějí stáje vyjasnit, je nová destinace na mapě F1, Velká cena Koreje, která se má konat v říjnu. "Chceme objasnit ekonomický přinos Velké ceny Koreje, je to přece jen devatenáctý závod sezony," zmínil Howett.
FOTA také prodiskutovala svou dohodu nepoužívat příští rok systém KERS ve světle toho, že Sam Michael, technický ředitel stáje Williams, která byla tento měsíc znovu přijata do FOTA, prohlásil, že jeho tým zvažuje použití zařízení na zpětné získávání kinetické energie KERS. FOTA dosáhla dohody ohledně KERS v době, kdy Williams nebyl členem. "Naše rozhodnutí nadále platí pro rok 2010, nyní pracujeme na další sezoně. KERS je nákladné zařízení, hledáme nějakou ekonomicky přijatelnou alternativu. Budeme to řešit v příštích týdnech, až bude více času," vysvětlil Howett.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.