Lewis Hamilton včera přiznal, že během Velké ceny Itálie chtěl zvolit strategii jedné zastávky v boxech - podobně jako většina soupeřů.
Místo toho jel na dvě zastávky - tedy strategii, kterou zvolili pouze 3 piloti. Byť Hamiltonovi pomohla k pole-position, byla v závodě tou pomalejší. Lewis i tak mířil pro bronz - nebýt chyby v posledním kole.
O závodní strategii obvykle rozhodují týmoví inženýři a Brit přiznal, že jeho volba by nemusela být správná: "Obvykle o strategii diskutujeme společně, poslední slovo má však tým. Někdy se té schůzky ani nemusím zúčastnit - před kvalifikací mi řeknou, že budu stavět v 15. či některém jiném kole. Máme skvělou partu kluků, kteří jsou velmi, velmi inteligentní, kteří rozumí všem číslům, takže se na ně musím spolehnout."
Hamilton připustil, že dvouzastávková strategie mu umožnila zisk 15. vítězství v kvalifikaci v kariéře a také mnohem agresivnější jízdu, navíc polovinu závodu na čistém vzduchu: "Chtěl jsem jet na jednu zastávku, ale ve skutečnosti jsem jel na dvě - to mi umožnilo startovat z prvního místa a v závodě na to tlačit mimo provoz. Myslím, že to mohlo být jiné, pokud by Brawni nebyli tak rychlí, pak bychom byli ve skvělé pozici. Celý víkend však dominovali, byli velmi rychlí."
Liam Lawson si splnil sen stát se jezdcem Red Bullu, ale po dvou závodech byl rychle přeřazen. Otázkou zůstává, zda dostane šanci vrátit se a znovu ukázat svůj potenciál.
Valtteri Bottas je blízko návratu do Formule 1, když se podle zpráv dohodl na spolupráci s Cadillacem. Americká značka plánuje vstup do šampionátu v roce 2026 a zkušený Fin by měl být jedním z klíčových jezdců projektu.
Toto Wolff čelí kritice ohledně svého přístupu k jednáním s jezdci, kdy prý někdy na chvíli zmizí. On sám ale trvá na tom, že vždy jedná spravedlivě a snaží se vcítit do druhé strany.
Šéf McLarenu Andrea Stella pochválil úsilí celého týmu a přiznal, že ho překvapila jejich dosavadní dominance v sezoně 2025.
Spekuluje se, že Gabriel Bortoleto ze Sauberu by mohl v budoucnu nahradit Lewise Hamiltona ve Ferrari. Mladý Brazilec předvádí stabilní výkony a představuje pro Scuderii zajímavou investici do budoucí generace jezdců.
Mladý jezdec Haasu tvrdí, že úpravy vozu VF-25 během Velké ceny Británie výrazně posílily jeho sebevědomí za volantem F1. Podle něj mu nové technické vylepšení umožnilo lépe ovládat vůz a cítit se jistěji při náročných manévrech na trati.
Charles Leclerc byl první z tří bratrů, který usedl do vozu F1, a nyní si stejný sen splnil i jeho nejstarší bratr Lorenzo, jenž byl zároveň blízkým přítelem Julese Bianchiho.
Ferrari i Red Bull letos čelí vlně spekulací, zatímco McLaren se jim dokázal vyhnout. Podle Frédérica Vasseura je právě tato schopnost klíčovou silou britského týmu.
Lando Norris varoval, že nahrazení DRS aktivní aerodynamikou by mohlo ubrat závodům na autentičnosti. Zdůraznil, že Formule 1 by měla zůstat skutečným sportem a neměla by působit uměle či předem nalinkovaně.
Ralf Schumacher doporučil Lawrenceovi Strollovi, aby zvážil nahrazení svého syna Lance, pokud chce Aston Martin bojovat o špičkové pozice ve Formuli 1. Podle něj by osobní vazby neměly stát v cestě sportovnímu úspěchu týmu.
Alex Albon označil sezónu 2025 za svou nejlepší v kariéře F1, přičemž vyzdvihl svou konkurenceschopnost a zkušenosti získané během čtyř let ve Williamsu.
George Russell naznačil, že jednání o nové smlouvě s Mercedesem nemusí spěchat, přičemž jeho budoucnost po sezoně 2025 zůstává otevřená. Britský jezdec dodal, že chce pečlivě zvážit všechny možnosti, než učiní konečné rozhodnutí, a tým i on si dají čas, aby našli nejlepší řešení.