OBRAZEM: Renault se o víkendu představil v rámci svého roadshow 2009 programu v ruské Soči, kde krom loňského monopostu svezl pár šťastlivců také v třísedadlové formuli. Jak akce vypadala?
Stáj dnes sice bude čelit spravedlivé zlobě na zvláštním zasedání FIA v Paříži kvůli loňské Velké ceny Singapuru, přesto o víkendu bavila lidi svými formulemi a přiblížila tak Formuli 1 dalekým končinách, kde dosud nezavítala.
Romain Grosjean a Adam Khan při té příležitosti svezli také pár významných ruských businessmanů - Soči totiž zrovna hostilo velké ekonomické fórum.
Piloti Renaultu samozřejmě nevynechali divácky vděčné pálení pneumatik.
Netušil jsem, že Renault vlastní třísedadlovou vůz F1, v rámci svého roadshow jej nasadili poprvé. (kdysi něco podobného vlastnila stáj Arrows). Jak takové monstrum vypadá, můžete z následujících obrázku posoudit sami.
Není to možná nejkrásnější F1, která spatřila světlo světa, ale za to, co nabízí, jí leckterý člověk její vzhled odpustí. Díky Renaultu tak mohlo zakusit na vlastní kůži několik fanoušků zrychlení, brždění a boční přetížení Formule 1.
Zde v Soči zakončil Renault své letošní turné. Snad to nebude poslední akce svého druhu. Za svůj program Roadshow 2009 si Renault zaslouží velkou pochvalu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.