OBRAZEM: Renault se o víkendu představil v rámci svého roadshow 2009 programu v ruské Soči, kde krom loňského monopostu svezl pár šťastlivců také v třísedadlové formuli. Jak akce vypadala?
Stáj dnes sice bude čelit spravedlivé zlobě na zvláštním zasedání FIA v Paříži kvůli loňské Velké ceny Singapuru, přesto o víkendu bavila lidi svými formulemi a přiblížila tak Formuli 1 dalekým končinách, kde dosud nezavítala.
Romain Grosjean a Adam Khan při té příležitosti svezli také pár významných ruských businessmanů - Soči totiž zrovna hostilo velké ekonomické fórum.
Piloti Renaultu samozřejmě nevynechali divácky vděčné pálení pneumatik.
Netušil jsem, že Renault vlastní třísedadlovou vůz F1, v rámci svého roadshow jej nasadili poprvé. (kdysi něco podobného vlastnila stáj Arrows). Jak takové monstrum vypadá, můžete z následujících obrázku posoudit sami.
Není to možná nejkrásnější F1, která spatřila světlo světa, ale za to, co nabízí, jí leckterý člověk její vzhled odpustí. Díky Renaultu tak mohlo zakusit na vlastní kůži několik fanoušků zrychlení, brždění a boční přetížení Formule 1.
Zde v Soči zakončil Renault své letošní turné. Snad to nebude poslední akce svého druhu. Za svůj program Roadshow 2009 si Renault zaslouží velkou pochvalu.
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.
Fernando Alonso odstartuje do Velké ceny Velké Británie ze sedmé pozice. Posunul se dopředu díky tomu, že Oliver Bearman a Andrea Kimi Antonelli obdrželi penalizace.
Charles Leclerc se postaví na start Velké ceny Velké Británie až ze šestého místa, přestože do kvalifikace vstupoval jako jeden z hlavních kandidátů na pole position. Jezdec Ferrari tak nenavázal na slibnou formu z tréninků a v klíčových chvílích nezajel ideální kolo.
Lewis Hamilton byl během kvalifikace v Silverstonu konkurenceschopný, ale nakonec skončil až pátý. V rozhodujícím kole ho zpomalila nedotáčivost v závěrečném sektoru.
Max Verstappen si na Silverstonu vyjel pole position, když porazil oba McLareny i domácí favority Lewise Hamiltona a George Russella. Nizozemec opět potvrdil svou dominanci v klíčovém momentu kvalifikace.
Roman Staněk znovu na pódiu. Český talent se v Silverstonu blýskl skvělým představením, když ze sedmé příčky vystoupal až na třetí místo. Už od úvodních metrů bylo jasné, že má závod skvěle rozjetý, a nakonec si dojel pro své třetí kariérní pódium ve Formuli 2.