Patrick Head si myslí, že pokud by byl přijat návrh Ferrari na zavedení třetích vozů, měli by v něm nastupovat nováčci a ne bývalí mistři světa.
Ferrari přišlo s návrhem, aby týmům bylo umožněno nasazovat třetí vozy do některých Velkých cen, čímž by umožnili sedminásobnému mistru světa Michaelu Schumacherovi návrat do F1. Italové věří, že by jeho comeback sérii moc pomohl a raketově by zvýšil počet prodaných vstupenek.
Scuderia však nemá pouze Schumachera, kterého by posadila za volant třetího vozu. Krom něj by se ve voze mohli ukázat Giancarlo Fisichella, Marc Gené či Luca Badoer, s nimiž všemi mají uzavřenou smlouvu. Testovací piloti by tak při zákazu testování během sezóny mohli zůstat ve formě.
McLaren zvažují svou podporu tomuto návrhu, zatímco spolumajitel Williamsu Patrick Head uvedl, že třetí auto by mělo být vyhrazeno pouze novým pilotům.
"Vím, že Ferrari je tím velmi nadšeno - mají teď spoustu pilotů, takže se to snaží prosadit. Nebudeme proti, pokud s třetím vozem bude jezdit nějaký opravdu mladý pilot, protože Formule 1 potřebuje nové lidi."
"Přišlo s tím Ferrari a my jsme jim řekli, že nemusíme být nezbytně proti, ale mělo by to být určeno pro piloty, kteří v F1 nejezdili. Pokud by například někdo nasadil Alonsa, Kimiho Räikkönena a Michaela Schumachera - pak si nejsem jistý tím, jestli by to bylo ideální."
Jedním z dalších problémů by bylo, že týmy pohybující se ve středu pole a které občas získají pár bodů, by mohly být proti tomu, aby top týmy jezdily se třemi vozy, protože pak by neměli šanci ani na ono paběrkování bodů.
"Problémem je, že se týmy obávají toho, že by končili na ještě horších příčkách. Pokud by, řekněme nejrychlejší McLaren, Ferrari, Red Bulla Brawni, přišli najednou se třetím vozem a ten by mohl bodovat, odsunulo by to všechny ostatní níže a sotva by tak mohli získat nějaké body," vysvětluje Head. "My se budeme snažit nebýt v pozici, že bychom se museli bát odsunutí dozad ostatními, ale mohlo by k tomu dojít, pokud bychom předváděli výkonnost jako v Itálii."
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.
Po sezóně plné kritiky si Sergio Pérez na konci roku 2025 může oddechnout. Statistiky ukázaly, že jeho výkony byly v porovnání s nástupci výrazně lepší, což potvrzuje jeho schopnosti a přínos týmu.
Lando Norris po zisku svého premiérového titulu ve Formuli 1 v Abú Zabí promluvil s nebývalou upřímností a otevřeností o emocích a okolnostech, které jeho cestu na vrchol provázely.