Patrick Head si myslí, že pokud by byl přijat návrh Ferrari na zavedení třetích vozů, měli by v něm nastupovat nováčci a ne bývalí mistři světa.
Ferrari přišlo s návrhem, aby týmům bylo umožněno nasazovat třetí vozy do některých Velkých cen, čímž by umožnili sedminásobnému mistru světa Michaelu Schumacherovi návrat do F1. Italové věří, že by jeho comeback sérii moc pomohl a raketově by zvýšil počet prodaných vstupenek.
Scuderia však nemá pouze Schumachera, kterého by posadila za volant třetího vozu. Krom něj by se ve voze mohli ukázat Giancarlo Fisichella, Marc Gené či Luca Badoer, s nimiž všemi mají uzavřenou smlouvu. Testovací piloti by tak při zákazu testování během sezóny mohli zůstat ve formě.
McLaren zvažují svou podporu tomuto návrhu, zatímco spolumajitel Williamsu Patrick Head uvedl, že třetí auto by mělo být vyhrazeno pouze novým pilotům.
"Vím, že Ferrari je tím velmi nadšeno - mají teď spoustu pilotů, takže se to snaží prosadit. Nebudeme proti, pokud s třetím vozem bude jezdit nějaký opravdu mladý pilot, protože Formule 1 potřebuje nové lidi."
"Přišlo s tím Ferrari a my jsme jim řekli, že nemusíme být nezbytně proti, ale mělo by to být určeno pro piloty, kteří v F1 nejezdili. Pokud by například někdo nasadil Alonsa, Kimiho Räikkönena a Michaela Schumachera - pak si nejsem jistý tím, jestli by to bylo ideální."
Jedním z dalších problémů by bylo, že týmy pohybující se ve středu pole a které občas získají pár bodů, by mohly být proti tomu, aby top týmy jezdily se třemi vozy, protože pak by neměli šanci ani na ono paběrkování bodů.
"Problémem je, že se týmy obávají toho, že by končili na ještě horších příčkách. Pokud by, řekněme nejrychlejší McLaren, Ferrari, Red Bulla Brawni, přišli najednou se třetím vozem a ten by mohl bodovat, odsunulo by to všechny ostatní níže a sotva by tak mohli získat nějaké body," vysvětluje Head. "My se budeme snažit nebýt v pozici, že bychom se museli bát odsunutí dozad ostatními, ale mohlo by k tomu dojít, pokud bychom předváděli výkonnost jako v Itálii."
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.