Nelson Piquet starší nyní zvažuje žalobu na Flavia Briatoreho, aby svého syna vyprostil ze smlouvy uzavřené s potupeným šéfem Renaultu.
Bez ohledu na skandál s úmyslnou havárii a ovlivněním výsledků loňské Velké ceny Singapuru a na to, že Briatore rezignoval na svou funkci u závodního týmu Renaultu, zůstává i nadále manažerem mladého Piqueta, jenž tak kvůli platné smlouvě nemůže být nikde jinde zaměstnán. Součástí kontraktu je i 20% podíl z Piquetových příjmů pro Briatoreho i na dalších 15 let. Jistě není bez zajímavosti, že šéf Renaultu určoval jeho plat a v podstatě tím i výši svých prémií.
Otec mladého Nelsona nyní čeká na výsledek pondělního zasedání Světové rady motosportu, po níž chce podat na 59letého Itala žalobu.
"Nemůžu vyjednávat se členy ostatních týmů (ohledně smlouvy), protože Nelsinho pracoval pro Flavia a jeho management má smlouvu s týmem," stěžuje si Piquet starší. "Nyní mám konečně něco, co mi pomůže vyvinout tlak na Flavia - porušení kontraktu. Pokud světová rada FIA potvrdí případ, budu s tím moci před soud."
K soudu chtěl původně dát Piqueta Briatore za lživá obvinění a vydírání, přičemž prohlásil, že se svými právníky má 80% šanci na úspěch. Piquet, který tvrdí, že se nemá čeho obávat, to komentoval slovy: "Jen do toho. Mám dost peněz na to, abych si dovolil ty nejlepší právníky.A kvůli čeho se chce soudit? Chce snad soudu říci pravdu?"
Podle Brazilce si Briatore o sobě myslel, že je neohrozitelný: "V určitém momentě získají lidé jako Flavio takovou moc, že si začnou myslet, že by mohli chodit i po vodě. Očividně si myslel, že i přes množství důkazů na něj nikdo nebude mít."
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.