Nelson Piquet starší nyní zvažuje žalobu na Flavia Briatoreho, aby svého syna vyprostil ze smlouvy uzavřené s potupeným šéfem Renaultu.
Bez ohledu na skandál s úmyslnou havárii a ovlivněním výsledků loňské Velké ceny Singapuru a na to, že Briatore rezignoval na svou funkci u závodního týmu Renaultu, zůstává i nadále manažerem mladého Piqueta, jenž tak kvůli platné smlouvě nemůže být nikde jinde zaměstnán. Součástí kontraktu je i 20% podíl z Piquetových příjmů pro Briatoreho i na dalších 15 let. Jistě není bez zajímavosti, že šéf Renaultu určoval jeho plat a v podstatě tím i výši svých prémií.
Otec mladého Nelsona nyní čeká na výsledek pondělního zasedání Světové rady motosportu, po níž chce podat na 59letého Itala žalobu.
"Nemůžu vyjednávat se členy ostatních týmů (ohledně smlouvy), protože Nelsinho pracoval pro Flavia a jeho management má smlouvu s týmem," stěžuje si Piquet starší. "Nyní mám konečně něco, co mi pomůže vyvinout tlak na Flavia - porušení kontraktu. Pokud světová rada FIA potvrdí případ, budu s tím moci před soud."
K soudu chtěl původně dát Piqueta Briatore za lživá obvinění a vydírání, přičemž prohlásil, že se svými právníky má 80% šanci na úspěch. Piquet, který tvrdí, že se nemá čeho obávat, to komentoval slovy: "Jen do toho. Mám dost peněz na to, abych si dovolil ty nejlepší právníky.A kvůli čeho se chce soudit? Chce snad soudu říci pravdu?"
Podle Brazilce si Briatore o sobě myslel, že je neohrozitelný: "V určitém momentě získají lidé jako Flavio takovou moc, že si začnou myslet, že by mohli chodit i po vodě. Očividně si myslel, že i přes množství důkazů na něj nikdo nebude mít."
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.