Automobilka BMW v úterý oznámila, že prodala svou stáj F1 BMW Sauber švýcarské společnosti Qadbak Investmets, tým věří, že bude startovat v mistrovství světa F1 v roce 2010.
Společnost Qadbak Investmets reprezentuje zájmy subjektů v Evropě a na Středním Východě. "Dnes byl podepsán kontrakt," uvedla společnost BMW v úterním prohlášení. BMW dodala, že smlouva zajistila švýcarskému týmu silného investora. Firma Quadbak koupila v červenci anglický fotbalový klub čtvrté divize Notts County, který pak angažoval bývalého trenéra anglické reprezentace, Švéda Svena - Görana Erikssona.
Automobilka BMW začala tým nabízet k prodeji v červenci, když oficiálně oznámila svůj odchod z F1. Německá společnost koupila v roce 2005 osmdesátiprocentní podíl stáje Sauber, zbylých dvacet procent vlastní nadále zakladatel týmu Peter Sauber.
Tým, o jehož názvu zatím není rozhodnuto, však nemá zajištěno místo v mistrovství světa 2010. Oznámení o prodeji přišlo jen pár hodin poté, co Mezinárodní automobilová federace (FIA) oznámila, že třináctým týmem v šampionátu bude malajský Lotus. FIA však naznačila, že bude usilovat o rozšíření startovního pole na 14 týmů a případné další místo najisto slíbila Sauberu. Stejně tak v případě, že se některý tým odhlásí, nahradí ho Sauber."Jsme potěšení, že FIA naznačila, že bychom mohli místo v mistrovství světa najít," řekl mluvčí týmu BMW Sauber. "Očekáváme, že budeme příští v F1 rok závodit."
Týmem, který ze šampionátu vypadne, by mohl být Renault, jehož provinění bude příští pondělí řešit Světová rada motorismu. Pokud se prokáže, že francouzská stáj úmyslně ovlivnila výsledek Velké ceny Singapuru 2008, hrozí Renaultu možná až vyloučení ze šampionátu.
V příštím roce mají v F1 debutovat čtyři nové týmy - Manor, USF1, Campos a nyní Lotus.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.