Automobilka BMW v úterý oznámila, že prodala svou stáj F1 BMW Sauber švýcarské společnosti Qadbak Investmets, tým věří, že bude startovat v mistrovství světa F1 v roce 2010.
Společnost Qadbak Investmets reprezentuje zájmy subjektů v Evropě a na Středním Východě. "Dnes byl podepsán kontrakt," uvedla společnost BMW v úterním prohlášení. BMW dodala, že smlouva zajistila švýcarskému týmu silného investora. Firma Quadbak koupila v červenci anglický fotbalový klub čtvrté divize Notts County, který pak angažoval bývalého trenéra anglické reprezentace, Švéda Svena - Görana Erikssona.
Automobilka BMW začala tým nabízet k prodeji v červenci, když oficiálně oznámila svůj odchod z F1. Německá společnost koupila v roce 2005 osmdesátiprocentní podíl stáje Sauber, zbylých dvacet procent vlastní nadále zakladatel týmu Peter Sauber.
Tým, o jehož názvu zatím není rozhodnuto, však nemá zajištěno místo v mistrovství světa 2010. Oznámení o prodeji přišlo jen pár hodin poté, co Mezinárodní automobilová federace (FIA) oznámila, že třináctým týmem v šampionátu bude malajský Lotus. FIA však naznačila, že bude usilovat o rozšíření startovního pole na 14 týmů a případné další místo najisto slíbila Sauberu. Stejně tak v případě, že se některý tým odhlásí, nahradí ho Sauber."Jsme potěšení, že FIA naznačila, že bychom mohli místo v mistrovství světa najít," řekl mluvčí týmu BMW Sauber. "Očekáváme, že budeme příští v F1 rok závodit."
Týmem, který ze šampionátu vypadne, by mohl být Renault, jehož provinění bude příští pondělí řešit Světová rada motorismu. Pokud se prokáže, že francouzská stáj úmyslně ovlivnila výsledek Velké ceny Singapuru 2008, hrozí Renaultu možná až vyloučení ze šampionátu.
V příštím roce mají v F1 debutovat čtyři nové týmy - Manor, USF1, Campos a nyní Lotus.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.