Někdejší pilot formule 1 Alex Zanardi oznámil, že jeho cílem je účast na paralympijských hrách v roce 2012. Chtěl by reprezentovat Itálii a se zúčastnit cyklistických závodů.
"Mým upřímným cílem je, být na úrovni nejlepších italských cyklistů a skončit v horní polovině klasifikace, sdělil svým příznivcům dvaačtyřicetiletý Ital na své webové stránce. Snem, který by se mohl stát skutečností, je potom účast na paralympijských hrách v Londýně v roce 2012."
Zanardi by nebyl v závodech na speciálně upravených bicyklech nováčkem. V minulém týdnu se dokonce zúčastnil para-cyklistického mistrovství světa, které se konalo v italském Bogognu, a v časovce obsadil 14. místo se ztrátou 11 minut na vítězného Elmara Sternatha.
V roce 2007 se dokonce zúčastnil v cyklistické divizi i maratonu v New Yorku, kde skončil čtvrtý.
Italský pilot jezdil ve formuli 1 v letech 1991 - 1994 s vozy týmů Jordan, Minardi a Lotus, později přesedlal do americké okruhové série CART. Do kokpitu F1 se vrátil na jednu sezónu ještě v roce 1999 ve voze Williams.
V roce 2001 ale při závodech EuroSpeedway v Lausitzu v Německu těžce havaroval a po náročné operaci přišel o obě nohy nad koleny. Alex Zanardi však prokázal velkou vůli a dokázal se vrátit. Po protetickém vybavení obou končetin a rozsáhlém rehabilitačním programu se se vrátil do motoristického sportu a dva roky po nešťastné události opět začal závodit.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.