Ani čtyři po sobě jdoucí umístění na stupních vítězů nemusí Kimimu Räikkönenovi zaručit ve stáji F1 Ferrari místo pro příští rok. Podle zprávy Autosportu to v neděli naznačil šéf italského týmu Stefano Domenicali.
"Už jsme řekli, že o tom teď nebudeme diskutovat, nebylo by to správné. Situace je velmi otevřená," vyhýbal se Domenicali odpovědi na otázku, zda poslední Räikkönenovy výkony pomohou Finovi zajistit budoucnost u Ferrari.
"Jak víte, máme s Kimim smlouvu ještě pro příští rok, to je všechno, co k tomu teď můžu říct. S Kimiho současnými výkony jsme velmi spokojení, jezdí fantasticky. Když vezmu poslední čtyři závody, byl vždycky na pódiu. Po Barrichellovi získal v této fázi šampionátu nejvíc bodů," prohlásil Domenicali.
Spekuluje se o tom, že mistr světa z roku 2007 zvažuje nabídku týmů McLaren a Brawn GP, a současně pokračují vyjednávání mezi ním a stájí Ferrari o předčasném ukončení smlouvy a vyplacení pilota. Räikkönenův odchod by udělal místo pro Fernanda Alonsa, který už má údajně s Ferrari smlouvu.
Kimi Räikkönen dojel v neděli třetí ve Velké ceně Itálie, předtím vyhrál v Belgii, dojel třetí ve Velké ceně Evropy ve Valencii a druhý v Maďarsku. V průběhu letošní sezony zaznamenal ještě třetí místo z Velké ceny Monte Carla.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.