BMW SAUBER - REVIEW; Sedmé místo a zisk dvou bodů Nicka Heidfelda se v BMW určitě cení, zvlášť po zpackané kvalifikaci. Robert Kubica doplatil na strkanici s Markem Webberem nalomeným předním křídlem, nakonec ho ale stejně zastavili technické potíže.
Nick Heidfeld, 7.Jsem totálně šťastný, absolvoval jsem skvělý závod. Sedmé místo nezní fantasticky, ale po startu z 15. místa jsem lepšího výsledku dosáhnout nemohl. Start jsem dobrý neměl, téměř jsem pozice ztratil. V prvním zatáčce jsem ale dokázal předjet jeden vůz, v další šikaně jsem se pak posunul před Jarna Trulliho. Ve třetím kole jsem se dostal před Giancarla Fisichellu, což bylo téměř nemožné, protože měl KERS. Pak jsem jel za Sebastianem Vettelem a šetřil palivo. Po zastávce v boxech jsem jezdil před ním na osmém místě až do posledního kola, ve kterém havaroval Lewis Hamilton a umožnil mi tak připsat si na konto body dva.
Robert Kubica, DNFPodařil se mi dobrý start a před prvním bržděním jsem měl solidní pozici. Jel jsem nalevo od Marka Webbera, myslím, že mě neviděl. Donutil mě během brždění vyjet na trávu. I když jsem se dokázal vrátit na trať, dotkli jsme se. V zatáčce Roggia byl na vnější straně a kousek přede mnou. Když jsme vjížděli na první apex, nebyl jsem schopen vyhnout se mu. Skončil jsem s poškozeným předním křídlem, i když si nejsem celkem jist, kdy se to stalo. Možná to byl důsledek kontaktu s Markem nebo po přejezdu některé ze zatáček. Každopádně i přes problémy s křídlem jsem dokázal předjet Sebastiana Vettela. Kvůli bezpečnosti jsme se rozhodli křídlo vyměnit o několik kol později. Nakonec mě ale stejně zastavil únik oleje z převodovky.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.