VIDEO: Fernando Alonso se v sobotu představil se svým závodním monopostem z loňské sezóny před davy fanoušků v jeho rodném severošpanělském městě Oviedo. Na show ho přišly podpořit obrovské davy lidí, kteří byli akcí Renaultu nadšeni.
V městě byla připravena 1,8 km dlouhá trasa kolem náměstí Plaza de América. Alonso se zde projel nejdříve v jeho motokáře, několika cestovních vozech značky Renault včetně Mégane Sport RS a Mégane Trophy, a pak si zařádil s monopostem F1 Renault R28, s nímž mj. vyhrál také loňskou Velkou cenu Singapuru, která je nyní vyšetřována FIA kvůli podezření, že byla francouzskou stájí zmanipulována. Fernando své krajany potěšil i divácky vděčnými koblihy a pálením pneumatik. Pilotovi se dostalo přijetí u starosty města Gabina De Lorenza, který přitom oznámil, že podle něj bude pojmenována jedna z městských ulic.
Alonso se po dni akce svěřil se svými dojmy: "Byl to krásný den, splnil se mi sen. Musím moc poděkovat vedení Ovieda a také Renaultu, jenž mi umožnil zúčastnit se této Roadshow v mém rodném městě. Oviedo by na to mělo být velmi hrdé, protože zatím jen dvacítka měst měla možnost prohánět vozy Formule 1 ve svých ulicích. Velmi mě potěšilo, když jsem viděl tolik fanoušků, kteří se přišli na akci podívat, a doufám, že si to všichni užili. Byla to podle mě perfektní odměna pro ty, kteří mě podporují, a zároveň možnost předvést Ovieďanům vzrušení, jež Formule 1 nabízí."
A na závěr jeho řádění s motokárou a Renaultem Méganem Trophy:
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.