VIDEO: Fernando Alonso se v sobotu představil se svým závodním monopostem z loňské sezóny před davy fanoušků v jeho rodném severošpanělském městě Oviedo. Na show ho přišly podpořit obrovské davy lidí, kteří byli akcí Renaultu nadšeni.
V městě byla připravena 1,8 km dlouhá trasa kolem náměstí Plaza de América. Alonso se zde projel nejdříve v jeho motokáře, několika cestovních vozech značky Renault včetně Mégane Sport RS a Mégane Trophy, a pak si zařádil s monopostem F1 Renault R28, s nímž mj. vyhrál také loňskou Velkou cenu Singapuru, která je nyní vyšetřována FIA kvůli podezření, že byla francouzskou stájí zmanipulována. Fernando své krajany potěšil i divácky vděčnými koblihy a pálením pneumatik. Pilotovi se dostalo přijetí u starosty města Gabina De Lorenza, který přitom oznámil, že podle něj bude pojmenována jedna z městských ulic.
Alonso se po dni akce svěřil se svými dojmy: "Byl to krásný den, splnil se mi sen. Musím moc poděkovat vedení Ovieda a také Renaultu, jenž mi umožnil zúčastnit se této Roadshow v mém rodném městě. Oviedo by na to mělo být velmi hrdé, protože zatím jen dvacítka měst měla možnost prohánět vozy Formule 1 ve svých ulicích. Velmi mě potěšilo, když jsem viděl tolik fanoušků, kteří se přišli na akci podívat, a doufám, že si to všichni užili. Byla to podle mě perfektní odměna pro ty, kteří mě podporují, a zároveň možnost předvést Ovieďanům vzrušení, jež Formule 1 nabízí."
A na závěr jeho řádění s motokárou a Renaultem Méganem Trophy:
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.