Luca Badoer po ostudných výkonech s mopostem Ferrari v posledních dvou závodech, v nichž zaskakoval za zraněného Felipeho Massu, končí! Nakonec jej až do konce sezóny nahradí Ital Giancarlo Fisichella, jenž o víkendu v Belgii pěkně prohnal vítěze Kimiho Räikkönena.
Ferrari je hrdé na to, že se jim podařilo zajistit služby Giancarla Fisichelly po zbytek sezóny (a pro rok 2010 jako testovacího pilota) poté, co byl svým současným zaměstnavatelem uvolněn pro zbývající závody. Felipe Massa se tento rok do Formule 1 již nevrátí. Dost bylo solidarity a vymetání posledních míst, Ferrari nutně potřebuje sbírat body do boje v Poháru konstruktérů, kde bojuje s McLarenem o třetí příčku. "Vybrali jsme si Fisichellu, protože od něj můžeme čekat hodnotný příspěvek v poslední části sezóny," říká šéf stáje Stefano Domenicali. "Giancarlo dokazuje po celou svou kariéru, že je rychlý a konkurenceschopný. Jsme hrdí i na to, že budeme moci nasadit do našeho domácího závodu italského pilota."
Nevím, jestli zrovna tohle svou kariérou Fisichella dokazuje. Během svých 14 let odjel 223 Velkých cen, z nichž pouhé 3 vyhrál a ve 4 případech vybojoval pole position. Ne vždy měl konkurenceschopné auto, samozřejmě. V roce 1997 byl však Jorden poměrně konkurenceschopný, stejně jako občas Benetton. V roce 2005 a 2006 byl zastíněn v mistrovském Renaultu Fernandem Alonsem. Ve Ferrari dostává na sklonku své kariéry výtečnou šanci a my budeme moci sledovat podobnou pohádku, jakou letos zažívá veterán Rubens Barrichello u BrawnGP. Spoustu lidí navíc zná, s Robem Smedleym - Massovým závodním inženýrem - spolupracoval během let 2002-03 u Jordanu. Domenicali dnes nezapomněl poděkovat ani Badoerovi s uznáním, že to měl velmi těžké: "Rádi bychom poděkovali Lucovi Badoerovi za týmového ducha, s nímž se představil za těchto okolností. Je škoda, že nebyl schopen v posledních dvou závodech ukázat svou skutečnou hodnotu, zápasil za podmínek, které by byly obtížnými pro každého." Force India tak tímto krokem splatí část dluhu, jež má vůči Ferrari. V indické stáji místo Fisichelly nastoupí Vitantonio Liuzzi.
Po zavedení nové specifikace motorů v roce 2026 by se mohla Formule 1 zaměřit na možnost návratu motorů V10, které zmizely z F1 po roce 2005. Tento návrh vyvolává mezi jezdci odlišné názory.
Jack Doohan nezačal sezónu dobře, když po dvou závodech nezískal žádné body a připsal si čtyři trestné body na superlicenci. Tato negativní bilance ho může ohrozit, pokud nepřijde s rychlým zlepšením výkonů.
Po závodě v Šanghaji Red Bull svolá speciální schůzku zaměřenou na analýzu výkonnosti monopostu RB21 a jeho následné zlepšení.
Výhra Andrea Kimiho Antonelliho v anketě „Jezdec dne“ vyvolala mezi fanoušky určité pochybnosti, ale nakonec se ukázalo, že si tento titul skutečně zasloužil, i když konkurence byla silná.
Red Bull zažil zklamání na Velké ceně Číny, kde se popáté za posledních sedm závodů neprobojoval na stupně vítězů.
Ferrari se po Velké Číny ceně ocitlo v nepříjemné situaci, když byli oba jeho jezdci diskvalifikováni kvůli technickým nesrovnalostem. Ferrari však na vzniklou situaci reagovalo rychle a svým fanouškům poskytlo oficiální vysvětlení.
Liam Lawson ví, že jeho výkony rozhodují o jeho budoucnosti v Red Bullu, ale nemá čas se na auto dostatečně přizpůsobit. V Číně skončil dvanáctý.
Obě Ferrari s Pierrem Gaslym byli po závodě Velké ceny Číny diskvalifikováni, což znamená, že přicházejí o cenné body. Vozy neprošly technickou kontrolou po závodě.
V závěru Velké ceny Číny čelil Lando Norris problémům s brzdovým pedálem, což málem změnilo výsledek jeho závodu.
Oscar Piastri dominantně zvítězil ve Velké ceně Číny, když od startu až do cíle udržoval bezpečný náskok před týmovým kolegou Landem Norrisem.
Lewis Hamilton dosáhl historického vítězství ve Formuli 1, když poprvé v kariéře vyhrál závod bez podpory motoru Mercedes. Ve všech svých dosavadních vítězstvích od roku 2012 vždy závodil s motorem Stříbrných šípů.
Júki Cunoda zazářil i při Velké ceně Číny, kde ve sprintu obsadil šesté místo a následně si vybojoval místo v první desítce na startovním roštu.